Chestiunea

Cele 6 bombe care au aruncat în aer deficitul pe ultima sută de metri

Deficitul de 4,4% din PIB, aprobat de guvern joi seară la ultima rectificare, este rezultatul unei construcții bugetare făcute în martie 2019 de către guvernul… Mai mult

28.11.2019

Interviu

Germania, în criza psihologică dintre post-naționalism și ”Germany-first”: interviu cu Jan Techau

Textul de mai jos e o scurtă înșurire de fragmente din interviul acordat CRONICILOR Curs de Guvernare de Jan Techau – directorul Programului Europa de… Mai mult

28.11.2019

Chestiunea

Starea Sănătății în UE 2019 / Problema României: Dependența de serviciile spitalicești, cauza principală a ineficienței sistemului

Cheltuielile pentru sănătate ale României au atins un minim istoric și sunt cele mai mici din UE, atât pe cap de locuitor, cât și ca… Mai mult

28.11.2019

Digital

Experiența finlandeză – mic curs de civilizare digitală. Ce ar fi trebuit să facă ANAF pentru informatizare, transparență, eficiență

România a ratat ocazia de a avea un sistem modern, informatizat, de colectare a taxelor, deși s-a bucurat atât de expertiză din partea Băncii Mondiale… Mai mult

28.11.2019

Cronicile

Prăbușire cu 21% a industriei auto germane – risc de pierderi de miliarde de lei în industria de echipamente auto din România

de Adrian N Ionescu , 17.9.2019

Fabrica de cutii de viteze Mercedes din Sebeș

Producția auto din Germania ar putea scădea cu circa 21% în aces an, ceea ce ar putea duce la o scădere direct proportională a cererii germane de echipamente auto fabricate în România, respectiv cu o valoare de  3,6 miliarde de lei.

Producția auto germană din 2019 ar putea scădea cu un milion de unități față de media anilor 2015 – 2017, până la 4,7 milioane de unități, un nivel apropiat de minimul din 2009, potrivit datelor anualizate din iunie, citate de Erste Group Research (EGR).

În România, contribuția industriei auto la formarea PIB pe 2018 a fost de circa 132 de miliarde de lei, iar producția de echipamente auto pentru Germania a fost de peste 18,3 miliarde de lei, după valoarea exporturilor românești de „mijloace și materiale de transport”, potrivit datelor INS.

(Citiți și: ”Interviu – cel mai mare producător autohton de piese auto pentru Vest: Atrageți producătorii și clienții mari, fără ei nu putem crește pe orizontală”)

Perspective negative în regiune

Proporții de circa 10% din valoarea adăugată și de 6 – 9% din locurile de muncă din țările Europei Centrale și de Est sunt legate direct și indirect de producția auto, iar prăbușirea producției auto germane va avea o contribuție negative, potivit raportului EGR.

(Citiți și: ”Tulburări de comportament” la primele 1000 de companii. Ce înseamnă asta?”)

Una din cauze este scăderea cererii de autovehicule cu motorizare diesel.

Producția auto a țărilor din Europa Centrală și de Est se ridică la circa 4 milioane de unități – a doua cea mai mare după Germania, dar perspectivele sunt afectate de hiatusul produs de modificarea structurii producției și a cererii din următorii cinci ani.

(Citiți și: ”Nesăbuitul perfect: Cea mai mare creștere economică din UE a ieșit cu dobânzile din UE”)

„Cererea totală și producția ar putea fi reduse de amânarea achizițiilor, în vreme ce adevărata eră a vehiculelor electrice va începe abia după anul 2025”, spune raportul EGR.

O scădere cu 10% a producției din țări ca Ungaria, Cehia sau Slovacia ar duce la scăderea PIB cu 1%, spune sursa citată.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 17.9.2019

Lăsați un comentariu


Europa

Germania, Franța și Marea Britanie acuză Iranul de dezvoltarea unor rachete balistice capabile să transporte arme nucleare

Iulian Soare

Germania, Franța și Marea Britanie cer secretarului general al ONU să informeze Consiliul cu privire la faptul că Iranul dezvoltă “rachete balistice cu capacitate nucleară”,… Mai mult

Stiri

Guvernul modifică 3 legi prin asumarea răspunderii. Lista și calendarul

Vladimir Ionescu

Premierul Ludovic Orban a anunțat că executivul își va asuma răspunderea pe Legea plafoanelor bugetare precum și pe prorogarea unor termene prevăzute în Legile justiției,… Mai mult

Stiri

Experți Deloitte: Ține România pasul în competiția pentru atragerea de investiții în industria auto?

Vladimir Ionescu

Industria auto, unul dintre pilonii economiei românești și unul dintre cei mai mari angajatori din economia locală ”frânează” în fața noilor provocări. Pe de o… Mai mult

Stiri

Ţările petroliere ezită privind amploarea reducerii producţiei. Piaţa neîncrezătoare reduce preţul

Adrian N Ionescu

Prețul petrolului scădea, vineri la prânz, din cauza neîncrederii pieţei privind soliditatea angajamentului ţărilor mari producătoare de petrol de a reduce producţia, măsură necesară tocmai… Mai mult

Stiri

CRONICILE de sâmbătă dimineața

Redacţia

cursdeguvernare.ro adună, în fiecare sâmbătă dimineață, cele câteva titluri pe care le-a prezentat, de-a lungul săptămânii, din publicația (exclusiv print) CRONICILE Curs de guvernare (LINK de prezentare AICI). Articolele din CRONICI,… Mai mult

Stiri

Flota comercială a operatorilor aerieni din România este printre cele mai bătrâne din Europa

Adrian N Ionescu

Operatorii aerieni români au a treia cea mai bătrână flotă comercială din Uniunea Europeană România, cu 39% din avioane mai vechi de 20 de ani,… Mai mult

Europa

Grupul Aramco a reușit cea mai mare ofertă de acțiuni din istorie, 25,6 mld dolari. Succesul vine cu noi probleme

Adrian N Ionescu

Unul dintre cei mai mari producători de petrol ai lumii, colosul saudit Aramco, a atras de pe piață 25,6 miliarde de dolari prin oferta publică… Mai mult