cursdeguvernare

joi

3 octombrie, 2024

logo-conferinte-curs-de-guvernare

Inteligența artificială în asigurări. 5 aplicații și avantaje

inteligența articială în asigurări

3 aprilie, 2024

În acest ghid vom detalia ce aplicații are inteligența artificială în asigurări și cum poate beneficia acest sector de cele mai noi tehnologii AI.

Aplicații AI în asigurări

Algoritmii de învățare automată (machine learning) îi pot ajuta pe asiguratori să evalueze mai bine riscul pentru a oferi cele mai bune prețuri personalizate, dar și să detecteze mai ușor eventualele fraude.

Iată câteva dintre aplicațiile și avatanjele pe care le poate aduce inteligența artificială în asigurări, potrivit publicației businessnewsdaily.com:


Evaluarea riscului. De-a lungul timpului, asiguratorii s-au bazat pe informațiile furnizate de solicitanți pentru a evalua riscurile de asigurare ale clienților. Dezavantajul acestei metode constă în faptul că solicitanții pot face greșeli sau pot fi necinstiți, ceea ce face ca evaluările să fie inexacte.

Algoritmii bazați pe învățare automată și procesarea naturală a limbajului pot ajuta asiguratorii deoarece AI poate analiza un volum mare de informații provenite din diferite surse: postările de pe rețelele de socializare, recenziile de pe platforme precum Yelp sau Google, dosarele cu informații fiscale etc, contribuind la o mai bună evaluare a riscului potențial.

La rândul lor, evaluările mai precise ale riscurilor se traduc în prime de asigurare mai potrivite pentru respectivii clienți. În acest fel, și clienții vor beneficia deoarece vor plăti pentru asigurarea de care au cu adevărat nevoie.

inteligența articială în asigurări
Foto: geralt / pixabay.com

Inteligența artificială în asigurări și detectarea fraudelor

Detectarea fraudei. Fraudele reprezintă o preocupare majoră pentru companiile de asigurări. După cum se arată într-o postare de pe blogul Samsung, inteligența artificială începe să joace un rol vital în detectarea fraudelor în domeniul asigurărilor.


Potrivit sursei citate, AI poate descoperi corelații și modele ascunse nedetectabile de către ochiul uman. De exemplu Shift Technology, un start-up francez din domeniul AI, a încorporat această tehnologie în serviciile lor de prevenire a fraudei, care au procesat deja peste 77 de milioane de cereri. În 75% din cazuri, algoritmii de învățare automată au detectat corect solicitările frauduloase de daune.

De asemenea, astfel de algoritmi oferă detalii despre eventualele costuri de reparație și sugerează proceduri care pot rezolva și îmbunătăți protecția împotriva fraudei.

Detectarea fraudelor cu ajutorul AI

Un alt avantaj al AI este că tehnologia poate îmbunătăți în mod continuu procesul de detectare a fraudelor, deoarece are capacitatea de a perfecționa modelele analitice pe măsură ce accesează noi date.

Machine learning permite AI să învețe din noile date și să se adapteze permanent. Datorită acestei abilități, companiile se pot asigura că algoritmii lor de detectare a fraudei sunt actualizați și cât mai preciși posibil, mai notează Samsung.

Inteligența artificială în asigurări și reducerea erorilor umane

Reducerea erorilor umane. După cum notează businessnewsdaily.com, lanțul de transmitere a informațiilor în industria asigurărilor este unul sinuos și complex. O serie de intermediari examinează informațiile transmise de la asigurat la asigurator, ceea ce poate duce la numeroase erori umane și la muncă manuală care încetinește procesul.

Cu alte cuvinte, procesarea daunelor poate fi o sarcină monotonă, susceptibilă la erori ce decurg din factori umani, cum ar fi oboseala, plictiseala și deadline-urile. Însă algoritmii AI pot reduce timpul de lucru și numărul de erori.

Inteligența artificială în asigurări – chatboții

Serviciile pentru clienți. Instrumente precum chatboții online pot fi folosite cu succes și de către firmele de asigurări pe site-urile proprii. Chatboții pot ghida potențialii clienți, oferind răspunsuri la numeroase interogări fără să fie nevoie de intervenție umană. De asemenea, ei au avantajul că sunt disponibili non-stop (24/7), spre deosebire de angajații umani. De pildă, dacă un client are o urgență în afara orelor de lucru cu publicul, chatbot-ul îi poate oferi informații prețioase.

Chatboții oferă servicii convenabile pentru clienți, eliberându-i pe angajații umani care se pot ocupa de situațiile mai complexe. Potrivit Samsung, chatboții sunt de până la 1.000 de ori mai rapizi decât un om și sunt mereu accesibili.

Un exemplu este chatbot-ul ABIe (Allstate Business Insurance Expert) de la compania de asigurări Allstate Insurance din SUA. ABIe răspunde la întrebări și preia documente de care au nevoie brokerii de asigurări. Totodată, procesează peste 25.000 de întrebări lunare și preia o bună parte din interogările din call center, astfel încât reprezentanții companiei pot îndeplini sarcini mai productive și mai interesante.

Automatizarea procesării cererilor

Procesarea automată a cererilor. În contextul discuției despre inteligența artificială în asigurări mai trebuie menționat că evaluarea daunelor nu este ușoară. Agenții trebuie să examineze numeroase polițe și să parcurgă fiecare detaliu pentru a determina câți bani va primi clientul pentru cererea sa. Procesul este foarte laborios, iar inteligența artificială poate ajuta.

Algoritmii pe bază de învățare automată pot determina rapid despre ce este vorba într-o solicitare de daună și pot prognoza costurile potențiale implicate. În plus, ei pot analiza, cerceta și interpreta volume mari de date: imagini, date de la senzori, videoclipuri, date istorice, documente nestructurate etc. Această automatizare va elimina, în ultimă instanță, o mare parte din munca obositoare.

Foto: Tumisu / geralt / pixabay.com

Dacă acest articol despre inteligența artificială în asigurări vi s-a părut util, v-ar putea interesa și:

Inteligența artificială în alimentație. Cum ne ajută aplicațiile AI
Inteligența artificială conversațională. Ce este și ce avantaje are
Platforme de inteligență artificială. 5 exemple și caracteristicile lor
Inteligența artificială generativă. Ce poate face AI – 5 exemple
Inteligența artificială în contabilitate. 5 aplicații și avantajele lor
Inteligența artificială în transport. 5 aplicații și beneficiile lor
Inteligența artificială în școli. 10 aplicații și 3 sfaturi pentru profesori
Inteligența artificială în marketing. Exemple, utilizări, beneficii

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: