sâmbătă

4 mai, 2024

1 septembrie, 2022

Gigantul petrolier saudit Aramco și cel chinez Geely Automobile Holdings negociază cu Renault să preia participații de 20%, respectiv de 40% la filiala grupului francez care se va ocupa de producția motoarelor cu combustie internă, din care va face parte și Uzina de la Mioveni, potrivit surselor Reuters.

Grupul Renault este pe cale să dezvăluie, în această toamnă,  planuri de restructurare care constau în crearea unei filiale dedicate vehiculelor electrice cu sediul în Franța și a alteia care va reuni toate entitățile sale de producție de motoare și transmisii pe benzină și hibride din Spania, Portugalia, Turcia, România și America Latină.

Totodată, Renault vrea să împartă cu alți parteneri costurile producției de motoare pe benzină și motorină. Aceasta urmează să intre în declin și Renault ar redirecționa mai multe fonduri spre modelele electrice, după o tehnologie dezvoltată cu partenerii tradiționali Nissan și Mitsubishi.


Producătorul auto japonez Nissan, nu intenționează să preia o participație la filiala de motoare termice.

Planurile nu sunt încă finalizate și „există și alte variante de parteneriat”, au precizat sursele Reuters.

Renault vrea să împartă cu alții costurile motoarelor termice

O înțelegere cu chinezii de la Geely le-ar propulsa și mai puternic afacerea în plină dezvoltare a în Europa, unde Geely deține Volvo Cars din Suedia, pe producătorul britanic de mașini sport Lotus și deține o participație semnificativă la Mercedes.

Participarea unei companii petroliere la noua filială Renault ar ajuta, de asemenea, la dezvoltarea proiectelor de hidrogen verde și a infrastructurii necesare pentru a face viabile mașinile cu celule de combustibil pe hidrogen, alături de vehiculele electrice cu baterii – spune una dintre sursele Reuters.


Hidrogenul este o sursă de energie „verde” atunci când este fabricat cu energie regenerabilă. Este considerat cheie pentru a ajuta la decarbonizarea industriei.

În mai, producătorul francez de automobile a vândut 34% din filiala sa sud-coreeană către Geely. Renault va dezvolta, de asemenea, vehicule hibride produse la fabrica sa din Busan cu Geely.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: