vineri

29 martie, 2024

2 august, 2022

Raiffeisen Bank a obținut un profit net de 602 milioane de lei în primul semestru din 2022, cu 50% în plus față de primul semestru al anului trecut, pe baza unei creșteri puternice a creditelor, dar și a profilului de risc semnificativ îmbunătățit, potrivit unui comunicat al băncii.

Stocul de credite, de peste 37,4 miliarde de lei, a înregistrat un avans de aproximativ 25% față de S1 2021, susținut în mare parte de clienții corporate, unde creșterea cu 46% față de anul precedent.

Trendul de creștere este vizibil și pentru IMM-uri, de 13%, susținut și de schemele de garantare puse la dispoziție de Guvern, iar creditele acordate persoanelor fizice au avansat cu 10%, echilibrat credite negarantate și ipotecare.


„Rezultatele noastre reflectă concentrarea pe sprijinirea atât a clienților noștri, cât și a economiei românești. Creditele nete au înregistrat un avans semnificativ, de aproximativ 25% față de S1 2021, susținut de o creștere mare a creditării, în principal către clienții corporații mari și medii (+46% an la an), având în vedere că firmele au nevoi de finanțare crescute atât pentru capitalul de lucru, cât și pentru demararea unor proiecte și investiții substanțiale, unele dintre ele de importanță strategică la nivel național, de exemplu Romgaz. Tendința de creștere este vizibilă și în cazul IMM-urilor, cu 13%, bazată și pe participarea noastră la programele guvernamentale. Stocul nostru de credite pentru persoane fizice a crescut cu 10%, peste așteptările noastre pentru această perioadă, având în vedere incertitudinea mediului macroeconomic.” a declarat Zdenek Romanek (foto), președinte și CEO Raiffeisen Bank.

Războiul a schimbat comportamentul de economisire

În ceea ce privește economisirea în prima jumătate a acestui an, contextul creat de războiul din Ucraina a determinat schimbări în comportamentul clienților, însă banca și-a menținut ritmul de atragere a economiilor populației și companiilor, se mai arată în comunicat.

”În contextul actual, depunem eforturi semnificative pentru a oferi clienților noștri o gamă diversificată de produse de economisire, în concordanță cu nevoile acestora și, de asemenea, la dobânzi competitive”, transmit reprezentanții băncii.

Începând cu luna martie, ca urmare a evoluției pieței și a inflației, Raiffeisen Bank a majorat treptat dobânzile la produsele de economisire în lei, până la maximum 7% pe an, pentru depozitele în lei, pe doi ani. Depozitele clienților au atins pragul de 48,8 miliarde de lei la 30 iunie 2022, în creștere cu 11% față de S1 2021.


În iunie 2022, Raiffeisen Bank a plasat cu succes cea de-a treia emisiune de obligațiuni verzi a băncii și o a doua serie de obligațiuni senior non-preferențiale. Emisiunea de obligațiuni s-a adresat investitorilor instituționali și a atras 525 de milioane de lei, cu o maturitate de 5 ani. Astfel, banca a emis până în prezent peste 2 miliarde de lei „obligațiuni verzi”.

Costurile cu provizioanele s-au înjumătățit

La 30 iunie 2022, activele totale ale băncii depășeau 60 de miliarde de lei, în creștere cu 11% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar veniturile băncii, de aproape 1,5 miliarde de lei, au crescut cu 14% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Veniturile nete din dobânzi au înregistrat o creștere semnificativă, de 22% față de anul precedent, alimentată de un rezultat excelent al creditării, dar și de creșterea ratelor de dobândă de pe piață. Veniturile nete din comisioane au crescut cu 10% față de primele 6 luni ale anului 2021, susținute de intensificarea activității tranzacționale și de creditare (schimb valutar, produse de creditare, dar și produsele de asigurare care le însoțesc).

Cheltuielile operaționale au avansat ușor, cu 2%, față de S1 2021, iar creșterile provin din zona costurilor salariale și a cheltuielilor IT, confirmând dorința băncii de a avea în echipă oameni talentați și bine pregătiți și de a investi în zona digitală, pe termen lung.

„Costul cu provizioanele este la jumătate față de cel înregistrat pe aceeași perioadă a anului trecut, datorită comportamentului foarte bun de plată al clienților noștri. Trebuie remarcat faptul că acest lucru se întâmplă în pofida mediului economic caracterizat de incertitudine și inflație ridicată. Vom continua să fim alături de clienții noștri atât în perioadele bune, cât și în cele dificile, pentru a le oferi cea mai bună consiliere financiară, adaptată nevoilor lor.” a declarat Zdenek Romanek.

1,15 milioane de clienți digitali

La jumătatea anului 2022, numărul de clienți digitali activi ai Raiffeisen Bank a depășit 50% din portofoliu (din 2,28 milioane de clienți persoane fizice), însumând aproximativ 1,15 milioane.

”Eforturile noastre din ultimii ani au fost îndreptate către un banking digital, accesibil tuturor clienților – de la deschiderea relației cu banca printr-un flux 100% digital, până la accesarea unui credit personal Flexicredit, direct de pe Smart Mobile, cu posibilitatea de disbursare în maximum 10 minute (dacă sunt îndeplinite toate criteriile de eligibilitate)”, se arată în comunicat.

În ceea ce privește clienții corporate, peste 99% dintre aceștia tranzacționează cu banca exclusiv prin canale electronice.

Raiffeisen Bank continuă să fie unul dintre liderii pieței de carduri de credit din România, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active.

Numărul tranzacțiilor online efectuate de clienții care folosesc cardurile de debit Raiffeisen Bank a crescut cu aproape 40% față de primele 6 luni ale anului trecut. O dublare a fost înregistrată și în ceea ce privește numărul de plăți cu cardul efectuate de clienții Raiffeisen Bank prin telefon sau ceas, în aceeași perioadă.

În iunie, banca a lansat Raiffeisen Smart Market, un ecosistem digital de loialitate, într-o aplicație care reunește clienții persoane fizice activi digital, partenerii și IMM-urile și clienții corporativi, pe baza unor capacități de „analiză avansată”. Clienții digitali persoane fizice sunt recompensați cu oferte atât de la Raiffeisen, cât și de la comercianții parteneri. Aplicația poate fi descărcată gratuit din Play Store sau App Store. La doar 2 luni de la lansare, aplicația are peste 70.000 de utilizatori înscriși și a oferit peste 43.000 de recompense.

Raiffeisen Bank este una dintre bancile universale aflate în top 5 în România și deservește 2,28 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.700 de angajați, circa 300 de agenții în toată țara, 1.131 de ATM-uri și MFM-uri, o rețea de peste 27.900 de POS-uri.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: