fbpx

Chestiunea

Cele 3 legi fără de care digitalizarea României rămâne în improvizație

Entuziasmul digitalizării manifestat în debutul pandemiei pare că s-a domolit – se aude tot mai rar de ”oportunitatea digitalizării creată de coronavirus”, iar marile proiecte… Mai mult

12.01.2021

Europa

McKinsey: „Noua normalitate” și tendințele economice care o vor defini, începând chiar cu 2021

Începând din chiar acest an, va fi accelerată dezvoltarea unor domenii precum biotehnologia, managementul riscului privind lanțurile de aprovizionare, sau forța de muncă. Reguli vechi… Mai mult

12.01.2021

La obiect

România, peste media UE la taxele de mediu colectate, dar cu încasări mai mici raportate la PIB. Observații

România s-a situat în anul 2019 pe locul 10 între statele UE în ceea ce privește ponderea taxelor de mediu încasate în totalul taxelor și… Mai mult

12.01.2021

Chestiunea

Venitul mediu lunar al unui român a crescut în T3 cu 10% față de T3 din 2019. Modificările aduse de pandemie în alocarea cheltuielilor

Datele publicate de INS pentru trimestrul III 2020 arată că veniturile medii ale românilor au ajuns la nivelul de 2.068 lei lunar pe persoană și… Mai mult

11.01.2021

Oficial: MasterPlanul a intrat la avizare. Comarnic-Brașov se întoarce în topul urgențelor

de Victor Bratu , 13.9.2016

proiectele-rutiere-din-master-planul-transport

(CLICK PENTRU MĂRIRE)

Ministerul Transporturilor a anunțat oficial, marți, că a promovat proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României, actul aflându-se în prezent pe circuitul de avizare interministerială, după care va fi aprobat de Guvern, în cel mai scurt timp.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, adoptarea MPGT devine esențială pentru accesarea fondurilor structurale și asigurarea continuității finanțării din partea Uniunii Europene.

Potrivit unor surse europene consultate de cursdeguvernare.ro în luna aprilie 2016, oficialii de la Bruxelles evită cu greu exasperarea cu privire la hățișul politic în care s-a împotmolit Master Planul românesc.  Documentul trebuia avizat de Comisia Europeană pe data de 22 martie, la data respectivă fiind programată la Bruxelles o discuție finală la care delegația română nu a mai ajuns din cauză că zborurile spre capitala Belgiei au fost anulate ca efect al atentatelor teroriste.

(Citiți: Politizarea infrastructurii distruge și noul Master plan pe Transporturi)

Documentul românesc a primit ”undă verde” o lună mai târziu, precizarea de la Bruxelles fiind aceea că oficialii europeni nu au mai cercetat în amănunt planurile de infrastructură și au transmis un mesaj de tipul: ”Faceți ce vreți, numai aprobați-l odată. Trebuie să treceți de stadiul de plan, cineva trebuie să îl asume și nu mai trebuie modificat!”.

(Descărcați AICI prezentarea strategiei conținute de noul Master Plan)

De menționat că anunțul ministerulului privind trimiterea documentului în circuit de avizarevine la 5 luni după momentul la care, potrivit unui răspuns oficial al instituției trimis cursdeguvernare.ro, Master Planul ”a fost agreat cu Comisia Europeană în cursul lunii aprilie 2016 și nu au existat observații” asupra acestui document care ”a fost bine apreciat și urmează să constitue un model de bună practică pentru Grecia în acest moment”.

În cele cinci luni, după probabile negocieri politice și după o schimbare de titular la Ministerul Transporturilor, noutatea majoră este aceea că mult-dorita autostradă din epoca Șova/Rus, Comarnic-Brașov, ulterior retrogradată pe locul 40 ca prioritate de fostul ministru Costescu, revine sub noul ministru Sorin Bușe direct pe locul doi în lista de priorităţi a proiectelor de infrastructură de transport cu perioadă de implementare 2014-2020.

prioritati1

Lista de priorități a ministrului Bușe…

prioritati2

… și lista de priorități a fostului ministru Costescu

Un proiect de ordonanță de urgență de promovare a Masterplanului fusese lansat în dezbatere publică la data de 27 mai 2015. (AICI LINK cu textul pus în dezbatere)

Documentul inițiat de fostul ministru Dan Costescu a parcurs teoretic, în luna mai 2016, faza de avizare internă, și doar o abordare de ultim moment de tehnică legislativă a făcut ca documentul să lipsească de pe masa unei ședințe de guvern din iunie 2016.

(Citiți și: Cum arată mlaștina birocratică în care s-a împotmolit Masteplanul pe Transporturi)

Dilema de tehnică legislativă putea fi rezolvată simplu de guvern iar ordonanța putea fi aprobată în una din ultimele ședințe înainte de vacanța parlamentară din această vară.

Pentru că nu face parte din rețeaua Tent-T Core, autostrada Comarnic-Brașov a fost respinsă vreme de 3 ani de zile de către experții Comisiei Europene de la cuprinderea în lista de obiective prioritare finanțate de Bruxelles. În fața evidenței a părut că însuși Victor Ponta a renunțat.

(Citiți și: Surse de la Comisia Europeană: Ministerul Transporturilor nu a trimis la Bruxelles Masterplanul. La presiunea Comisiei, guvernul a înclinat spre tronsonul Pitești-Sibiu în detrimentul Comarnic-Brașov)

Mai ales că Traian Băsescu, încă președinte, începuse să ”vorbească liber” în 2014 despre acest proiect.

(Citiți și: Ioan Rus – avertizat la învestire asupra autostrăzii Comarnic-Brașov. Traian Băsescu: ”Deja s-au produs acte de corupție”)

Varianta prezentată marți de Ministerul Transporturilor diferă de cea a celei cuprinse în textul proiectului de ordonanță promovat de Dan Costescu, chiar dacă, în martie 2016, fostul ministru anunța că din acel moment nu mai pot fi scoase sau introduse proiecte.

Precizările au fost făcute după vizita unei delegații a Comisiei Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European la sediul ministerului de resort, întâlnire în cadrul căreia europarlamentarii au încercat să introducă în lista de priorități a Masterplanului câteva proiecte.

Tot în acea perioadă, Marcel Boloș, secretar de stat MT, supralicita: Dacă cineva schimbă coridoarele din Masterplan este pasibil de închisoare.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 13.9.2016

Un raspuns

  1. Ionel
    14.9.2016, 12:10 pm

    Ar trebui sa demareze lucrari la centurile ocolitoare. De exemplu. pe ruta Pitesti – Drobeta Turnu Severin se pierd timpi pentru traversarea oraselor Slatina- 10-15 minute, Bals – 30 de minute, Filiasi – 10-15 minute, Strehaia 10-15 minute. Adunam si rezultatul este….peste 60 de minute cu vitezele a I -a si a II -a !!!

Lăsați un comentariu


Stiri

VIDEO Siegfried Mureşan: Bugetul de stat va primi 4 miliarde euro, prefinanțare proiecte în Planul de reziliență

Redacţia

România ar putea avea în decursul lunii aprilie acordul Comisiei Europene pe Planul Național de Redresare și Reziliență revizuit de autoritățile de la București în… Mai mult

Stiri

Suntem pregătiți să accelerăm și etapa a III-a de vaccinare, dacă vom avea dozele necesare – premierul Florin Cîțu

Vladimir Ionescu

Premierul Florin Cîțu a declarat miercuri că România are asigurat un stoc sigur de 2,4 milioane de doze vaccin până la sfârșitul lunii martie, ceea… Mai mult

Stiri

România și ridicarea MCV: Memorandum pentru calendarul adoptării măsurilor necesare

Vladimir Ionescu

Guvernul a adoptat miercuri un calendar pentru bifarea măsurilor necesare ridicării Mecanismului de Verificare și Cooperare (MCV), a anunțat vicepremierul Dan Barna. Memorandul prevede sfârșitul… Mai mult

Stiri

ANRE: Se va aplica tariful cel mai mic de electricitate pentru consumatorii care n-au ales o ofertă concurențială

Adrian N Ionescu

Autoritatea Națională de Reglementare în Energie (ANRE) a anunțat, miercuri, că a aprobat varianta aplicării tarifului celui mai mic al furnizorului de electricitate, pentru consumatorii… Mai mult

Stiri

VIDEO Daniel Anghel: SAF-T va eficientiza inspecțiile fiscale

Redacţia

Introducerea SAF-T (fișierul standard de raportare pentru taxe) ar putea genera o creştere consistentă a veniturilor colectate de ANAF la buget şi la reducerea GAP-ului… Mai mult

Stiri

VIDEO Mirela Călugăreanu: Se modifică structura organizatorică a ANAF și a Ministerului Finanțelor

Redacţia

Președintele ANAF, Mirela Călugăreanu, declară că instituția pe care o conduce are anul acesta 3 direcții majore de acțiune: continuarea parteneriatului cu contribuabilii, soluții digitale… Mai mult

Stiri

VIDEO Ionuț Dumitru: Povara dobânzilor la datoria publică începe să apese

Redacţia

”Știm cu toții că avem o problemă bugetară foarte serioasă: avem un deficit bugetar care a crescut foarte mult în ultimii ani. Din păcate, rădăcinile… Mai mult