marți

23 aprilie, 2024

11 aprilie, 2023

După o serie de investiții în producția de baterii litiu-ion, capacitatea de producție a Poloniei a crescut la 73 GWh în 2022. Cu această cifră, Polonia depășește SUA și devine al doilea producător mondial, în urma Chinei.

Polonia deține acum 6% din capacitatea totală de producție a lumii, comparativ cu procentul de 14% al tuturor țările europene combinate, notează Asociația Poloneză a Combustibililor Alternativi (PSPA) într-un raport publicat pe baza datelor BloombergNEF.

Performanța Chinei, care deține 77% din capacitatea globală de producție de baterii litiu-ion, pare însă imposibil de egalat.

Concurență europeană acerbă în sectorul bateriilor


Cu toată poziția bună ocupată în prezent, PSPA avertizează că există o concurență acerbă în sector, fiind foarte probabil ca Polonia să scadă în clasamentul producției globale până în 2027, deoarece alte țări investesc în producerea bateriilor reîncărcabile litiu-ion care alimentează vehiculele electrice.

Ultimii ani au arătat totuși că creșterea sectorului în Polonia este robustă. Valoarea exporturilor din sectorul bateriilor a crescut de 38 de ori în ultimii șase ani, de la aproximativ 1 miliard de zloți (0,21 miliarde euro) în 2017 la 38,6 miliarde zloți (8,24 miliarde euro) în 2022.

Asta însemna că a reprezentat 2,4% din toate exporturile poloneze, potrivit datelor instututului de Statistică al Poloniei.

Investiții străine în domeniu

Această creștere a fost posibilă datorită investițiilor majore ale companiilor străine care au decis să deschidă în Polonia fabrici de baterii sau axate pe electromobilitate.


În prezent, Polonia găzduiește cea mai mare fabrică de baterii auto din Europa, lansată de LG Energy Solution în Biskupice Podgórne, lângă Wrocław, și cea mai mare fabrică din Europa de sisteme de stocare a energiei, lansată de producătorul suedez de baterii Northvolt, în Gdańsk.

Alte companii de top din sectorul bateriilor care investesc în Polonia sunt compania coreeană SK Nexilis și germanii de la Mercedes-Benz.

Polonia este, de asemenea, cel mai mare exportator de autobuze electrice din Europa. Pe lângă site-urile de producție, companiile au început să deschidă centre tehnologice în Polonia concentrate pe dezvoltarea electromobilității: producătorul suedez de automobile Volvo anunțând luna trecută un nou hub tehnologic la Cracovia.

Analiza PSA arată, totuși, că consolidarea lanțului valoric european pentru litiu este în prezent o provocare majoră.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: