sâmbătă

2 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

31 august, 2021

Google, Facebook și Microsoft se numără printre companiile cu cele mai mari cheltuieli de lobby în Europa, giganții IT americani ducând o luptă dificilă cu autoritățile de reglementare care încearcă să le țină în frâu, reiese dintr-un studiu citat de Euractiv.

Studiul a constatat că 612 companii, grupuri și asociații cheltuiesc anual peste 97 de milioane de euro pentru activități de lobby pentru politicile europene ale economiei digitale.

Astfel, Google a raportat cheltuieli de lobby de 5,75 de milioane de euro, fiind urma de Facebook – 5,5 milioane de euro. Microsoft a cheltuit 5,25 de milioane de euro, Apple 3,5 milioane, Huawei 3 milioane și Amazon 2,75 de milioane de euro.


Datele folosite au fost cele transmise de companii la Registrul de transparență al UE până la jumătatea lunii iunie a acestui an. Acestea ar trebui să reprezinte un semnal de alarmă pentru sporirea eforturilor de reglementare, avertizează organizațiile Corporate Europe Observatory și LobbyControl, autorii raportului.

Sectorul IT a cheltuit mai mult decât companiile farma, de carburanți, financiare sau chimice, liderii obișnuiți ai clasamentelor mai vechi privind cheltuielile de lobby.

”Puterea de foc în creștere a lobby-ului tech și a industriei digitale în ansamblu reflectă rolul imens și în creștere al acestor sectoare în societate”, se arată în studiu.

”Este remarcabil și ar trebui să fie un motiv de îngrijorare faptul că platformele pot folosi această putere de foc pentru a se asigura că vocile lor sunt auzite – mai puternic decât vocile critice – în dezbaterea despre cum să se construiască noi reguli pentru platformele digitale”, mai avertizează autorii.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Lobby-ul industriei tech se concentrează pe două proiecte-cheie de legislație: Legea privind piețele digitale, care enumeră ceea ce este și ceea ce nu este necesar să facă un gigant IT și Legea serviciilor digitale, care impune companiilor să depună mai mult efort de a monitoriza conținutul postat pe platformele lor.

Autorii studiului avertizează asupra accesului foarte mare al grupurilor de lobby ale industriei IT care au avut acces la trei sferturi dintre cele 270 de întâlniri ale oficialilor Comisiei Europene pe tema celor două legi.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: