Media numărului de nopți de cazare pentru care optează turiştii din România este de până la trei, a declarat Florin Jianu, președintele Consiliului Naţional al IMM-urilor din România (CNIPMMR). Pentru a crește această medie este nevoie de investiții puternice în infrastructura de agrement, a explicat acesta, miercuri, la conferinţa de prezentare a celei de-a 3-a ediții a studiului „Carta albă a turismului din România”.
„Dinamica numărului mediu de nopţi se încadrează undeva la 2-3 nopţi, în medie. Încă o dată, subliniem necesitatea investiţiilor în infrastructura de agrement, să reuşim să ţinem mai mult oamenii în structurile de cazare, tocmai prin a le oferi mai multe tipuri de activităţi. Gradul de ocupare rămâne undeva la limita de 50%”, a declarat Florin Jianu.
Președintele CNIPMMR spune că România va trebui să investească în infrastructura de agrement şi nu numai, pentru a atrage un număr semnificativ de turişti și a crește numărul mediu de zile de cazare:
„A treia ediţie a Cartei Albe a Turismului românesc ne arată că această zonă a evenimentelor – şi mai ales evenimentele culturale – a crescut foarte mult în ultima perioadă. De aici se face o diferenţă în ceea ce înseamnă turism. Suntem conştienţi cu toţii că, în continuare, va trebui să ne uităm şi pe ceea ce înseamnă infrastructură fie de agrement sau de altă natură. Poate, programul viitor de guvernare va cuprinde câteva elemente din acest tip de abordare a infrastructurii de agrement, pentru că acest lucru de fapt aduce foarte mult şi atrage foarte mult turiştii”.
Dezvoltarea infrastructurii de transport se reflectă deja în rezultatele turismului
Până acum, statisticile privind turismul arată o creștere față de ultimul an pre-pandemic, 2019, iar această a fost generat de avansul pe segmentul evenimentelor locale, evenimente culturale, festivaluri etc., dar și de îmbunătățirea infrastructurii rutiere și de transport. „Un lucru îmbucurător, de data asta pentru politicile publice, se referă la infrastructura rutieră sau cea de transport, care pe măsură ce se dezvoltă şi vedem rezultate pozitive contribuie bineînţeles la ceea ce înseamnă afacerile din turism”, a declarat Florin Jianu.
Profilul antreprenorului din turism
Din datele studiului prezentat miercuri reiese că majoritatea companiilor de turism din România au în medie 10 angajați, adică sunt firme mici.
Profilul antreprenorului în turism:
- are, în medie, undeva la 48 de ani
- are studii superioare (circa 77% – 80% din ei)
- deține o diplomă de economist sau inginer
- lucrează, în medie, aproximativ 60 de ore pe săptămână
Carta Albă a Turismului din România a fost realizată pe baza unui sondaj ce a vizat un eșantion de 705 respondenţi, împărţiţi în agenţii de turism şi unităţi de cazare, cu o abordare echilibrată în ceea ce înseamnă teritoriul României, pe fiecare regiune de dezvoltare.
(Citiți și: ”Strategia națională pentru turism: până în 2035 ar trebui să fim vizitați de 4,6 mil. de străini anual. Deocamdată, călătoriile de afaceri sunt mai multe decât pentru relaxare”)
****