Franţa se opune intenţiei Comisiei Europene de a interzice vânzarea automobilele echipate cu motoare pe combustie internă din 2035. Vrea o amânare spre finele deceniului următor şi mai mult timp pentru modelele hibride.
Guvernul de la Paris susţine ţinta de reducere a emisiilor cu 55% până în 2030, dar și ca modelele hibride să rămână pe piaţă o perioadă mai mare de timp, a declarat un oficial al ca binetului preşedintelui Franţei, Emmanuel Macron, citat de Bloomberg și Agerpres.
Anterior, Emmanuel Macron se întâlnise cu mai mulţi directori de top de la o serie de producători auto, precum Stellantis NV şi Renault SA, precum şi cu reprezentanţii sindicali pentru a discuta tranziţia la vehiculele electrice.
Oficialul citat a mai spus că Franţa analizează posibilitatea de a oferi un nou sprijin pentru a ajuta industria auto să se adapteze la noua tehnologie.
Războiul motoarelor clasice
Poziţia Franţei semnalează o dispută în interiorul UE privind noile ţinte climatice şi efectele acestora asupra industriei auto.
Interzicerea automobilelor cu combustie internă din 2035 face parte dintr-un plan ambiţios destinat să alinieze economia europeană cu noile obiective climatice mai ambiţioase. De asemenea, ar putea însemna o eliminare a modelelor hibride mai rapidă decât se aşteaptă unii directori din industria auto şi lideri sindicali.
(Citiți și: „Trecerea la mașina total electrică: entuziasm declarativ al producătorilor auto, critici din partea asociațiilor acestor producători”)
„Ştim că nu există alte opţiune decât trecerea la automobilele electrice. Ceea ce este important este să ne pregătim în avans”, a spus Jean-Marie Robert, reprezentant al confederaţiei sindicale CFDT, care a participat la întâlnirea cu Emmanuel Macron.
Investiții de peste 17 mld. euro în Franța pentru mobilitatea verde
La Plateforme Automobile, principul organism de lobby al industriei auto din Franţa, estimează că până la mijlocul acestui deceniu vor fi necesare investiţii de aproximativ 17,5 miliarde de euro pentru dezvoltarea de baterii, staţii de încărcare, hidrogen şi servicii conexe.
De asemenea, eliminarea motoarelor pe combustie internă ar putea conduce la pierderea a a aproximativ 100.000 de locuri de muncă în Franţa până în 2035 şi închiderea mai multor uzine, susţine La Plateforme Automobile.
(Citiți și:”Parlamentul European a ridicat ștacheta până la ”emisii negative”: Cifrele oficiale asumate de UE către țintele de neutralitate climatică până în 2050”)
În prezent industria auto asigură aproximativ 190.000 de locuri de muncă directe.
Producţia de automobile electrice şi vehicule pe bază de celule de combustibil necesită mai puţină forţă de muncă comparativ cu vehiculele hibride şi motoare diesel.
Însă Franţa este în urma altor ţări precum Germania, Japonia şi SUA când vine vorba de numărul de roboţi utilizaţi de industria auto iar muncitorii francezi sunt mai scumpi decât cei din ţările din estul şi sudul Europei.