joi

18 iulie, 2024

din ce materiale se fac bateriile la mașina electrică

7 iulie, 2024

Comisia Europeană a publicat raportul pe baza căruia a impus tarife vamale provizorii producătorilor de mașini din China pentru vehiculele importate în UE.

Din acest raport reiese că Guvernul Chinei nu a fost foarte cooperant cu autoritățile europene.
„Guvernul Chinei nu a furnizat informații esențiale referitoare la pregătirea, monitorizarea și punerea în aplicare a diferitelor scheme” de ajutor de stat de care au beneficiat companii chineze.

Lista facilităților acordat de Beijing:

Comisia Europeană arată că modalitățile prin care au fost ajutate companiile care produc mașini electice sunt numeroase:

  • Acordarea de finanțare preferențială și de credite direcționate de către băncile care susțin politicile statului și de băncile comerciale deținute de stat

  • Granturi directe pentru producătorii de mașini echipate cu motoare electrice

  • Alte programe de sprijin conexe sub formă de măsuri de creditare în favoarea producătorilor

  • Granturi pentru tehnologie, inovare și cercetare și dezvoltare

  • Investiții de capital finanțate de stat sau alte stimulente guvernamentale

  • Furnizarea de bunuri și servicii de către guvern la prețuri preferențiale

  • Acordarea de către guvern a drepturilor de folosință asupra terenurilor întreprinderilor la prețuri mai mici decât cele adecvate

  • Furnizarea de către guvern de baterii sau materii prime pentru baterii la prețuri preferențiale

  • Programe generale de scutire și reducere a impozitelor

  • Reducerea impozitului pe profit pentru întreprinderile care utilizează tehnologii noi

  • Deducerea preferențială înainte de impozitare a cheltuielilor de cercetare și dezvoltare

  • Scutiri de TVA și reduceri ale taxelor pentru echipamente și tehnologii importate

  • Reduceri de TVA pentru echipamentele produse pe plan intern

  • Scutirea la impozitele pe bunurile imobile și la taxele de utilizare a terenurilor

  • Scutirea de plata impozitului pe consum, scutirea de plată a taxei pe plăcuța de înmatriculare și alte subvenții acordate producătorilor de vehicule echipate cu motoare electrice

  • Amortizarea accelerată a echipamentelor utilizate în producția de vehicule electrice

  • Scutire de la plata dividendelor distribuite între întreprinderile rezidente

  • Reduceri ale taxelor la export

Nivelul tarifelor diferă – producătorul Dacia Spring taxat cu 20,8%

Comisia a stabilit tarife vamale speciale pentru trei companii care au cooperat în cadrul investigației:

  • BYD – 17,4%

  • Geely – 19,9%

  • SAIC – 37,6%

Pentru celelalte companii care au cooperat fiind stabilit un tarif de 20,8%. Între acestea se numără Dongfeng, compania care produce modelul Dacia Spring.

Constructorii care nu au cooperat vor plăti 37,6%.

Tesla a solicitat și va obține o analiză individuală a situației sale privind subvențiile obținute în China. Tarifele sunt provizorii, statele membre ale UE urmează să ia o decizie de aplicare definitivă privind aceste tarife vamale în noiembrie. Aplicarea tarifelor a început din 5 iulie.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Sâmbătă seară ne-a trecut tuturor – nu numai lui Donald

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: