sâmbătă

4 mai, 2024

4 iunie, 2022

Compania de infrastructură feroviară națională CFR SA a anunțat că începe reparația căii ferate largi de la vama moldovenească Giurgiulești până în Portul Galați, pentru facilitarea exporturilor ucrainene redirecționate din cauza blocadei porturilor Ucrainei.

Pe 6 iunie încep lucrările de reparații la linia de cale ferată cu ecartament larg, specific fostelor republici sovietice, pe traseul Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri, în lungime de 3,58 km și la linia cu ecartament normal Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 km) – spune CFR SA. 

Sucursala regională SRCF Galați va executa lucrările în regie proprie, după ce nici la procedura de „negociere directă”, desfășurată vineri, 3 iunie, niciunul dintre cei 3 agenți economici, care au depus oferte, nu a fost desemnat câștigător, spune CFR Infrastructură.


Vineri, 3 iunie, la sediul Sucursalei Regională CF Galați, depuseseră oferte operatorii economici:

  • Asocierea Tancrad – Artcons Galati,
  • Euroconstruct Constanța,
  • Antrepriza Construcții CF București.

Documentația prezentată de Asociere nu a îndeplinit condițiile necesare, iar celelate două societăți au prezentat oferte financiare mai mari decât valoare estimată a lucrărilor, astfel încât comisia de evaluare nu a desemnat niciun câștigător.

Lucrările vor dura alte două luni

Nevoia reabilitării liniei cu ecartament larg de la vama Giurgiulești la portul Constsnța a fost evidentă de acum două luni, iar acum lucrările au termen de execuție de alte 60 de zile, ceea ce înseamnă că abia la începutul lunii august, cerealele ucrainene vor găsi cale de export pe aici.

Anunțul CFR spune că, prin programul de lucrări, necesare redeschiderii acestei linii, se va acționa pentru:

  • înlocuirea traverselor necorespunzătoare, inclusiv pe aparatele de cale,
  • înlocuirea materialului mărunt de prindere,
  • completarea prismei cu piatra spartă și
  • îndepărtarea vegetației pentru asigurarea vizibilității și a gabaritului.

Obiectivul prioritar al acestor lucrări este redeschiderea liniei și implicit reluarea circulației trenurilor de marfă, pentru asigurarea transportului de cereale la granița cu CFM (Republica Moldova).

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: