La ora actuală, inteligența artificială în afaceri este tot mai utilizată de companiile care doresc să își diminueze costurile și să își sporească eficiența.
Într-un ghid publicat pe site-ul Levity.ai, o companie de software din Germania care oferă o platformă de automatizare a fluxului de lucru bazată pe inteligență artificială, sunt detaliate mai multe tehnologii AI ce pot fi aplicate cu succes în diverse business-uri.
Cele mai importante aplicații AI
De la prezicerea comportamentului clienților până la reducerea introducerii manuale a datelor, inteligența artificială în afaceri devine tot mai utilă și mai ușor de folosit chiar și de către angajați care nu au un background tehnic.
Potrivit sursei citate, automatizarea, analiza datelor și procesarea limbajului natural sunt 3 dintre cele mai importante aplicații AI.
Inteligența artificială în afaceri – automatizarea
1. Automatizarea. Datorită automatizării, echipele nu mai sunt nevoite să petreacă nenumărate ore făcând sarcini repetitive. În acest fel, angajații au mai mult timp la dispoziție pentru a se concentra pe sarcinile cu valoare mai mare, ca de exemplu cele ce necesită creativitate.
Un alt avantaj al automatizării este că AI este mai precisă. Un program software nu obosește, așa că este mai puțin probabil să facă greșeli.
De exemplu, inteligența artificială este deja utilizată în vânzări de multe corporații. Aplicațiile AI pot fi foarte utile în gestionarea unei campanii de e-mail-uri. În mod normal, trimiterea a sute sau chiar a mii de e-mail-uri și urmărirea răspunsurilor este o sarcină foarte laborioasă.
Însă acum există soluții AI care monitorizează răspunsurile la e-mail-uri, le clasifică și le arhivează în funcție de preferințele utilizatorilor. Aplicația elimină nevoia de monitorizare manuală a răspunsurilor și marchează mesajele importante.
AI și realizarea de prognoze
De asemenea, inteligența artificială în afaceri poate fi folosită pentru a realiza prognoze. Deși prognozele sunt complexe, ele pot fi automatizate. Concret, inteligența artificială permite crearea de proiecții de vânzări, automatizate și precise, bazate pe toate interacțiunile clienților și pe rezultatele istorice ale vânzărilor.
Automatizarea este de mare ajutor și în managementul inventarului, dar și în contabilitate.
Efectuarea de sarcini repetitive precum înregistrarea datelor, clasificarea tranzacțiilor, corelarea datelor de la chitanțe și facturi cu tranzacțiile, evaluarea rapoartelor de cheltuieli ale angajaților și urmărirea evoluției prețurilor sunt doar câteva dintre lucrurile care ocupă foarte mult din timpul contabililor.
Aplicațiile AI pot îndeplini aceste sarcini mult mai rapid și cu mai puține erori decât un om.
Inteligența artificială în afaceri – analiza datelor
2. Analiza datelor reprezintă o altă modalitate prin care inteligența artificială îi poate ajuta pe angajații diverselor business-uri. Descoperind noi modele și corelații între date, analiza datelor le permite companiilor să obțină informații care anterior erau inaccesibile.
Analiza datelor de către sistemele AI poate fi utilizată, de exemplu, în marketing. Algoritmii AI pot analiza concurența, astfel încât angajații nu mai trebuie să petreacă ore întregi derulând postările concurenților din social media. De asemenea, astfel de aplicații AI pot clasifica informațiile strânse după subiect sau temă și pot identifica anumite trenduri.
Inteligența artificială în afaceri și recunoașterea imaginilor
Recunoașterea imaginilor este o altă aplicație AI ce poate fi folosită în marketing. Utilizând viziunea computerizată, programele și computerele pot deduce semnificația din imaginile și videoclipurile digitale.
Specialiștii în marketing pot folosi acest lucru pentru a analiza milioanele de imagini publicate zilnic pe rețelele de socializare pentru a descoperi cum sunt utilizate diverse produse și servicii. În acest fel ei pot analiza penetrarea pe piață și gradul de conștientizare a mărcii mai ușor și mai rapid.
Aplicațiile AI sunt foarte utile și în recrutare, fiind folosite la analiza profilurilor candidaților. În acest fel, managerii de resurse umane pot analiza mai rapid experiența și interesele potențialilor candidați și le pot găsi mai ușor cele mai potrivite roluri în companie.
Inteligența artificială în afaceri – procesarea limbajului natural
3. Detectarea tonului și procesarea limbajului natural. Cu ajutorul tehnologiilor AI de procesare a limbajului natural, instrumente precum motoarele de căutare sau chatboții devin mult mai inteligente și mai utile.
Aplicațiile AI sunt folosite deja pe scară largă în asistența oferită clienților. Astfel de aplicații pot evalua automat mesajele clienților, folosind tehnologii avansate pentru a detecta tonul și scopul mesajelor primite.
Algoritmii AI nu se limitează la a identifica un anumit cuvânt cheie, ca de exemplu „reclamație”, ci evaluează întregul context al mesajului, mai notează Levity.ai. În acest fel, chiar și textele lungi pot fi clasificate corect și trimise echipei corespunzătoare.
Aplicațiile AI pot fi folosite și pentru a parcurge mai rapid volume mari de conversații cu clienții sau cu clienții potențiali. Modelele AI pot recunoaște cele mai importante cuvinte care indică urgența anumitor probleme (de exemplu „vreau să renunț la contract” sau „aș vrea să cumpăr mâine”).
Foto: tungnguyen0905 / geralt / pixabay.com
Dacă acest articol despre inteligența artificială în afaceri ți s-a părut util, te-ar putea interesa și:
Inteligența artificială în management. 5 moduri de sprijin al liderilor
Inteligența artificială în recrutare. 3 moduri în care e folosită AI
Inteligența artificială în medicină. 5 aplicații și 4 beneficii
Inteligența artificială exemple. 5 produse cu tehnologie AI
Companii de inteligență artificială. Listă cu 10 corporații
Google și inteligența artificială. 10 exemple de tehnologii AI
Ce poate face Chat GPT. 12 moduri în care poate fi utilizat
Inteligența artificială în administrație publică. Exemple și beneficii
Inteligența artificială în justiție și aplicarea legii. 7 tipuri de utilizări