14 ianuarie, 2021

Strategia Renault va profita de competitivitatea sa din România în „orientarea prezenței internaționale a grupului către piețe cu marje puternice”, potrivit planului de dezvoltare numit „Renaulution”, prezentat joi de Luca de Meo, directorul general (CEO) al companiei .

Denumirea strategiei face referire ultima din cele trei etape ale sale: „Revoluția”, care va demara în 2025 și va face „din Grupul Renault un precursor în lanțul valoric al noilor mobilități”, după ce vor fi fost parcurse primele două etape, „Redresare” până în 2023 și „Renovare” până în 2025.

Scopul strategiei este crearea unui portofoliu de produse reechilibrat și mai rentabil, cu 24 de lansări de produse până în 2025 – din care, jumătate, în segmentele C/D, și cel puțin 10 vehicule electrice.

Pe de altă parte, tot joi, Dacia a prezentat conceptul Bigster, un model SUV de 4,6 metri lungime, care prefigurează soluţia pentru un vehicul de segment C accesibil la preţul unui model din segmentul inferior.

Dacia Bigster – viitorul model repexentativ al mărcii

Conceptul Dacia Bigster a fost prezentat cu aceeași ocazie a prezentării planului strategic Renaulution.


„Conceptul Dacia Bigster exprimă viitoarea evoluţie a mărcii. Este un vehicul care oferă ceea ce este esenţial, evocând spiritul de aventură şi aducând în plus o tuşă ‘cool’. Bigster este dovada faptului că un vehicul accesibil poate fi şi atractiv. Noi, cei de la Dacia, credem acest lucru iar dovada este conceptul prezentat azi”, a declarat, Alejandro Mesonero-Romanos, director de design Dacia, într-un comunicat al Dacia.

Potrivit producătorului auto, conceptul Bigster încorporează valorile de simplitate şi autenticitate specifice mărcii Dacia. Proporţiile conceptului sunt în egală măsură contemporane şi atemporale, iar liniile sale simple inspiră robusteţe.

„Interiorul este la rândul său foarte primitor, fiind printre cele mai spaţioase din acest segment. Semnătura luminoasă în formă de Y este de acum mai amplă, accentuând aspectul robust specific modelelor SUV. Un aspect pus şi mai mult în valoare de culoarea verde închis a caroseriei. Conceptul Bigster nu încorporează artificii de design, precum elementele cromate sau ornamentele cu aspect de aluminiu. Avem de-a face cu un SUV autentic, opţiunea asumată în acest caz fiind cea a utilizării de piese din material plastic reciclat pentru toate protecţiile laterale”, spune comunicatul Dacia.

„Dacia-Lada, Totul. Pur și Simplu”

Dacia este inclusă împreună cu Lada în categoria dedicată clienților „interesați de o achziție rațională”, care va face obiectul uneia dintre cele 4 unități de businees, în care se va reorganiza grupul, potrivit strategiei prezentate de Luca de Meo.

„Dacia va evolua pentru a deveni mai atractivă, păstrându-și însă atributele specifice” și atât Dacia cât și Lada vor include în viitor și vehicule din segmentul C (clasa compactă, sau medie după clasificarea UE, n.r.).

Ambele mărci „vor continua să propună produse accesibile, utilizând tehnologii verificate și destinate unor clienți interesați să facă o achiziție rațională”.

„Dacia va evolua pentru a deveni mai atractivă, păstrându-și însă atributele specifice. Lada va rămâne la rândul său o marcă sinonimă cu robustețea și soliditatea”, spune documentul Renault.

Producția celor două mărci se va baza pe:

  • modele de business eficiente:
    • Design-to-cost (metoda includerii costurilor controlate încă din faza de proiectare);
    • reducerea numărului de platforme de la 4 la 1;
    • reducerea diversității de caroserii de la 18 la 11, având ca rezultat capacitatea de a fabrica, în medie, 1,1 milioane de vehicule pe platformă față de 0,3 milioane de unități în prezent.
  • Apariția unei noi game de produse competitive și intrarea în segmentul C :
    • 7 modele lansate până în 2025, dintre care 2 în segmentul C
    • Relansarea unor modele emblematice
    • Eficiență în emisiile de CO2 : exploatarea activelor tehnologice ale Grupului (GPL în cazul ambelor mărci, E-Tech în cazul Dacia).

Vânzările de autoturisme şi utilitare marca Dacia au contat pentru aproape 18% (520.765 unităţi) din totalul vânzărilor globale ale Renault, de 2,949 milioane vehicule la nivel global.

Vânzările Dacia au scăzut cu 29,2% în 2020, iar cele ale Grupului cu 21,3% față de2019, pe o piaţă auto globală care a scăzut cu 14,2%.

Obiectivele celor trei etape ale „Renaulution”

Noile obiective financiare ale Grupului Renault sunt:

  • marjă operațională de 3% până în 2023 și de cel puțin 5% până în 2025,
  • 3 miliarde de euro free cash flow operațional pe ramura Auto în 2021 – 2023 cumulat și 6 miliarde până în 2025
  • ponderea investițiilor și cheltuielilor R&D de cel mult 10% din cifra de afaceri, până în 2023;
  • profit de exploatare (ROCE3) în creștere de cel putin 15 puncte în 2023 față de 2019.

Strategia acceptă o reducere a pragului de rentabilitate cu 30% până în 2023, pentru a consolida reziliența Grupului.

Cele trei etape ale revoluției Renault, prin care se țintesc rezultatele de mai sus, vor fi lansate în paralel și vor urmări:

  • Faza „Redresare” care se va întinde până în 2023, se va concentra pe redresarea marjei și generării de lichidități
  • Faza „Renovare” care se va întinde până în 2025, va cuprinde reînnoirea și îmbogățirea gamelor, contribuind astfel la rentabilitatea mărcilor.
  • Faza „Revoluție”, care va demara în 2025, va trece de la modelul economic al Grupului către tehnologie, energie și mobilitate, făcând din Grupul Renault un precursor în lanțul valoric al noilor mobilități.

Restructurarea revoluționară

Renault își va redimensiona capacitatea industrială de la 4 milioane de unități în 2019, până la 3,1 milioane de unități în 2025 și își va impune o disciplină strictă în materie de costuri, pentru a ajunge la :

  • costuri fixe de 2,5 miliarde de euro în 2023 și 3 miliarde de euro până în 2025,
  • costuri variabile : 600 euro „de ameliorare per vehicul”, până în 2023,
  • reducerea investițiilor și cheltuielilor R&D cu aproximativ 10% din cifra de afaceri și cu 8%, până în 2025.

Planul Renaulution consistă în orientarea companiei în ansamblul ei, de la generarea de volume, la crearea de valoare. Mai mult decât o redresare, este vorba de o transformare profundă a modelului nostru de companie. (…) Până în 2030, vom trece de la o companie auto care utilizează tehnologie la o companie tehnologică, folosind mașini, unde 20% din venituri vor proveni din servicii de date, din comerț și din energie. Vom reuși progresiv, folosindu-ne de atu-urile acestei mari companii, de competențele și angajamentul angajatilor săi. Renaulution este un plan strategic pe care îl vom derula și realiza într-un singur mod : împreună”, a explicat Luca de Meo, CEO Groupe Renault.

(Descărcați de AICI sinteza strategiei „Renaulution” a Grupului RENAULT)


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: