cursdeguvernare

sâmbătă

5 octombrie, 2024

logo-conferinte-curs-de-guvernare

Inteligența artificială în management. 5 moduri de sprijin al liderilor

inteligența artificială în management

28 octombrie, 2023

Inteligența artificială în management poate ajuta liderii companiilor să ia decizii care să ducă la îndeplinirea obiectivelor și la rezultate mai bune.

AI în management și business

În prezent, companiile folosesc tehnologii AI pentru a rezolva anumite probleme și pentru a atinge ținte specifice. Deja inteligența artificială este utilizată în domenii precum educația, medicina sau agricultura.

De asemenea, ea este folosită și în management, deoarece tehnologiile AI îi pot ajuta pe manageri în procesul de luare a deciziilor.


În plus, inteligența artificială va putea să îndeplinească sarcinile administrative – ce consumă mult din timpul managerilor – mai repede, mai bine și la un cost mai mic.

Tehnologii AI în management

Într-un articol publicat pe site-ul Fellow, o companie de software specializată în dezvoltarea de soluții care să-i ajute pe manageri și pe echipele lor să lucreze mai bine împreună, sunt detaliate câteva moduri în care poate fi utilizată inteligența artificială în management.

1. Automatizarea sarcinilor

Managerii pot folosi tehnologii AI pentru a automatiza sarcinile ce sunt mari consumatoare de timp. Astfel, ei pot automatiza sarcini administrative banale precum introducerea datelor, economisind timp și bani.


Totodată, liderii pot utiliza inteligența artificială pentru a programa întâlniri, pentru a îmbunătăți serviciile pentru clienți cu ajutorul chatboților sau pentru a monitoriza CV-urile candidaților atunci când compania face angajări.

Multe sarcini din domenii precum recrutare, achiziții, juridic, marketing sau asistența clienților pot fi automatizate cu ușurință, mai arată sursa citată.

De asemenea, există aplicații AI ce realizează rezumate ale întâlnirilor de business, evidențiind punctele cheie pentru un schimb eficient de cunoștințe și informații.

Inteligența artificială în management – ce poate face AI

„Harvard Business Review” a realizat un sondaj la care au participat 1.770 de manageri din 14 țări. Potrivit sondajului, managerii de toate nivelurile își petrec mai mult de jumătate din timp pentru a face coordonare administrativă și sarcini de control.

De pildă, un manager de magazin tipic trebuie să jongleze în mod constant cu turele de muncă din cauza concediilor, a zilelor libere sau a problemelor de sănătate ale angajaților. Inteligența artificială poate automatiza această sarcină, iar managerul va avea mai mult timp pentru a se ocupa de sarcini pentru care sunt necesare creativitatea, empatia sau socializarea.

Scrierea rapoartelor este un alt exemplu, mai arată sursa citată. Aplicațiile AI ar putea fi utilizate pentru redactarea rapoartelor de management. Acest lucru este deja posibil pentru unele rapoarte analitice de management.

Inteligența artificială în management și analiza datelor

2. Analiza datelor

Inteligența artificială în management poate fi folosită pentru analiza datelor. Managerii care petrec mult timp analizând date pentru a lua decizii pot beneficia de tehnologiile AI ce pot analiza seturi complexe de date într-un timp mult mai scurt decât ar putea un om.

În plus, algoritmii AI se pot adapta la schimbările dintr-un domeniu de business, oferind informații în timp real.

Algoritmi AI și luarea deciziilor

3. Luarea deciziilor

Oamenii sunt în continuare cei mai abili în luarea deciziilor, însă inteligența artificială îi poate ajuta pe manageri să facă predicții mai precise cu privire la evenimentele și tendințele viitoare (pe baza seturilor de date existente).

În acest mod, managerii pot simplifica procesul de luare a deciziilor, punând algoritmii AI să analizeze cererea de produse și servicii, concurența și alți factori. De pildă, companiile aeriene pot folosi inteligența artificială în management pentru a optimiza prețurile biletelor.

inteligența artificială în management
Foto: geralt / pixabay.com

„De cele mai multe ori, managerii consideră că ceea ce fac ei necesită judecată, discreție, experiență și capacitate de improvizație, nu doar simpla aplicare a regulilor. Și dacă una dintre promisiunile potențiale ale învățării automatizate este abilitatea de a ajuta la luarea deciziilor, atunci ar trebui să ne gândim la tehnologie ca fiind menită să sprijine mai degrabă decât să înlocuiască managerii”, a declarat pentru „Harvard Business Review” Layne Thompson, manager în cadrul unei societăți IT.

Inteligența artificială în management și eficiența

Este puțin probabil ca judecata umană să fie înlocuită de AI, însă mașinile inteligente pot contribui inclusiv la acest tip de muncă, oferind sprijin decizional, simulări bazate pe date, activități de căutare și furnizare de informații.

78% dintre managerii chestionați de „Harvard Business Review” cred că vor avea încredere în sfaturile sistemelor inteligente în luarea deciziilor de business în viitor.

4. Eficiența operațională

Eficiența operațională se referă la utilizarea resurselor precum timpul și oamenii pentru a optimiza practicile de business. Folosind aplicații AI care monitorizează și măsoară performanța, managerii pot crește productivitatea și avantajul competitiv al echipei lor.

Totodată, există aplicații AI ce contribuie la eficientizarea fluxului de lucru al echipei. Există astfel de aplicații care le permit managerilor să înregistreze și să urmărească progresul sarcinilor și al obiectivelor echipei.

De exemplu, Fellow a creat un instrument AI numit „Objectives” ce-i ajută pe manageri să țină evidența întâlnirilor și a obiectivelor atinse. În acest fel, liderii de echipă pot revizui rapid progresul echipelor, pot rezolva provocările și își pot menține echipele pe drumul cel bun.

Inteligența artificială în management – productivitate

5. Productivitatea angajaților

Productivitatea angajaților se referă la rezultatele obținute de un angajat sau de o echipă într-o anumită perioadă de timp. Atunci când au instrumentele potrivite, productivitatea angajaților crește. Algoritmii AI pot crește productivitatea umană prin automatizarea proceselor și prin reducerea numărului de sarcini manuale pe care un grup trebuie să le îndeplinească.

Foto: geralt / geralt / pixabay.com

Dacă acest articol despre inteligența artificială în management ți s-a părut util, te-ar putea interesa și:

Inteligența artificială în recrutare. 3 moduri în care e folosită AI

Inteligența artificială în medicină. 5 aplicații și 4 beneficii

Inteligența artificială exemple. 5 produse cu tehnologie AI

Companii de inteligență artificială. Listă cu 10 corporații

Google și inteligența artificială. 10 exemple de tehnologii AI
Ce poate face Chat GPT. 12 moduri în care poate fi utilizat
Inteligența artificială în educație. 4 avantaje majore și 8 exemple
Inteligența artificială în administrație publică. Exemple și beneficii
Inteligența artificială în agricultură. 3 avantaje majore și 10 aplicații
Inteligența artificială în justiție și aplicarea legii. 7 tipuri de utilizări

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: