sâmbătă

25 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

26 mai, 2022

Renault ar putea vinde până la 60% din acțiunile viitoarei filiale care va deține uzinele Dacia și va concentra toate companiile grupului dedicate producției de mașini pe combustie internă. Această filială va rezulta din separarea grupului francez în două entități, cealaltă ocupându-se de producția de mașini electrice.

Renault ar fi primit deja mai multe oferte de parteneriat, pentru divizia de mașini pe combustie internă care va include Automobile Dacia, Uzina Mecanică de la Mioveni și firma de inginerie  Renault Technologie Roumanie, potrivit Automotive News Europe.

Splitarea grupului francez este menită să finanțeze dezvoltarea diviziei de mașini electrice prin vânzarea participației majoritare la divizia de mașini pe combustie, ce dintâi urmând să fie finanțată și printr-o ofertă inițială de acțiuni (IPO) listate la Bursă.


Din compania de mașini pe combustie inclusiv de motoare și subansamble de transmisie termică vor mai face parte uzinele din Spania, Portugalia, Turcia, România, Brazilia, Chile și Argentina.

Marile restructurări ale Renault

La 16 luni de la marea schimbare de strategie denumită „Renaulution”, care prevedea o restructurare majoră a activității, care abia a putut debuta, Grupul Renault se vede nevoit să opereze o altă mare restructurare.

Noua restructurare este determinată nu numai de amplificarea tendințelor de motorizare electrică la toți marii producători auto, dar și de lovitura pe care Renault a primit-o, văzându-se nevoită să-și vândă pe o rublă afacerile din Rusia.

Tot pentru finanțarea viitoarei divizii electrice, Renault ar fi gata să vândă o parte din deținerea la Nissan, în virtutea căreia funcționează alianța cu producătorul japonez. Acesta ar putea fi chiar unul dintre cumpărătorii de acțiuni la divizia de combustie internă.


De asemenea, chiar în această lună a vândut 34% din unitatea sa din Coreea de Sud, companiei chineze Geely.

Compania de mașini electrice ar urma să se înființeze în 2023, unde ar putea lucra 10.000 de angajați.

Profitul net al Automobile Dacia a a crescut cu 67% în 2021, până la 498 milioane lei (101 milioane euro).

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

***

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Ma intreba un mos in statia 41: Oare Renault a cerut acordul Romaniei sa vanda pe 1 rubla divizia din Rusia si sa lasa ca DACIA DUSTER sa fie produsa sub LADA Duster? Raspuns: Nu cred! Dar daca au facut asta … Intrebare: DE CE ROMANIA NU CERE RENAULT sa isi vanda participatia DIN ROMANIA pe un LEU, ca doar au facut miliarde de pe noi … Raspuns : de fraieri si presuri ce suntem!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Un răspuns

  1. Ma intreba un mos in statia 41: Oare Renault a cerut acordul Romaniei sa vanda pe 1 rubla divizia din Rusia si sa lasa ca DACIA DUSTER sa fie produsa sub LADA Duster? Raspuns: Nu cred! Dar daca au facut asta … Intrebare: DE CE ROMANIA NU CERE RENAULT sa isi vanda participatia DIN ROMANIA pe un LEU, ca doar au facut miliarde de pe noi … Raspuns : de fraieri si presuri ce suntem!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: