Renault are în plan să plătească înainte de termen ajutorul de stat primit în pandemie, după ce a întrecut așteptările și a revenit pe profit anul trecut, după doi ani de pierderi.
Grupul francez a înapoiat deja unul din cele 4 miliarde de euro împrumutate de stat pentru a face față crizei coronavirus și intenționează să plătească restul înainte de termenul din 2024. Cel puțin 2 miliarde vor fi achitate în acest an și restul până la sfârșitul anului 2023, potrivit Reuters.
Renault a raportat un profit net de 888 milioane de euro, după pierderi record de peste 8 miliarde euro, în 2020 și de 141 milioane euro în 2019.
Grupul și-a depășit propriile ținte, cu o rată a profitului de 3,6% și se situează cu doi ani înaintea planurilor de revitalizare strânse în programul „Renaulution”, care prevedea o rată de 3% în 2023.
Rezultatele restructurării
Rezultatele survin în urma unui vast program de restructurare, prin reducerea costurilor fixe și reorientarea spre cele mai profitabile modele de mașini și piețe Renault.
Deși s-a confruntat însă cu dificultăți și cu vânzări și marje în scădere ale partenerul său Nissan, Reanault vizează o marjă operațională de peste 4% și un flux de numerar de cel puțin 1 miliard de euro.
Grupul, puternic lovit de pandemie și de penuria ulterioară a semiconductoarelor și de problemele lanțului de aprovizionare care au afectat industria auto, nu va propune niciun dividend pentru 2021, deoarece încă prioritizează îmbunătățirea rezultatelor și rambursarea împrumutului de stat.