sâmbătă

27 aprilie, 2024

8 noiembrie, 2022

Renault și grupul chinez Geely vor forma, cu participare egală 50 – 50%, o companie   de producţie de motoare termice de înaltă eficiență și hibride, în care urmează să fie inclusă și capacitatea de producție de la Mioveni, potrivit unui comunicat al grupului francez.

Entitatea specializată pe grupuri motopropulsoare din România va fi în continuare Renault Mécanique Roumanie (RMR), despărțindu-se de Dacia Automobile, căreia i se rezervă un rol aparte și va face parte dintr-una din entitățile în care grupul Renault se va reorganiza, conform strategiei anunțate marți de Renault.

Compania Renault –  Geely va opera 17 uzine producătoare de motoare pe trei continente. Motoarele vor fi livrate uzinelor mai multor clienți, printre  Renault, Dacia, Geely Auto, Volvo Cars, Nissan și Mitsubishi.


Cei 19.000 de angajați ai companiei vor lucra pentru o producție anuală combinată de peste cinci milioane de motoare cu ardere internă, hibride, plug-in hibride și cutii de viteze și va deveni furnizor pentru 130 de țări și teritorii.

Portofoliul comun al noii companii și amprenta sa regională vor putea oferi soluții pentru 80% din piața globală de motoare termice.

Dacia în noua configurație a Grupului Renault

Dacia va face parte dintr-una din cele 5 entități care se vor concentra fiecare pe câte un lanț de valoare, mai exact din direcția Power, în care linia tradițională  de afaceri va dezvolta vehicule inovatoare cu motorizare termică și hibridă cu emisii scăzute sub mărcile Renault, Dacia și Renault LCV (utilitare ușoare), fiecare dintre acestea cu organizarea și cu guvernanța lor proprie.

(Citește și: „Renault își vinde afacerile din Rusia pe o rublă. Cum este afectată Dacia”)

Celelalte 4 entități vor fi:

  • Ampere: primul jucător dedicat exclusiv domeniului electric și software, provenit dintr-un constructor auto tradițional.
  • Alpine: o marcă exclusivistă globală, cu zero emisii, având sportul auto în ADN-ul său. Un model de business „asset-light” unic, combinat cu inovații tehnologice specifice.
  • Mobilize: construit în jurul unei companii de servicii financiare de prim rang pentru a oferi produse pe piața noii mobilități, a energiei și a serviciilor de date.
  • The Future Is NEUTRAL: prima companie din industria auto consacrată economiei circulare 360° : de la bucla închisă a materialelor până la reciclarea bateriilor, potrivit celei de a treia etape (Revolution) a strategiei Renaulution, prezentată acum aproape doi ani și substanțial ajustată, inclusiv în urma reniunțării la afacerile din Rusia.

Vehiculele termice și hibride vor continua să reprezinte până la 50% din vânzările mondiale de vehicule de persoane chiar și în 2040.

Renault Group urmărește dezvoltarea acestei activități de bază, cu tehnologii eficiente, prin lansarea unei game complet noi de modele Dacia, Renault ICE & Hybrid (vehicule de persoane), LCV, și prin crearea unui furnizor mondial lider în domeniul tehnologiilor de motorizare termică și hibridă.

Țintă rate de profit operațional pentru Dacia: 15%. Și proiectul Horse

Renault spune că modelul unic de business al Dacia este bazat „pe combinația câștigătoare a următoarelor componente principale:

  • inginerie centrată pe design-to-cost (eficiența costului) care oferă deja un avantaj de cost solid, exprimat în două cifre.
  • bază industrială și de aprovizionare cu costuri de referință competitive.
  • model de distribuție de tip „asset-light” care asigură un nivel de cost comparabil cu un model de agenție.
  • 85 % din vânzări către clienți particulari.

Astfel că ținta ratei de profit operațional crește, ca urmare a acestor factori, de la peste 10 % la 15 % în 2030.

În acest scop, Dacia, în prezent lider în segmentul B, va aborda, cu îndrăzneală, segmentul superior. După Jogger în acest an, Dacia Bigster va concretiza această evoluție a mărcii către segmentul C, evoluție care va fi consolidată ulterior de alte două modele și care va permite dublarea perimetrului sursă de profit (profit pool).

În paralel, Dacia va continua să își diminueze costurile și va beneficia de dublarea volumelor platformei CMF-B globale care va atinge (pentru toate mărcile grupului) 2 milioane de unități la orizontul anului 2030.

Dacia va contribui la reinventarea lanțului valoric ICE (motoare cu combustie internă) prin cooperarea cu proiectul Horse prin dezvoltarea de adaptări inovatoare a grupurilor motopropulsoare pentru combustibili alternativi și sintetici.

Și, în fine, Dacia va trece fără probleme la EV (vehicule electrice) în Europa prin lansarea unor soluții EV la prețuri accesibile, mai spune comunicatul Renault.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: