duminică

14 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

28 iunie, 2022

România s-a alăturat Italiei, Slovaciei, Bulgariei și Portugaliei, care cer ca reducerea emisiilor de gaze poluante ale automobilelor construite începând din 2035 să nu mai fie de 100%, așa cum propune Comisia Europeană, ci de 90%. Italia iese la atac cu Ferrari și Lamborghini, să potrivit unui document citat de Bloomberg și Agerpres.

Solicitarea constituie practic o poziție pentru reuniunea de marți a miniștrilor mediului din UE. Normele de emisie supranumite Euro 7  propuse de Comisie au fost echivalate cu „moartea motoarelor cu combustie internă” de constructorii auto.

Italia este în plus interesată de supraviețuirea unor mărci celebre ca Ferrari sau Lamborghini și a cerut ca reducerea țintei de emisii să fie valabilă pentru constructorii auto de nișă până în 2036.


„Pentru noi, neutralitatea tehnologică este o chestiune vitală. Nu credem că rezolvarea pentru problema transportului este să avem o singură soluţie. Noi propunem să deschidem meniul”, a spus ministrul italian al Energiei, Roberto Cingolani.

Negocieri dificile în instituțiile UE

Știrea despre poziția celor 5 țări vine după ce Germania a anunțat, prin vocea ministrului de Finanţe Christian Lindner, că va respinge planurile Comisiei Europene de a interzice vânzarea de maşini noi cu motoare cu combustie internă din 2035.

Discuţiile de marți vor fi cu atât mai dificile, în condițiile în care Franţa, deţinătoarea preşedinţiei rotative a UE, a decis să respecte planul propus de Comisia Europeană privind eliminarea motoarelor cu combustie internă la automobilele noi până în 2035. Și Franța se împotrivise la început.

La rândul său, Parlamentul European şi-a exprimat luna aceasta sprijinul pentru un plan care vizează eliminarea motoarelor cu combustie internă, ceea ce ar însemna sfârşitul unei tehnologii care a fost în centrul industriei auto timp de peste un secol.


Parlamentarii europeni au votat, totuși, o excepţie pentru constructorii specializaţi care vor produce mai puţin de 10.000 de automobile până la finele lui 2035.

 Grupul de ţări condus de Italia cere de asemenea recunoaşterea combustibililor regenerabili, însă criticii susţin că aceasta este doar o modalitate pentru a prelungi utilizarea motoarelor cu combustie internă.

Marţi ar urma să se stabilească poziţia statelor membre în vederea viitoarelor negocieri cu Parlamentul European şi Comisia Europeană cu privire la forma finală a pachetului legislativ, astfel încât să fie atinsă ţinta de reducere cu 55% a emisiilor până la finele acestui deceniu.

***

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Deceniul banilor ieftini (dobânzi mici sau foarte mici la creditele pe termen lung)pentru state  tocmai s-a încheiat . A fost (sau ar fi fost) o perioadă extrem de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: