6 octombrie, 2021

Facebook pune „profiturile astronomice înaintea oamenilor” și produsele companiei dăunează copiilor și destabilizează democrațiile. Aceste afirmații au fost făcute marți de Frances Haugen (foto), fostă directoare a companiei, devenită avertizor de integritate, într-o audiere care a avut loc în Congresul Statelor Unite.

Potrivit The Guardian, Frances Haugen a distribuit Congresului rapoarte interne ale Facebook, iar mărturiile acesteia vor crește probabil presiunea asupra parlamentarilor americani să treacă la acțiuni legislative concrete împotriva companiei care rămâne neatinsă, după ani de audieri și discuții nesfârșite despre puterea crescândă a marilor companii tech.

”Sunt aici astăzi pentru că eu cred că produsele Facebook sunt dăunătoare copiilor, provoacă divizări şi slăbesc democraţia noastră. În acest moment nimeni nu îl trage la răspundere pe Mark. Banii se opresc la Mark”, a spus Haugen.


Aceasta a continuat: „Ieri am văzut Facebook scoasă de pe internet. Nu ştiu de ce a căzut, dar ştiu că timp de mai mult de cinci ore, Facebook nu a fost folosit pentru a aprofunda diviziăriile, a destabiliza democraţiile şi a face ca fetele şi femeile tinere să se simtă prost în trupurile lor”.

Congresmanii americani pun tunurile pe Facebook

Parlamentari din ambele partide, democrat şi republican, au criticat Facebook, acuzând-ul pe Mark Zuckerberg că urmăreşte doar obţinerea unor profituri ridicate, ei cerând autorităţilor de reglementare să investigheze acuzaţiile că reţeau de socializare este dăunătoare copiilor şi provoacă divizări.

Preşedintele cobcomisiei pentru Comerţ din Senat, senatorul democrat Richard Blumenthal, a spus că Facebook ştie că produsele sale produc dependenţă, la fel cum se întâmplă cu consumatorii de tutun.

”Tehnologia trece acum printr-un moment al adevărului, aşa cum s-a întâmplat cu tutunul”, a spus acesta, cerând ca Zuckerberg să fie audiat în comisie, iar Comisia pentru bursă şi valori mobiliare şi Comisia Federală pentru Comerţ să investigheze compania.


”Copiii noştri sunt victimele. Adolescenţii din ziua de azi care se uită în oglindă simt îndoieli şi nesiguranţă. Mark Zuckerberg trebuie să se uite şi el în oglindă”, a afirmat Blumenthal, adăugând că în schimb Zuckerberg se duce să navigheze.

Haugen, fost manager de produs la Facebook devenit avertizor de integritate, a susţinut că Facebook a încercat că îşi păstreze operaţiunile confidenţiale.

„Astăzi, nicio autoritate de reglementare nu are un meniu de soluţii pentru cum ar putea fi reparată Facebook, iar Facebook nu a dorit ca acestea să ştie suficiente lucruri despre ce provoacă problemele. În caz contrar nu ar fi fost nevoie de un informator”, a spus ea.

Frances Haugen, a depus mărturie marți în Comisia Senatului pentru Comerţ, Ştiinţă şi Transporturi.

Cea mai influentă republicană din comisie, Marsha Blackburn, a declarat că Facebook a închis ochii la copiii cu vârsta sub 13 ani de pe site-urile sale. ”Este clar că Facebook prioritizează profitul decât bunăstarea copiilor şi a tuturor utilizatorilor”, a spus senatoarea.

Senatorul Roger Wicker, un alt republican, a fost de acord.

„Copiii Americii sunt legaţi de produsul lor. Există cunoştinţe cinice în numele acestor companii Big Tech că acest lucru este adevărat”, a spus el.

Purtătorul de cuvânt al Facebook, Kevin McAlister, a transmis printr-un e-mail înaintea şedinţei că grupul consideră că protejarea comunităţii sale este mai importantă decât maximizarea profiturilor şi a spus că nu este corect faptul că cercetările interne filtrate au demonstrat că Instagram este ”toxică” pentru adolescente.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: