18 iunie, 2021

motoare combustie internă mașini electrice

Autovehicolele propulsate de motoare cu combustie internă (diesel sau pe benzină) ar putea avea doar încă 14 ani de viață în Uniunea Europeană, conform noilor obiective de emisii discutate la Bruxelles.

Trei oficiali UE au declarat pentru Politico că la Comisia Europeană se discută stabilirea unui obiectiv emisii zero pentru vehiculele vândute după 2035 – o schimbare uriașă față de traiectoria actuală a standardelor din industrie, care ar genera o revoluție pentru producătorii auto din Europa.


Detaliile discuțiilor de la Bruxelles au declanșat o reacție imediată a influentei industrii auto germane, care de luni de zile avertizează împotriva intențiilor Comisiei Europene. „Ar însemna nu doar sfârșitul motorului cu ardere internă, ci și sfârșitul hibrizilor plug-in”, a declarat Hildegard Müller, șeful VDA, lobby-ul auto din Germania. 

Noile reguli ar urma să apară în varianta revizuită a standardelor UE de reducere a emisiilor la autoturisme, parte a planului Green Deal de a atinge neutralitatea emisiilor nete de CO2 până la mijlocul secolului.

Comisia analizează în continuare obiectivul blocului pentru 2030 – o reducere cu 60% a emisiilor la autovehicole, comparativ cu obiectivul actual de reducere de 37,5%. Până în 2035, această reducere ar urma să fie de 100%, au spus cei trei oficiali.

Varianta revizuită a standardelor UE de reducere a emisiilor de autoturisme va fi publicată pe 14 iulie, urmând să fie analizată și eventual adoptată – dacă lobbyul industriei rămâne fără efect – de statele membre și de Parlamentul European.


În timp ce mulți producători auto au început să producă mașini electrice, cu emisii zero, doar Volvo și Volkswagen au strategii de tranziție a producției la electric până la sfârșitul deceniului, potrivit unui nou studiu al ONG-ului pentru mobilitate verde Transport & Mediu. Rivalii germani VW Daimler și BMW sunt, arată studiul, printre cei mai puțin pregătiți să renunțe la motorul cu combustie internă.

”Dacă aveți nevoie de o mașină nouă în 2036, nu va mai fi o alegere. Mașina va avea un motor electric, indiferent dacă se potrivește sau nu nevoii, indiferent dacă este accesibilă ca preț sau nu, sau dacă există sau nu infrastructura pentru a o încărca”, afirmă Sigrid de Vries, care conduce CLEPA, organizația de lobby din industria componentelor din UE.

Maroš Šefčovič, vicepreședinte al Comisiei responsabil cu proiectul UE Alianța bateriilor, a declarat joi că oficialii Comisiei încă discută cifrele finale. El a adăugat însă că vânzările de mașini alimentate cu baterii cresc rapid, așa că „ceva care pare super ambițios pentru 2025, 2030 și dincolo s-ar putea să nu fie atât de ambițios odată ce vom vedea ce se întâmplă în piață”.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: