marți

19 martie, 2024

30 iulie, 2021

Sediul Renault

Grupul Renault a raportat vineri un profit net de 368 milioane de euro pe primele şase luni din 2021. Vânzările globale ale mărcii Dacia au contribuit cu o creștere de 24,5%, peste media de 18,7% a grupului. Pierderile pe primul semestru din 2020 fuseseră de 7,39 miliarde de euro.

Marca Dacia a înregistrat o creștere de vânzări de 24,5%, până la 262.814 vehicule, „grație reînnoirii gamei, datorită Noului Sandero, care s-a dovedit cel mai bine vândut vehicul pentru clienții privați din Europa”, potrivit raportului financiar al Grupului.


Mai mult, portofoliul de comenzi pentru Europa (care acoperă 2,5 luni de vânzări) „este susținut de (Dacia) Sandero”, alături de gama electrificată Renault E-Tech (inclusiv Dacia Spring, fabricată în China), ca și vehiculele utilitare – remarcă raportul citat.

Comenzile pentru Dacia Spring se ridică la 15.000 de unități.

Criza semiconductorilor reduce producția cu 200.000 de vehicule

Numărul autovehiculelor vândute de grupul Renault la nivel global este în continuare cu 24,2% sub nivelul din prima jumătate a lui 2019.


Renault avertizează că efectele negative ale crizei semiconductorilor s-ar putea concretiza într-o  pierdere de producţie de aproximativ 200.000 de vehicule pe an.

La Dacia chiar s-a pus problema vânzărilor fără dotările suplimentare care au nevoie de semiconductori.

„În ciuda incertitudinilor privind cererea, efectelor negative continue ale crizei componentelor, care ar putea duce la o pierdere a producției de aproximativ 200 000 de unități pe parcursul anului și la creșterea prețurilor materiilor prime, Renault Group își propune să atingă o rată de marjă operațională la nivelul întregului an, identică cu cea din primul semestru”, spune un comunicat al companiei.

Marja operațională a Grupului este de 654 milioane de euro  (2,8% din venituri) pe S1 / 2021,  comparativ cu pierderile operaționale de 1,203 miliarde de euro din aceeași perioadă a anului trecut (-6,5%).

Restabilirea echilibrului financiar

Renault spune că a făcut progrese privind restabilirea echilibrului financiar, țintită de strategia de restructurare denumită „Renaulution” de către directorul general al grupului Luca de Meo.

Grupul îşi va atinge obiectivul de reducere a costurilor fixe cu două miliarde de euro, cu un an mai devreme decât se preconiza. Deja aproximativ 1,8 miliarde de euro din aceste reduceri au fost deja realizate, dintre care 600 milioane de euro numai în primul semestru al acestui an.

Pierderile pe întreg anul 2020 au fost de 8 milliarde de euro, după scăderea veniturilor grupului cu 21,7%, până la 43,47 miliarde de dolari, respectiv a numărul de autovehicule vândute cu 21,3% până la 2,95 milioane de unităţi.

Alte rezultate:

  • Veniturile Grupului au crescut cu 26,8%, până la mai mult 23,35 miliarde euro, dar sunt cu 16,7% mai mici decât în S1 / 2019;
  • Datoria netă a sectorului „Automobile” s-a redus cu 0,8 miliarde euro;
  • Rezerva de lichiditate  la „Automobile” era de 16,7 miliarde euro, la 30 iunie 2021.

„Aceste rezultate sunt fructele planului nostru strategic Renaulution, concentrat pe profitabilitate. Ele reprezintă doar primul pas în relansarea noastră, care ar urma să se accelereze odată cu venirea noilor vehicule pe care le pregătim”, a declarat directorul Renault Group, Luca de Meo.

„Citiți și: „Renaulution – ”revoluția” anunțată de Renault și planurile pentru Dacia”)

„Renaulution” presupune reducerea gamei de modele şi îmbunătăţirea cooperării între cei trei parteneri ai alianţei, ca și concedierea mai multor mii de angajaţi.

Renault Group are ambiția de a atinge un nivel neutru de carbon în Europa până în 2040 și spune că  e în linie pentru a atinge obiectivele CAFE 2021.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 odată cu modelul Logan.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Economia României a suferit în ultimul deceniu unele dintre cele

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: