joi

25 aprilie, 2024

2 martie, 2021

Euro 7

Propunerea Comisiei Europene privind implementarea normei Euro 7 (emisiile de noxe acceptabile pentru autoturisme, autoutilitare, camioane și autobuze) începând cu 2025 reprezintă o ”interdicție mascată” a utilizării motoarelor cu ardere internă, afirmă industria auto, care consideră această normă ”prematură și complet exclus de pus în practică”.

Norma Euro 7 vrea să asigure că vehiculele produse sunt total nepoluante pe întreaga durată de viață, constituind unul dintre instrumentele cu ajutorul cărora Comisia Europeană vizează să atingă obiectivele Green Deal.


Detaliile exacte ale normei Euro 7 sunt încă în dezbatere, însă deja creează nemulțumiri extreme membrilor VDMA, asociația companiilor germane de inginerie mecanică.

„Obligația planificată ca vehiculele noi din Europa să fie practic fără emisii începând cu 2025 ar fi o aberație ecologică, economică și tehnologică. Propunerile de reglementare Euro 7 discutate până acum pun în pericol lanțurile de valoare cu mult dincolo de industria auto, ducând la interzicerea de facto a mașinilor și camioanelor alimentate exclusiv cu motoare cu ardere internă. Europa nu își poate permite asta”, a transmis VDMA într-un comunicat citat de Euractiv.

Asociația germană reamintește și de dorința Comisiei Europene de introducere în piață a ”combustibililor ecologici”, ceea ce înseamnă că motoarele cu ardere internă vor continua să joace un rol în transportul ecologic.

Frans Timmermans, șeful politicilor climatice ale UE, a anunțat că detaliile normei Euro 7 vor fi stabilite prin dialog cu industria auto, dar a precizat că scopul acestui dialog nu este acela de a evita ” subiecte sau decizii dificile”. Frans Timmermans a recunoscut rorul important pe care industia auto îl joacă în Europa, dar a insistat că aceasta trebuie să se deplaseze către electric și hidrogen, cel puțin în domeniul transporturilor grele.


Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a transmis că nu există ”nicio dovadă” că scenariul pe care dorește să îl impună Comisia Europeană poate fi pus în aplicare.

CCFA, un grup care reprezintă companii din industria  franceză, inclusiv Renault, a transmis îngrijorări legate de duritatea standardului Euro 7, însă și-a exprimat convingerea că versiunea finală nu va fi atât de dură din cauză că ”obiectivele nu sunt realiste”.

O poziție similară a exprimat și VDA, asociația germană a constructorilor de automobile.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: