cursdeguvernare

duminică

29 septembrie, 2024

logo-conferinte-curs-de-guvernare

Reuniune de criză la Berlin – se caută soluții pentru redresarea industriei auto

23 septembrie, 2024

Amenințările cu reducerea istorică a locurilor de muncă și închiderea fabricilor gigantul auto german Volkswagen și scăderea veniturilor în alte părți ale industriei l-au determinat pe ministrul federal al Economiei, Robert Habeck, să organizeze o reuniune de criză.

Într-o videoconferință programată luni, Robert Habeck se întâlnește cu reprezentanți ai Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Continental, ai puternicul sindicat IG Metall și ai VDA, organizația de lobby a industriei auto, a declarat un purtător de cuvânt al ministerului.

Însă finanțele federale ”încordate”, disputele cu China pe tarifele auto și reglementările UE de mediu îi lasă lui Robert Habeck puține instrumente pentru a ajuta o industrie care este considerată ”coloana vertebrală economică” a țării.


De altfel, scrie Politico, așteptările cu privire la posibilitățile unui ajutor decis de Berlin sunt scăzute.

Nu este doar despre Volkswagen

„O mare parte a sarcinilor trebuie să fie rezolvată chiar de Volkswagen”, a declarat Habeck reporterilor vineri, la Emden, unde a vizitat un site de producție VW. „Aceasta este treaba companiei”.

Emden ar putea fi o țintă a planurilor de austeritate ale companiei, care ar putea renunța la până la 30.000 de reduceri de locuri de muncă în Germania, potrivit unui material publicat de Manager Magazin. Consiliul de administrație al VW a numit această analiză „prostii”.

Mercedes-Benz și-a redus joi seara perspectivele și a avertizat că nu se așteaptă la o revenire mare a vânzărilor de mașini de lux pe piața cheie din China. Și BMW și-a redus previziunile privind câștigurile, la începutul acestei luni.

(Citește și: ”Automotive-ul european s-a izbit de zidul Green Deal: Respectarea țintelor înseamnă faliment”)

Guvernul german promite să transmită „semnalele potrivite pe piață”


Cu toate acestea, nu este evident ce mai poate oferi Habeck industriei bolnave, care se află în mijlocul unei tranziții foarte costisitoare la vehiculele electrice, dar care depinde de vânzările de mașini dotate cu motoare cu combustie internă.

Ministrul Habeck a spus recent că Berlin ar putea trimite „semnalele potrivite pe piață” pentru a încuraja adoptarea mașinilor electrice – care a scăzut cu 68% în august, ca parte a unei scăderi continue cauzate de încheierea subvențiilor generoase de la Berlin decise anul trecut.

Solicitările industriei: Dacă noi facem mașini electrice, guvernul să facă stații de încărcare și să tempereze birocrația Bruxelles

În industrie, nimeni nu se așteaptă la un aflux major de numerar guvernamental, mai ales că țara încearcă să reducă cheltuielile pentru a împiedica bugetul federal să aibă un deficit mare. Este exclusă revenirea la așa-numita „subvenție pentru casare” a mașinilor vechi – instituită în 2009 și care a stimulat mai mult de un deceniu de creștere economică.

Industria dorește totuși ca Robert Habeck să acționeze măcar în plan administrativ. „O înțelegere comună a situației este extrem de importantă”, a declarat șeful VDA, Hildegard Müller, solicitând acțiuni concrete împotriva „birocratiei excesive de la Bruxelles și Berlin și a lipsei de investiții în infrastructura de încărcare a vehicolelor electrice și în rețeaua electrică”.

Efortul UE de a opri valul de vehicule electrice produse din China prin impunerea de noi tarife este, de asemenea, o țintă a industriei auto germane. În timp ce măsura este susținută cu fermitate de țări precum Franța, producătorii auto germani au de multă vreme o prezență mare și foarte profitabilă în China și se tem să înfurie Beijing.

De săptămâni, industria transmite guvernului german că planurile UE îi vor costa miliarde.

Aceasta nu este singura cerere la Bruxelles. Julia Klöckner, purtătorul de cuvânt al CDU pentru politica economică în Bundestag, a cerut Comisiei Europene să amâne scăderea limitlor de emisii care intră în vigoare anul viitor și despre care lobby-ul auto european a avertizat că ar putea costa industrie 15 miliarde de euro în amenzi.

(Citește și: ”Comisia Europeană respinge solicitările industriei auto de a amâna obiectivele de reducere a CO2”)

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: