joi

30 martie, 2023

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

12 octombrie, 2022

Industria auto din Europa se va confrunta nu numai cu o iarnă grea, ci și cu un 2023 dificil, cu o potențială pierdere a producției de un milion de mașini pe trimestru, companiile străduindu-se să rămână pe linia de plutire în ciuda posibilelor penurii de energie și a persistenței problemelor lanțului de aprovizionare, transmite MarketWatch.

Avertismentul a fost lansat de S&P Global, care anticipează ”presiuni semnificative în ceea ce privește costul energiei” în următoarele luni pentru unii producători de echipamente originale (OEM) și furnizori care produc piese în fabrici mari consumatoare de energie.

„Evenimentele combinate de lebădă neagră din timpul pandemiei de COVID-19 și invazia rusă a Ucrainei au extins deja la limită lanțul de aprovizionare din industria auto, în special în privința semiconductorilor”, a precizat Calum MacRae, director al diviziei de supply chain de la S&P Global Mobility, într-o notă transmisă investitorilor.


McRae estimează că acest lucru ar putea însemna pierderi potențiale de peste un milion de unități pe trimestru de la fabricile de asamblare finală OEM din Europa, începând cu al patrulea trimestru al anului 2022 și pe parcursul întregului an viitor.

Industria auto din Europa a prognozat o producție medie în intervalul de 4-4,5 milioane de unități pe trimestru până în 2023, ceea ce ar indica o creștere moderată. „Cu toate acestea, cu potențiale restricții ale aprovizionării cu energie, producția OEM ar putea fi redusă la 2,75-3 milioane de unități pe trimestru”, a spus analistul.

O iarnă rece, combinată cu penuria de energie, ar putea avea un efect similar asupra industriei, a spus el, adăugând că scurgerile recente din conductele de gaze naturale din Marea Baltică nu fac decât să adauge riscuri și să facă mai probabilă materializarea celui mai pesimist scenariu al S&P.

S&P Global Mobility vede o „întrerupere semnificativă a lanțului de aprovizionare din noiembrie până în primăvară. De asemenea, anticipăm o întrerupere a modelului tradițional de aprovizionare just-in-time din cauza ca unii furnizori implementează un program de lucru lunar fracțional, pe o configurație 24/7 – care poate fi mai eficient din punct de vedere energetic decât turele săptămânale tradiționale.”


„Furnizorii europeni trimit piese, componente și module către OEM-uri din întreaga lume – impactând astfel toți producătorii de automobile, nu doar pe cei regionali”, a mai avertizat analistul, care a punctat că SUA ar putea fi afectate, deoarece fabricile din UE/Marea Britanie exportă în prezent aproximativ 7.000 de unități pe lună către orașele americane.

S&P Global Mobility a modelat impactul crizei energetice care se profilează asupra a 11 țări europene și a constatat că industriile auto din Spania, Italia și Belgia sunt cele mai vulnerabile. Republica Cehă și Germania au obținut cele mai bune scoruri, datorită nivelurilor actuale de gaz și a dependenței reduse de electricitatea derivată din gaz.

***

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Moto: ”Generalii mei, în temeinica lor prostie, veneau și-mi spuneau: <Majestate, oamenii nu mai vor să lupte>. Iar eu în sinea mea mă gândeam: <adică nu mai vor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: