Bursei de Valori București (BVB) și-a lansat, luni, noua identitate de brand, care este menită să repoziţioneze bursa drept alegerea potrivită pentru investiţiile fiecărui român şi ca un catalizator pentru dezvoltarea companiilor din România.
BVB îşi propune să atragă noi companii, parteneri şi investitori şi, în acelaşi timp, să-şi consolideze rolul de nucleu al pieţei de capital locale şi de reper pentru evoluţia economiei, potrivit unui comunicat al bursei.
Țintele rebranduirii BVB
Totodată, noul brand plasează BVB în contextul actual de digitalizare, prin forma „minimalistă, scalabilă şi uşor recognoscibilă. Simbolul este o interpretare stilizată a celui anterior, având ca inspiraţie în execuţia lui elemente din iconografia românească. Prin noua sa formă, acesta integrează perfect ideea de trecut şi viitor şi transmite cu forţă valorile care au contribuit la dezvoltarea BVB de-a lungul timpului”, spune BVB.
Noua identitate a BVB este aplicată începând cu data de 4 octombrie pe toate materialele şi mediile de comunicare: site-ul bvb.ro, aplicaţiile de mobil, canalele de comunicare online, semnalistică, materialele corporate.
În perioada următoare noua identitate a BVB va fi adoptată şi de partenerii care afişează identitatea bursei în mediile lor de comunicare.
Bursa spune că „noul simbol, parte din logoul BVB, se remarcă prin simplitate şi prestanţă şi reprezintă o interpretare stilizată a celui anterior, în care cei doi „B” erau întorşi unul spre celălalt.
„Noul simbol reinterpretează în acest fel un element identitar specific Bursei, conservând mesajul de responsabilitate şi stabilitate.
Astfel, noul logo, prin forma sa iconică, integrează trecutul, făcând-l parte din ceea ce este Bursa, şi transmite, în acelaşi timp, agilitate, orientare către viitor şi viziune.
Noua culoare conferă brandului o identitate îndrăzneaţă şi proaspătă, necesară pentru a construi imaginea unei platforme de investiţii dinamică, modernă şi accesibilă”.
„Prin noua identitate, ne respectăm istoria şi ne punem în valoare viitorul. Suntem într-un punct de inflexiune în care schimbarea la faţă a bursei a devenit o necesitate. România a primit statutul de Piaţă Emergentă, pe care şi-l consolidează şi pe care îl va extinde în rândul furnizorilor globali de indici”, spune Radu Hanga președintele BVB.
(Citește și: „BVB: Cum a funcționat statutul de piață emergentă în anul pandemiei”)
În decembrie anul viitor, BVB va sărbători 140 de ani de existenţă a bursei în spaţiul românesc și de aceea vrea să fructifice oportunitatea „de a dezvolta brandul BVB pentru a comunica mai bine ceea ce reprezintă acesta pentru antreprenorii români şi pentru investitori. Ne dorim să consolidăm poziţia bursei drept un mecanism fezabil pentru finanţarea şi creşterea companiilor, deoarece a devenit evident că nu se mai poate vorbi serios despre economie fără să se vorbească despre bursă”, a adăugat Radu Hanga.
„Viitorul e al celor care investesc în el”
Este noul slogan al BVB care pune în lumină viziunea brandului. „Sloganul este inspiraţional şi sumarizează viziunea brandului – un catalizator al schimbării zilei de mâine, al viitorului – şi creează o legătură pentru viitor cu cei pe care îi vizează”, mai spune prezentarea noii identități a Bursei.
„Noul slogan al BVB urmăreşte să impulsioneze, să motiveze şi să inspire deoarece, în esenţă, bursa este pentru fiecare dintre noi şi doar investind ne putem asigura un viitor mai bun”, a declarat Adrian Tănase, directorul general al BVB.
Oficialul BVB nu a scăpat ocazia să amintească „necesitatea de a actualiza imaginea bursei cu proiectele de dezvoltare ale pieţei, unul dintre cele mai importante fiind Contrapartea Centrală, care va deveni funcţională până la finalul anului viitor”.
Proiectul de rebranding a fost realizat împreună cu agenţia Propaganda Brand New, divizia de branding a grupului Propaganda.
„Toate elementele dezvoltate, de la teritoriul strategic, la retorica şi vocabularul vizual, au avut ca scop construcţia unui brand dinamic, agil şi contemporan, având permanent în minte obiectivul ca, prin noua identitate, BVB să aibă un limbaj comun cu cei pe care îi vizează, să fie percepută ca fiind accesibilă şi să-i încurajeze pe oameni să o descopere şi să o ia în considerare ca opţiune de investiţii pe termen mediu şi lung”, a declarat Mădălina Oanţă, branding director – Propaganda Brand New.