cursdeguvernare

miercuri

9 octombrie, 2024

logo-conferinte-curs-de-guvernare

UPDATE / Sindicatele din Educație resping oferta de creștere a salariului cu 1.000 de lei brut. Ei cer acum 60%

31 mai, 2023

UPDATE: Greva din Educație continuă, după ce sindicatele au respins miercuri seara ultima ofertă a Guvernului, prima care cuprinde majorări salariale, în loc de bonusuri acordate o singură dată. Greviștii cer 2.000 de lei net, creștere salarială, în loc de 1.000 de lei brut, cât a promis coaliția.

Refuzul oficial al membrilor de sindicat, consultați rapid după întâlnirea de la amiază a celor părți negociatoare, a fost prezentat la Palatul Victoria miercuri seara, la ora 19.00.

”Cum la medici s-a putut dintr-o singură tranșă , trebuie să se poată și la profesori. Profesorii au cerut dublarea sumei, vor o creștere de 2000 de lei net, nu 1000 de lei brut. Greva continuă”, au transmis cei doi lideri de federații care coordonează acțiunea de protest din Educație.


De la Palatul Victoria, coaliția a transmis un apel pentru încetarea conflictului de muncă:

”Coaliţia de guvernare face un nou apel la responsabilitate către toate cadrele didactice şi întreg personalul care contribuie la buna funcţionare a sistemului educaţional, pentru a înceta greva şi a permite reluarea accesului la educaţie pentru cei peste 3.000.000 de elevi din România, dintre care aproape 300.000 se pregătesc pentru Evaluarea Naţională şi Bacalaureat”.

****

Premierul le-a prezentat liderilor greviștilor din Educație ultima ofertă, care reprezintă un progres important, comparativ cu ceea ce promitea până acum Guvernul. Astfel, cadrele didactice vor primi o majorare a salariului cu un brut de 1.000 de lei, iar personalul nedidactic – 400 de lei, începând cu 1 iulie. De asemenea, Educația va ajunge la grila dorită în 2026, până atunci urmând să aibă loc creșteri etapizate, începând cu ianuarie 2024, când va fi acordată un plus la salariu de 40% din diferența rămasă până în 2026.


În 2026, grila de salarizare pentru Educație va porni de la un salariu net de 4.000 de lei pentru profesorii debutanți, pe care se vor aplica indicii de ierarhizare.

Sindicatele ceruseră ca profesorii debutanți să fie remunerați la nivelul salariului mediu pe economie, dar au obținutpentru aceștia 4.000 de lei net la 1 ianuarie 2026. Pentru anul 2026, Comisia Națională de Prognoză estimează, în Prognoza de primăvară 2023, că salariul mediu net va fi de 5.460 de lei.

Guvernul a promis că va elabora rapid o OUG cu aceste prevederi și o va adopta într-o ședință specială, joi.

Răspunsul la noua ofertă a coaliției va fi dat în această seară, până la ora 19.00, până atunci urmând ca liderii să-și consulte rapid pe membrii de sindicat.

Este prima dată când Executivul oferă, în cele aproape două săptămână de grevă din Educație, majorări salariale. Acest lucru se întâmplă după ce premierul Ciucă și Marcel Ciolacu, actualul și viitorul premier, au avut miercuri o discuție cu președintele Klaus Iohannis, la Palatul Cotroceni.

Concesia făcută de sindicaliști înainte de oferta de azi:

  • majorări salariale imediate de 25%
  • intrarea de anul viitor în grila finală de salarizare a Educației, iar pentru garantarea acestui lucru au solicitat ca profesorii debutanți să primească de acum cei 4.000 de lei net, în loc de 2.500 lei.

În Educație, creșterile salariale din utlimii ani nu au acoperit inflația; profesorii urmau să fie neglijați total și în următorii 3 ani

Impactul bugetar aproximativ, pentru cele aproape 238.000 de cadre didactice din România ar fi de peste 1,43 miliarde de lei anul acesta, iar pentru personalul nedidactic – aproximativ 132 de milioane de lei. Impactul pe anul acesta va fi de circa 1,55 miliarde de lei.

Din aceste sume, o parte se întoarce la stat sub forma contribuțiilor pentru pensie, sănătate și a impozitului pe venit.

Pe un întreg an, adică plusul la cheltuielile cu personal din Educație în 2024, suma va fi de peste trei miliarde de lei, față de cele opt miliarde de lei (anual, la o majorare cu 60% a câștigurilor salariale din sistem), la cât estimase Guvernul cererile greviștilor.

Creșterea este imensă, comparativ cu ceea ce avea de gând coaliția actuală să le ofere salariaților din Educație, conform bugetului de stat pe acest an. Documentul arată că anul acesta, cheltuielile de personal sunt de 23 de miliarde de lei, cu mai puțin de 4% peste cele de anul trecut, în condițiile în care inflația s-a apropiat de 16% în utlimul an.

(Citește și: „Salariul mediu net în februarie – câștigătoarele unui an de inflație cu două cifre. Tristețe în industria prelucrătoare„)

Inflația din ultimul an ar fi fost acoperită, poate, abia în 2026, când legea bugetului prognoza să vireze pentru salariile din Educație 25,6 miliarde de lei, echivalentul unei creșteri sub 16%, comparativ cu 2022. Creștere ce puteafi parțial generate și de angajările din sistem, nu doar din majorări salariale.

Raportat la aceste perspective pe care le aveau înainte de grevă profesorii, această ultimă ofertă a Guvernului este una consistentă.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. SISTEMUL DE INVATAMINT se afla in cadere libera si incurajeaza analfabetismul precum si distribuirea contracost ilegala de diplome de liicenta si doctorat dar si certificate de studii de toate tipurile, impostorilor si cretinilor care pe baza lor pot inclusiv sa predea “prostologia” in institutiile de invatamint, inclusiv cel superior sau datorita sistemului politic clientelar sa ajunga in functii de decizie publica unde, din lipsa de potential stiintific, genereaza contraperformanta si implicit regres pentru viitorul natiunii romane. Aceste fenomene conduc in mod dramatic la dezvoltarea imposturii in Romania, cu toate consecintele sale nefaste “impostura si diletantismul genereaza coruptie si invers”.
    Slaba calitate a invatamintului romanesc nu poate fi sesizata si remediata de politicieni sau guvernanti deoarece majoritatea copiilor acestora invata si studiaza inca de la varste fragede in strainatate, cei mai multi cu finantare indirecta din banii publici. Cei care isi dau copii de mici la studii in afara tarii ori au familia stabilita in strinatate nu pot invoca motive serioase credibile pentru a face politica in Romania. Obiectivul lor de baza este sa-si umfle conturile cu bani furati din societatea romaneasca.
    Foarte multi parlamantari, guvernanti, oameni din administratie, justitie, ordine publica si aparare, animati de lacomie sau/si grandomanie, desi cerintele functiilor publice pe care se regasesc nu pot fi satisfacute intr-un mod onorabil, din diverse motive subiective inclusiv din INCOMPETENTA, acestia primesc sume importante de bani de pe urma catedrelor universitare (de stat sau particulare) pe care si le atribuie in mod abuziv si fictiv, bineinteles in virtutea functiilor detinute (unora dintre ei li se platesc intr-o zi cursuri de predare ce depasesc 24 de ore). Acesta este modul de actiune(operare) ce contribuie in mod fatal la decaderea actului de invatamint si totodata la ineficienizarea functiilor publice.
    Actiunile aventuroase, infantilice si iresponsabile intreprinse IN DOMENIILE INVATAMINTULUI SI SANATATII in perioada postcomunista (care au vizat doar estorcarea pe variate cai a banului public) de catre diverse grupuri mafiote au ca rezultat pe termen lung, condamnarea viitorului natiunii la incultura, lipsa de vigoare si regres economico-social.
    Institutiile statului sunt neperformante datorita dominarii lor de catre impostori submediocritati (cei valorosi ori specialisti adevarati, unii din motive de umilire altii din lacomie au trecut de partea celor care dauneaza interesului societatii ori s-au oferit cu orice risc sa slujeasca criminalitatii) sau clanuri constituite pe baza diverselor principii neortodoxe. In majoritatea situatiilor acestea functioneaza dupa cum le dicteaza interesele nelegitime , mai ales in cazul celor cu atributii de reglementare si de aplicare a legii care au inventat “FURTUL LEGAL”. Aceste anomalii sau aberatii dovedesc ca Romania ar fi tara fara rost ori ca n-ar avea nici un orizont pentru viitor. Mecanismele generate de institutiile “hibrid” (comunisto-capitaliste) ale statului experimentate de majoritatea romanilor le-au produs acestora mari deziluzii si grave dezamagiri, umilinta si dispret DETERMINANDU-I SĂ EMIGREZE.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. SISTEMUL DE INVATAMINT se afla in cadere libera si incurajeaza analfabetismul precum si distribuirea contracost ilegala de diplome de liicenta si doctorat dar si certificate de studii de toate tipurile, impostorilor si cretinilor care pe baza lor pot inclusiv sa predea “prostologia” in institutiile de invatamint, inclusiv cel superior sau datorita sistemului politic clientelar sa ajunga in functii de decizie publica unde, din lipsa de potential stiintific, genereaza contraperformanta si implicit regres pentru viitorul natiunii romane. Aceste fenomene conduc in mod dramatic la dezvoltarea imposturii in Romania, cu toate consecintele sale nefaste “impostura si diletantismul genereaza coruptie si invers”.
    Slaba calitate a invatamintului romanesc nu poate fi sesizata si remediata de politicieni sau guvernanti deoarece majoritatea copiilor acestora invata si studiaza inca de la varste fragede in strainatate, cei mai multi cu finantare indirecta din banii publici. Cei care isi dau copii de mici la studii in afara tarii ori au familia stabilita in strinatate nu pot invoca motive serioase credibile pentru a face politica in Romania. Obiectivul lor de baza este sa-si umfle conturile cu bani furati din societatea romaneasca.
    Foarte multi parlamantari, guvernanti, oameni din administratie, justitie, ordine publica si aparare, animati de lacomie sau/si grandomanie, desi cerintele functiilor publice pe care se regasesc nu pot fi satisfacute intr-un mod onorabil, din diverse motive subiective inclusiv din INCOMPETENTA, acestia primesc sume importante de bani de pe urma catedrelor universitare (de stat sau particulare) pe care si le atribuie in mod abuziv si fictiv, bineinteles in virtutea functiilor detinute (unora dintre ei li se platesc intr-o zi cursuri de predare ce depasesc 24 de ore). Acesta este modul de actiune(operare) ce contribuie in mod fatal la decaderea actului de invatamint si totodata la ineficienizarea functiilor publice.
    Actiunile aventuroase, infantilice si iresponsabile intreprinse IN DOMENIILE INVATAMINTULUI SI SANATATII in perioada postcomunista (care au vizat doar estorcarea pe variate cai a banului public) de catre diverse grupuri mafiote au ca rezultat pe termen lung, condamnarea viitorului natiunii la incultura, lipsa de vigoare si regres economico-social.
    Institutiile statului sunt neperformante datorita dominarii lor de catre impostori submediocritati (cei valorosi ori specialisti adevarati, unii din motive de umilire altii din lacomie au trecut de partea celor care dauneaza interesului societatii ori s-au oferit cu orice risc sa slujeasca criminalitatii) sau clanuri constituite pe baza diverselor principii neortodoxe. In majoritatea situatiilor acestea functioneaza dupa cum le dicteaza interesele nelegitime , mai ales in cazul celor cu atributii de reglementare si de aplicare a legii care au inventat “FURTUL LEGAL”. Aceste anomalii sau aberatii dovedesc ca Romania ar fi tara fara rost ori ca n-ar avea nici un orizont pentru viitor. Mecanismele generate de institutiile “hibrid” (comunisto-capitaliste) ale statului experimentate de majoritatea romanilor le-au produs acestora mari deziluzii si grave dezamagiri, umilinta si dispret DETERMINANDU-I SĂ EMIGREZE.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: