Provocarea pentru economia României: creșterea productivității peste jumătatea mediei din UE. Calea de urmat
De patru ani încoace, România bate pasul pe loc în încercarea de a trece pragul de 50% din media UE la productivitatea muncii măsurată prin
De patru ani încoace, România bate pasul pe loc în încercarea de a trece pragul de 50% din media UE la productivitatea muncii măsurată prin
Fiscalitatea este suportată inegal de contribuabilii persoane juridice: deşi IMM-urile deţin 20-30% din avuţia naţională, contribuţiile acestora la bugetul public (TVA, impozit pe profit, alte
Venitul salarial mediu net pe economie în anul 2012 a fost de 1.547 lei, cu 0,8% peste prognoza oficială din toamna trecută. În pofida acestui
Contribuția impozitului pe profit la asigurarea veniturilor bugetarea a scăzut semnificativ de la începutul crizei, de la 7,9% în anul 2008 până la 5,6% în
După indexarea cu patru procente a punctului de pensie, raportul dintre pensia medie pentru limită de vârstă și venitul salarial mediu pe economie va reveni
În drumul ei spre implementarea unui model de creștere sustenabil, România trebuie să țină cont, dincolo de media europeană, de specificul diferit al țărilor care
Creșterea Produsul Intern Brut pe anul 2012 a fost aproape în linie cu rezultatul pe ultimul sfert al anului și s-a situat la 0,2%. Datele
România riscă dezangajări de fonduri structurale și de coeziune acumulate la nivelul anului 2013 de circa 3,8 miliarde de euro, care ar putea pune o
Creșterea economică prezumată pe 2012 a ajuns să se tot reducă, cu 0,2% după nouă luni față de 1,7% estimarea de primăvară și 0,7% cea
Noul an ne-a adus o avalansa de modificari ale Codului fiscal, unele noi (OUG 8/2013, intrata in vigoare pe 1 februarie), altele mai vechi (precum
Deficitul bugetului centralizat al unităților administrativ- teritoriale a evoluat în ultimii trei ani exact pe dos față de cel al bugetului general centralizat, potrivit datelor
Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea, spune că bugetul pe 2013 este un buget de dezvoltare. Argumentul de bază invocat este creșterea cheltuielilor cu 15,4
România se află pe locul 10 ca pondere în PIB a impozitelor pe proprietăţi imobiliare din ţările UE acestor impozite ( 0,7%), în apropierea mediei
Deficitul ce va trebui finanțat reprezintă mai degrabă o povară de circa 600 de euro pe contribuabil și nu una de 150 euro pe locuitor. Adică 50 de euro pe lună ar trebui să plătească în medie un contribuabil impozit peste cele deja stabilite legal pentru a acoperi angajamentele sociale ale statului.
România a achitat în 2012 primele rate din împrumutul luat prin acordul cu Fondul Monetar Internațional, Comisia Europeană și Banca Mondială (FMI/CE/BM) în aprilie 2009.
Dacă se urmărește evoluția venitului salarial mediu net după schimbarea de regim din 1989, se poate observa cum acesta a rămas în permanență în urma evoluției PIB, decalajul maxim fiind înregistrat în 1997 (vezi tabelul). În anul 1989, retribuția medie a fost de 3.063 lei vechi iar în 1990, aceasta urcase la 3.381 lei, în pofida reducerii rezultatului activității economice.
Potrivit prognozei oficiale, anul 2013 ar urma să consemneze cea mai ridicată valoare medie din următorii patru ani, și anume 4,50 lei/euro. Cu toate acestea,
România s-a situat pe locul al doilea în rândul țărilor membre UE pe trimestrul al treilea din 2012 la creșterea costului muncii , potrivit datelor
Agricultorii români au suferit în 2012 cea mai mare reducere a venitului real la nivelul Uniunii Europene, cu nu mai puțin de 16,4% comparativ cu
Anul 2012 este singurul de după 2009 în care este prevăzută o depreciere în termeni reali a leului față de euro. Potrivit analizei Comisiei Naționale
De patru ani încoace, România bate pasul pe loc în încercarea de a trece pragul de 50% din media UE la productivitatea muncii măsurată prin
Fiscalitatea este suportată inegal de contribuabilii persoane juridice: deşi IMM-urile deţin 20-30% din avuţia naţională, contribuţiile acestora la bugetul public (TVA, impozit pe profit, alte
Venitul salarial mediu net pe economie în anul 2012 a fost de 1.547 lei, cu 0,8% peste prognoza oficială din toamna trecută. În pofida acestui
Contribuția impozitului pe profit la asigurarea veniturilor bugetarea a scăzut semnificativ de la începutul crizei, de la 7,9% în anul 2008 până la 5,6% în
După indexarea cu patru procente a punctului de pensie, raportul dintre pensia medie pentru limită de vârstă și venitul salarial mediu pe economie va reveni
În drumul ei spre implementarea unui model de creștere sustenabil, România trebuie să țină cont, dincolo de media europeană, de specificul diferit al țărilor care
Creșterea Produsul Intern Brut pe anul 2012 a fost aproape în linie cu rezultatul pe ultimul sfert al anului și s-a situat la 0,2%. Datele
România riscă dezangajări de fonduri structurale și de coeziune acumulate la nivelul anului 2013 de circa 3,8 miliarde de euro, care ar putea pune o
Creșterea economică prezumată pe 2012 a ajuns să se tot reducă, cu 0,2% după nouă luni față de 1,7% estimarea de primăvară și 0,7% cea
Noul an ne-a adus o avalansa de modificari ale Codului fiscal, unele noi (OUG 8/2013, intrata in vigoare pe 1 februarie), altele mai vechi (precum
Deficitul bugetului centralizat al unităților administrativ- teritoriale a evoluat în ultimii trei ani exact pe dos față de cel al bugetului general centralizat, potrivit datelor
Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea, spune că bugetul pe 2013 este un buget de dezvoltare. Argumentul de bază invocat este creșterea cheltuielilor cu 15,4
România se află pe locul 10 ca pondere în PIB a impozitelor pe proprietăţi imobiliare din ţările UE acestor impozite ( 0,7%), în apropierea mediei
Deficitul ce va trebui finanțat reprezintă mai degrabă o povară de circa 600 de euro pe contribuabil și nu una de 150 euro pe locuitor. Adică 50 de euro pe lună ar trebui să plătească în medie un contribuabil impozit peste cele deja stabilite legal pentru a acoperi angajamentele sociale ale statului.
România a achitat în 2012 primele rate din împrumutul luat prin acordul cu Fondul Monetar Internațional, Comisia Europeană și Banca Mondială (FMI/CE/BM) în aprilie 2009.
Dacă se urmărește evoluția venitului salarial mediu net după schimbarea de regim din 1989, se poate observa cum acesta a rămas în permanență în urma evoluției PIB, decalajul maxim fiind înregistrat în 1997 (vezi tabelul). În anul 1989, retribuția medie a fost de 3.063 lei vechi iar în 1990, aceasta urcase la 3.381 lei, în pofida reducerii rezultatului activității economice.
Potrivit prognozei oficiale, anul 2013 ar urma să consemneze cea mai ridicată valoare medie din următorii patru ani, și anume 4,50 lei/euro. Cu toate acestea,
România s-a situat pe locul al doilea în rândul țărilor membre UE pe trimestrul al treilea din 2012 la creșterea costului muncii , potrivit datelor
Agricultorii români au suferit în 2012 cea mai mare reducere a venitului real la nivelul Uniunii Europene, cu nu mai puțin de 16,4% comparativ cu
Anul 2012 este singurul de după 2009 în care este prevăzută o depreciere în termeni reali a leului față de euro. Potrivit analizei Comisiei Naționale