duminică

7 iulie, 2024

21 iunie, 2023

UE este expusă riscului de dependență pe termen lung de națiuni străine pentru a-și satisface cererea de baterii. Această situație încetinește trecerea la vehicule cu emisii zero și blochează tentativa blocului de a deveni o putere globală a producției de baterii, arată un nou raport al Curții de Conturi Europene.

În ciuda eforturilor de a sprijini dezvoltarea industriei bateriilor din bloc, UE rămâne cu mult în urma concurenților globali, SUA și China, care conduc cursa bateriilor. În prezent, China reprezintă 76% din capacitatea de producție a bateriilor la nivel global.

UE se confruntă cu o serie de bariere în acest domeniu, inclusiv lipsa accesului la materii prime critice, costurile în creștere ale energiei și concurența globală acerbă, se arată în raportul, publicat la începutul săptămânii.

(Citește și: ”7000 mld. Dolari: atât costă crearea lanțurilor de aprovizionare pentru bateriile mașinilor electrice, independente de China”)


Auditorii europeni au analizat ambițiile în materie de baterii ale Europei în urma adoptării legislației care interzice efectiv vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel în întreg bloc începând cu 2035. Lipsa bateriilor fabricate în Europa înseamnă că industria auto de pe continent se va lupta să găsească în altă parte baterii pentru a satisface cererea în creștere de vehicule electrice, potrivit auditorilor.

Raportul este deosebit de critic cu planurile UE de a elimina treptat motoarele cu ardere internă, care nu au produs o creștere a producției de baterii. Auditorii se întreabă de ce strategia UE nu cuantifică capacitatea industriei de a răspunde cererii de vehicule cu emisii zero.

Se preconizează că 30 de milioane de vehicule electrice vor fi pe drumurile europene până în 2030, acest număr urmând să crească rapid după oprirea din 2035 motoarelor pe bază de combustibili fosili.

Bariere: dependența de importuri și stimulentele financiare oferite de alții

În ciuda progreselor majore în creșterea producției de baterii din UE, datorită în mare parte subvențiilor de stat, auditorii au identificat factori care ar putea pune în pericol acest progres.


Principala problemă: producătorii europeni de baterii se reorientează în favoarea regiunilor care oferă stimulente economice mai profitabile. Statele Unite, de exemplu, subvenționează direct producția de baterii, ceea ce o face deosebit de atractivă pentru producători.

De asemenea, Europa este în urmă concurenților în ceea ce privește accesul la materiile prime necesare producției, cum ar fi cobalt, nichel și litiu. Aprovizionarea internă cu astfel de materiale este limitată, UE fiind dependentă de importuri.

Potrivit raportului:

  • 87% din importurile de litiu brut provin din Australia
  • 80% din mangan este din Africa de Sud și Gabon
  • 68% din cobaltul brut provine din Republica Democratică Congo
  • 40% din grafitul natural brut este importat din China

Auditorii au criticat timpul îndelungat pentru ca operațiunile miniere europene să devină productive, menționând că durează între 12 și 16 ani de la descoperirea rezervelor miniere până la producție.

Creșterea prețurilor la energie și creșterea în spirală a costurilor materiilor prime pot submina, de asemenea, competitivitatea UE, avertizează raportul.

În ultimii doi ani, prețul litiului a crescut cu 870%, în timp ce nichelul a crescut cu peste 70%.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Capitala conduce în Topul celor mai Prosperitate orașe din România,

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: