fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Alarmă în Indexul BM: Copiii români nu vor atinge decât 58% din potențialul lor de productivitate

În medie, un copil născut acum în România va atinge doar jumătate din potențialul unui adult cu stare de sănătate bună și complet educat, atrage… Mai mult

17.09.2020

La obiect

O improvizație de 100 de milioane de euro: cel mult 7% din călătorii de pe Aeroportul Otopeni pot folosi trenul special din Gara de Nord la orele de vârf

Mult așteptatul tren care face legătura între Gara de Nord din Capitală și Aeroportul Otopeni, și care ar urma să fie pus în funcțiune lunile… Mai mult

17.09.2020

Chestiunea

Construcțiile după 7 luni, cu 20% peste nivelul din 2019. Totuși, la locuințe noi s-ar impune actualizarea taxării

Potrivit datelor comunicate de INS, pe primele 7 luni ale anului, volumul lucrărilor de construcții a crescut cu 18,1% în serie brută și cu 20%… Mai mult

16.09.2020

Europa

Indicii despre cum va arăta cadrul referitor la salariul minim în UE: “Salariile de dumping distrug demnitatea muncii” – Ursula von der Leyen.

Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat, miercuri, în discursul ei privind starea Uniunii Europene, că executivul de la Bruxelles va propune actul… Mai mult

16.09.2020

Oficial: MasterPlanul a intrat la avizare. Comarnic-Brașov se întoarce în topul urgențelor

de Victor Bratu , 13.9.2016

proiectele-rutiere-din-master-planul-transport

(CLICK PENTRU MĂRIRE)

Ministerul Transporturilor a anunțat oficial, marți, că a promovat proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României, actul aflându-se în prezent pe circuitul de avizare interministerială, după care va fi aprobat de Guvern, în cel mai scurt timp.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, adoptarea MPGT devine esențială pentru accesarea fondurilor structurale și asigurarea continuității finanțării din partea Uniunii Europene.

Potrivit unor surse europene consultate de cursdeguvernare.ro în luna aprilie 2016, oficialii de la Bruxelles evită cu greu exasperarea cu privire la hățișul politic în care s-a împotmolit Master Planul românesc.  Documentul trebuia avizat de Comisia Europeană pe data de 22 martie, la data respectivă fiind programată la Bruxelles o discuție finală la care delegația română nu a mai ajuns din cauză că zborurile spre capitala Belgiei au fost anulate ca efect al atentatelor teroriste.

(Citiți: Politizarea infrastructurii distruge și noul Master plan pe Transporturi)

Documentul românesc a primit ”undă verde” o lună mai târziu, precizarea de la Bruxelles fiind aceea că oficialii europeni nu au mai cercetat în amănunt planurile de infrastructură și au transmis un mesaj de tipul: ”Faceți ce vreți, numai aprobați-l odată. Trebuie să treceți de stadiul de plan, cineva trebuie să îl asume și nu mai trebuie modificat!”.

(Descărcați AICI prezentarea strategiei conținute de noul Master Plan)

De menționat că anunțul ministerulului privind trimiterea documentului în circuit de avizarevine la 5 luni după momentul la care, potrivit unui răspuns oficial al instituției trimis cursdeguvernare.ro, Master Planul ”a fost agreat cu Comisia Europeană în cursul lunii aprilie 2016 și nu au existat observații” asupra acestui document care ”a fost bine apreciat și urmează să constitue un model de bună practică pentru Grecia în acest moment”.

În cele cinci luni, după probabile negocieri politice și după o schimbare de titular la Ministerul Transporturilor, noutatea majoră este aceea că mult-dorita autostradă din epoca Șova/Rus, Comarnic-Brașov, ulterior retrogradată pe locul 40 ca prioritate de fostul ministru Costescu, revine sub noul ministru Sorin Bușe direct pe locul doi în lista de priorităţi a proiectelor de infrastructură de transport cu perioadă de implementare 2014-2020.

prioritati1

Lista de priorități a ministrului Bușe…

prioritati2

… și lista de priorități a fostului ministru Costescu

Un proiect de ordonanță de urgență de promovare a Masterplanului fusese lansat în dezbatere publică la data de 27 mai 2015. (AICI LINK cu textul pus în dezbatere)

Documentul inițiat de fostul ministru Dan Costescu a parcurs teoretic, în luna mai 2016, faza de avizare internă, și doar o abordare de ultim moment de tehnică legislativă a făcut ca documentul să lipsească de pe masa unei ședințe de guvern din iunie 2016.

(Citiți și: Cum arată mlaștina birocratică în care s-a împotmolit Masteplanul pe Transporturi)

Dilema de tehnică legislativă putea fi rezolvată simplu de guvern iar ordonanța putea fi aprobată în una din ultimele ședințe înainte de vacanța parlamentară din această vară.

Pentru că nu face parte din rețeaua Tent-T Core, autostrada Comarnic-Brașov a fost respinsă vreme de 3 ani de zile de către experții Comisiei Europene de la cuprinderea în lista de obiective prioritare finanțate de Bruxelles. În fața evidenței a părut că însuși Victor Ponta a renunțat.

(Citiți și: Surse de la Comisia Europeană: Ministerul Transporturilor nu a trimis la Bruxelles Masterplanul. La presiunea Comisiei, guvernul a înclinat spre tronsonul Pitești-Sibiu în detrimentul Comarnic-Brașov)

Mai ales că Traian Băsescu, încă președinte, începuse să ”vorbească liber” în 2014 despre acest proiect.

(Citiți și: Ioan Rus – avertizat la învestire asupra autostrăzii Comarnic-Brașov. Traian Băsescu: ”Deja s-au produs acte de corupție”)

Varianta prezentată marți de Ministerul Transporturilor diferă de cea a celei cuprinse în textul proiectului de ordonanță promovat de Dan Costescu, chiar dacă, în martie 2016, fostul ministru anunța că din acel moment nu mai pot fi scoase sau introduse proiecte.

Precizările au fost făcute după vizita unei delegații a Comisiei Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European la sediul ministerului de resort, întâlnire în cadrul căreia europarlamentarii au încercat să introducă în lista de priorități a Masterplanului câteva proiecte.

Tot în acea perioadă, Marcel Boloș, secretar de stat MT, supralicita: Dacă cineva schimbă coridoarele din Masterplan este pasibil de închisoare.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 13.9.2016

Un raspuns

  1. Ionel
    14.9.2016, 12:10 pm

    Ar trebui sa demareze lucrari la centurile ocolitoare. De exemplu. pe ruta Pitesti – Drobeta Turnu Severin se pierd timpi pentru traversarea oraselor Slatina- 10-15 minute, Bals – 30 de minute, Filiasi – 10-15 minute, Strehaia 10-15 minute. Adunam si rezultatul este….peste 60 de minute cu vitezele a I -a si a II -a !!!

Lăsați un comentariu


Stiri

Exit-poll București: 47,2% Nicușor Dan, 39% Gabriela Firea. PNL și USR-PLUS câștigă 4 din cele 6 sectoare

Razvan Diaconu

Nicușor Dan – 47,2%, Gabriela Firea – 39% – este rezultatul exit-poll-ului la finele zilei de 27 septembrie la alegerile locale pentru Capitală. Sondajul a… Mai mult

Europa

Ultraconservatorii iranieni susțin că Iranul are o nouă rachetă balistică

Iulian Soare

Gărzile Revoluţionare, armata ideologică a Iranului, au dezvăluit duminică o nouă rachetă balistică anti-navă, cu o rază de acţiune “probabilă” de peste 700 km, pe… Mai mult

Europa

Ciocniri armate între Armenia și Azerbaijan: Turcia a anunțat că sprijină Azerbaidjanul. Bogdan Aurescu: Evoluția situației este tulburătoare

Iulian Soare

Ciocniri armate între forțele azere și cele armene au izbucnit duminică, ca urmare a reaprinderii conflictului privind regiunea Nagorno-Karabakh, disputată de cele două țări. Armenia… Mai mult

Stiri

Cel mai mare număr de pacienți Covid-19 în terapie intensivă, de la începutul pandemiei

Vladimir Ionescu

Duminică 27 septembrie, la terapie intensivă sunt internați 535 de pacienți infectați cu noul coronavirus (COVID – 19), cel mai mare număr de pacienți în… Mai mult

Europa

Referendum: Elvețienii au respins proiectul împotriva liberei circulații a în UE

Iulian Soare

Alegătorii elvețieni au respins într-o mare proporție  încercarea unui partid de dreapta de a determina renunțarea la acordul cu Uniunea Europeană care permite libera circulație… Mai mult

Stiri

CNN – analiză: China crește agresivitatea pretențiilor teritoriale și sporește tensiunile din Asia

Iulian Soare

De la preluarea puterii în 2012, președintele chinez Xi Jinping a contribuit la consolidarea poziției Chinei ca superputere globală și a promovat o politică externă… Mai mult

Stiri

Locurile de muncă – un bilanț în 2019: Sănătatea câștigă salariați pe fondul majorării de venituri, dar din Educație continuă să plece oameni

Raluca Florescu

Deși a condus topul majorărilor salariale în 2019, Educația a continuat să piardă angajați. Nu același lucru se poate spune despre sistemul sanitar, unde numărul… Mai mult