Comisia Europeană anunță oficial ancheta privind practicile publicitare ale Facebook - CursDeGuvernare.ro
joi

28 octombrie, 2021

Comisia Europeană anunță oficial ancheta privind practicile publicitare ale Facebook

4 iunie, 2021

Comisia Europeană (CE) a anunţat vineri că a deschis o anchetă oficială cu privire la un eventual comportament anticoncurenţial al Facebook în domeniul anunţurilor online, anunță DPA. O anchetă similară a fost anunțată de autoritatea pentru concurență din Regatul Unit.

Îngrijorările sunt legate de rata neobișnuit de consistentă a vânzărilor prin intermediul platformei de vânzări Facebook Marketplace, Comisia urmând să examinze, de asemenea, modul în care Facebook Marketplace este integrată în reţeaua de socializare Facebook, pentru a stabili dacă este vorba de un avantaj anticoncurenţial.

Comisia urmează să stabilească dacă reţeaua de socializare a folosit date publicitare de la agenţii (există aproape 7 milioane de companii care fac publicitate pe Facebook) pentru a le face apoi concurenţă în mod direct.


”Examinăm în detaliu dacă aceste date oferă Facebook un avantaj concurenţial incorect, mai ales în sectorul anunţurilor online, în care persoane cumpără şi vând bunuri zilnic şi în care Facebook se află în concurenţă cu întreprinderi de la care colectează date”, precizează vicepreşedinta CE însărcinată cu politica în domeniul concurenţei Margrethe Vestager.

Facebook a reacționat spunând că va coopera deplin cu investigațiile din UE și Marea Britanie pentru ”a demonstra că nu au justificare”. Potrivit rețelei de socializare, serviciul marketplace oferă utilizatorilor mai multe opțiuni, iar acesta funcționează ”într-un domeniu foarte competitiv, în care sunt mulți jucător mari”.

Autoritatea europeană de concurență a lansat în 2019 o investigație generală axată pe datele colectate de compania americană și platforma Marketplace.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Facebook a pus inițial la dispoziția autorităților europene 315.000 de documente, echivalentul a 1,7 milioane de pagini. Un an mai târziu, Facebook a acționat în judecată Comisia Europeană, reclamând că ar solicita informații excesive, dincolo de ce ar fi necesar, inclusiv informații personale, în cadrul investigațiilor sale.


***

(Citiți și: ”Atenție la ”V”: Economia – și România odată cu ea – își revine la valoarea din 2019, dar la o cu totul altă calitate. Au apărut CRONICILE 90 – titlurile și autorii”)

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr