Creativi în tehnologia informațiilor, dar mai puțin capabili să-și traducă ideile din domeniul IT pe înțelesul tuturor. Specialiștii din outsourcing și IT-ul ieșean au învățat în cadrul Festivalul Industriilor Creative, organizat la Iași în perioada 23-30 mai, cum să-și prezinte idei și proiecte într-o manieră captivantă.
Mai multe workshop-uri și seminarii, organizate de firma ieșeană Code 932 sub titlul “Outsource to product”, le-au oferit IT-iștilor șansa de a afla de la cunoscuți jucători de pe piața IT și a investițiilor cum își pot gândi procesele în cadrul companiei, pentru eficientizare, cum pot atrage investiții și cum își pot prezenta planurile de afaceri într-o manieră convingătoare și câștigătoare.
“Se estimează că în Iași există peste 30.000 de oameni care lucrează în IT. În companiile private, deținute de ieșeni, sunt o mie. Că se plătesc taxe, salarii, asta o face toată lumea. Dar din 30 și ceva de mii de angajați din IT, doar 1.000 aduc profit aici, la Iași. Misiunea la care ne-am înhămat noi este să mutăm cât mai mulți oameni în IT-ul local”, a explicat Andrei Dănilă, CEO Code 932 și organizator al evenimentului.
Citiți întreg materialul pe Ziarul de Iași.
2 răspunsuri
Interesant cum dau unii lectii care dupa 16 ani au 14 angajati si CA de 3 mil lei. Macar daca venea Dines si explica (alta firma care e pe negativ rau de tot la venituri, deci ioc profit). Outsourcing-ul de bine de rau face asa: plateste constant salarii bune si taxe. E predictibil, creditabil. Formeaza oameni care mai tarziu pot sa aiba idei si sa faca produs. Fara outsourcing tara asta nu ajungea in IT unde e acum. Uite Italia, Spania si alte tari occidentale, care nu conteaza prea mult in IT. E o munca grea, abstracta: trebuie logica, matematica, memorie. Mai nou unii nu pot rezolva in cls 8-a o ecuatie ca 10+10:10=? . Clar asta nu e programator, dar posibil sa ajunga in Parlament.
Am uitat sa zic: marja de profit a unei companii de outsourcing e cam 6-10%. Costul e cu salariile. Mult, putin -> e 6% din PIB. Mai usor cu gargara ca suntem de cacao ca suntem in zona de servicii, si nu de produs. Nu toate companiile au nevoie doar de produs finit. Multe au nevoi specifice, nu ar putea rezolva problemele daca doar ar cumpara ceva gata facut.