10 septembrie, 2024

Northvolt, cel mai mare producător de baterii moderne din Europa- va reduce un număr mare de locuri de muncă și va vinde sau va căuta parteneri pentru afacerile sale de stocare a energiei și producție de materii prime.

(Citește și: ”Automotive-ul european s-a izbit de zidul Green Deal: Respectarea țintelor înseamnă faliment”)

Potrivit Financial Times, Northvolt își propune să supraviețuiască reculului automobilelor electrice prin reorientarea către prima sa gigafabrică, aflată în dificultate, construită în nordul Suediei.

Primele proiecte abandonate în Europa

Producătorul suedez, care a strâns capital de 15 miliarde de dolari, mai mult decât orice alt start-up european nelistat la burse, a fost puternic afectat de problemele de fabrica sa din Västerås, chiar sub Cercul Polar, precum și de decizia producătorilor de automobile europeni de a încetini viteza de trecere la producție exclusivă de la vehicule electrice.


Northvolt a anunțat luni că va întrerupe producția de material catodic activ și va vinde această investiție, și că va cumpăra materie primă de la companii chineze sau coreene. În plus, Northvolt căută un cumpărător sau un partener pentru afacerea sa de stocare a energiei din Gdańsk, Polonia.

Tot pentru optimizarea costurilor, compania a anunțat că amână planurile de a construi alte trei gigafabrici – în Suedia (într-o societate mixtă cu Volvo Cars), Germania și Canada – dar a spus că va oferi mai multe detalii despre asta și despre numărul de locuri de muncă tăiate mai târziu.

Grupul, susținut de Volkswagen, Goldman Sachs, BMW, Siemens și BlackRock, a pierdut bani în ultimul timp și a spus că planul său de reducere a costurilor va „include, din păcate, unele decizii dificile cu privire la dimensiunea forței noastre de muncă”, care în prezent are 7.000 de lucrători.

”Este timpul să ne concentrăm asupra nucleului afacerii”

„Construirea unei companii de baterii de la zero este un efort profund intensiv pentru capital și provocator. Am parcurs un drum lung… Acum este timpul să ne concentrăm asupra nucleului, să învățăm din trecut și să ne extindem activitatea de bază pentru a ne asigura că putem îndeplini așteptările clienților noștri și pentru a ajuta Europa să realizeze un ecosistem durabil de baterii ”, a declarat Peter Carlsson, co-fondatorul și directorul executiv al Northvolt.


Producția de mașini din Europa și industriile în curs de dezvoltare ale bateriilor se confruntă cu un viitor incert, pe fondul investițiilor uriașe necesare pentru producerea de vehicule electrice (EV) și a concurenței acerbe din Asia, în special din China.

Contextul european: producătorii auto o lasă mai moale cu verdele

Volkswagen (VW) a avertizat că ar putea închide fabrici din Germania pentru prima dată, în timp ce Volvo și-a abandonat obiectivul pentru 2030 de a vinde numai mașini electrice.

BMW a anulat recent un contract de 2 miliarde de dolari cu Northvolt, dându-l în schimb companiei coreene Samsung SDI, din cauza disponibilității proviziilor. Grupurile coreene și chineze construiesc fabrici de baterii în Europa, deși unele au fost amânate din cauza adoptării lente a mașinilor electrice.

Northvolt s-a străduit, de asemenea, să finalizeze runda actuală de strângere de fonduri, una care este esențială pentru creșterea producției, ceea ce duce la nevoia să reducă investițiile și costurile.

„Oricât de dificil va fi acest lucru, concentrarea asupra activității noastre de bază ne deschide calea pentru a construi o bază puternică pe termen lung pentru creștere, care să contribuie la ambițiile vestice de a stabili o industrie a bateriilor autohtonă”, a adăugat domnul Carlsson.

Northvolt a fost prima companie europeană care a produs baterii pentru vehiculele electrice într-o gigafabrică proprie, la sfârșitul anului 2021, dar de atunci s-a străduit să intensifice producția. Gigafabrica sa din Suedia are o capacitate anuală de producție baterii de16 Gigawați, dar în prezent produce mai puțin de 1 GWh.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: