fbpx Modifica setari cookieuri

Chestiunea

Am devenit piață emergentă: cum procedăm?

Promovarea la statutul de piață de capital emergentă a Bursei de Valori București (BVB) a României este comparată ca importanță cu însăși reînființarea bursei acum… Mai mult

21.09.2020

La obiect

Pilonul II, în revenire semnificativă: Pragul de 8 milioane de participanți la sistemul de pensii private a fost depășit

Activul net al fondurilor private din pilonul II a revenit pe o creștere semnificativă după ce fusese afectat de declanșarea epidemiei mondiale. De la circa… Mai mult

21.09.2020

La obiect

Băncile au raportat 14 incidente majore de funcționare a sistemelor de plăți în 2020 / Infrastructura IT – o vulnerabilitate în contextul avansului bankingului online

În ultimele șase luni, băncile din România au raportat un număr de 14 incidente majore de funcționare a sistemelor de plăți și a instrumentelor de… Mai mult

21.09.2020

Interviu

Interviu James Kirchick: ”Ne îndreptăm spre o Americă de tip Weimar”

(Textul de mai jos reprezintă fragmente din interviul apărut în CRONICILE Curs de Guvernare  – publicație exclusiv print, cu un conținut diferit de cel al cursdeguvernare.ro –… Mai mult

21.09.2020

Ioan Rus – avertizat la învestire asupra autostrăzii Comarnic-Brașov. Traian Băsescu: ”Deja s-au produs acte de corupție”

de Victor Bratu 25.6.2014

Ioan Rus, nominalizat marţi pentru portofoliul de ministru al Transporturilor, vacantat în urma demisiei lui Dan Şova, a depus miercuri jurământul de învestitură.

După momentul solemn, preşedintele Traian Băsescu l-a avertizat pe Ioan Rus că are informaţii despre acte de corupţie la contractarea autostrăzii Comarnic-Braşov.

Traian Basescu a refuzat să dea mâna cu Victor Ponta la finalul ceremoniei desfăşurate la Palatul Cotroceni.

Avertismentul lui Traian Băsescu şi ironiile lui Victor Ponta

Ioan Rus a citit jurământul de investitură şi apoi a dat mâna cu preşedintele. Traian Băsescu l-a avertizat pe noul ministru să fie atent la premisele contractării Autostrăzii Comarnic-Braşov, precizând că, din informaţiile sale, deja s-au produs acte de corupţie.

“Atenţionez că mergeţi într-un minister cu probleme. Acolo ar trebui să fiţi atent în mod deosebit la premisele de contractare a Autostrăzii Comarnic-Braşov. Din informaţiile mele, deja s-au produs acte de corupţie. De asemenea, s-au contractat studii de fezabilitate de circa 50 de milioane de euro, care nu vor mai fi valabile, cea mai mare parte din ele, în 2 ani. Dar s-au găsit nişte firme cărora să li facă cadouri. Am rugămintea să verificaţi cu atenţie lucrurile acestea înainte de a vă asuma derularea mandatului”, i-a spus Traian Băsescu lui Ioan Rus.

“Sigur, cu Loteria nu sunteţi dumneavoastră şi nici cu banii de la Rompetrol, dar poate vă uitaţi la colegii din Guvern. Vă mulţumesc mult şi vă doresc succes”, a adăugat şeful statului.

Premierul Victor Ponta a bagatelizat afirmaţiile preşedintelui Băsescu, afirmând către consilierii prezidenţiali: “Nu stau în Ministerul Transporturilor autostrăzile. Nu ştie. E mai bătrân”.

Ioan Rus, repere politice

Ioan Rus are 59 de ani şi este în politică, oficial, din 1994.

Provine- alături de Vasile Dâncu şi Vasile Puşcaş, ambii foşti miniştri în Guvernul Năstase- din ceea ce opinia publică supranumeşte „Grupul de la Cluj”- grup cu o considerabilă influenţă în PSD până în 2006-2007, respectat şi ulterior în tot spectrul politic.

Noul ministru al Transporturilor a mai activat la nivel guvernamental în două rânduri, ca ministru al Internelor în Guvernul Năstase şi în Guvernul Ponta.

După ce a demisionat din funcţiile deţinute în PSD, în 2008, a avut o prezenţă publică discretă.

Principalele repere politice ale lui Ioan Rus sunt:

  • numit, în 1996, prefect de Cluj
  • ales, în 2000, preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj
  • ales în 2001 în funcţia de preşedinte al organizaţiei judeţene PSD Cluj
  • ales în 2002 vicepreşedinte al PSD
  • ministru de Interne în Guvernul Năstase, între decembrie 2000 şi 2004
  • se retrage din guvern pentru a participa la alegerile locale din Cluj-Napoca, în 2004- câştigâ 40,17% în primul tur, pierde în faţa lui Emil Boc în turul II
  • în decembrie 2007, Ioan Rus a demisionat din funcţia de preşedinte al PSD Cluj, fiind în conflict cu Mircea Geoană şi alţi reprezentanţi ai conducerii PSD
  • în 2008, renunţă la toate funcţiile deţinute la nivel naţional în partid, păstrând simpla calitate de membru PSD
  • în aprilie 2012, este numit- spre surprinderea multora din PSD, inclusiv a lui Ion Iliescu- ministru de Interne în Cabinetul Ponta
  • demisionează din guvern în august 2012, în urma referendumului pentru demiterea preşedintelui Traian Băsescu.
  • în aprilie 2013, ales vicepreşedinte PSD pe Regiunea de Nord-Vest

Motivele demisiei din guvernul Ponta I

Ioan Rus a invocat la plecarea din fruntea Ministerului de Interne faptul că asupra sa şi a MAI “s-au exercitat nenumărate presiuni, nenumărate discuţii şi aprecieri, începând cu Traian Băsescu şi terminând cu Crin Antonescu, lucru complet inacceptabil”.

“Limitele demnităţii mele le stabilesc singur. Eu sunt un politican onest şi corect şi din acest motiv mi-am înaintat demisia de onoare”, spunea în 2012 Ioan Rus.

În 2002, Rus a fost decorat de către preşedintele Ion Iliescu cu Ordinul Naţional “Steaua României” în Grad de Cavaler.

În 2007, primea, alături de ceilalţi doi membri marcanţi ai „Grupului de la Cluj”, aprecierile preşedintelui Traian Băsescu. „Am apreciere pentru Rus, Dâncu, Puşcaş- sunt oameni cu care poţi discuta”, spunea Traian Băsescu, rugat de presă să caracterizeze mai mulţi lideri PSD.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 25.6.2014

Un raspuns

  1. Raul
    20.1.2015, 1:41 am

    Daca a spus asta Capitanul, cu siguranta asa este si s-a dovedit si de aceasta data. 8,5 miliarde de euro au costat in Elvetia douazeci de ani de sapat in granit peste 150 de kilometri de tunel la Gotthard. La preturi elvetiene si la amenajari asisderea. E la fel de evident ca este un jaf grosolan, cum a fost evident ca pesedistii au vrut sa obstructioneze voturile diasporei. Ei nu recunosc de buna seama.

Lăsați un comentariu


Europa

Kristalina Georgieva, FMI: Criza COVID-19 oferă oportunitatea ”reparării” capitalismului

Vladimir Ionescu

Nouă șefă a Fondului Monetar Internațional (FMI), Kristalina Georgieva (foto), a crescut în comunism, experiență care a determinat-o să aprecieze piețele libere și competiția. Acum,… Mai mult

Europa

Papa Francisc a refuzat să îl primească pe secretarul de stat american Mike Pompeo

Iulian Soare

Papa Francisc a refuzat să îl primească pe secretarul de stat american Mike Pompeo din cauză că liderul spiritual al Bisericii Catolice nu dorește ca… Mai mult

Stiri

Studiu Deloitte: Creditarea și-ar putea reveni în 2021 cu ajutorul unor măsuri de sprijin din partea autorităților de reglementare în domeniu

Razvan Diaconu

Băncile din Europa Centrală și de Est se așteaptă la o revigorare a activității de creditare în 2021, cu ajutorul unor măsuri de sprijin în… Mai mult

Europa

Vladimir Putin, într-o discuție cu Emmanuel Macron: Orice amestec în afacerile interne din Belarus, inacceptabil

Iulian Soare

Preşedintele rus Vladimir Putin i-a comunicat miercuri omologului său francez Emmanuel Macron, într-o discuție telefonică, că orice încercare de a se amesteca în chestiunile interne… Mai mult

Just Business

IMM-urile fac apel la Ministerul Economiei să lanseze de urgență programele de 1 miliard de euro

Vladimir Ionescu

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) face un apel la adresa Ministerului Economiei de a lansa de urgență cele trei… Mai mult

Stiri

Altstom va livra ramele de metrou noi pentru magistrala Drumul Taberei – soluție definitivă CAB

Adrian N Ionescu

Curtea de Apel București (CAB) a respins contestațiile formulate de CAF (Spania) și de CRRC (China) la decizia de atribuire a contractului către Alstom (Franța),… Mai mult

Europa

Negocieri dificile privind ținta de reducere a emisiilor de gaze de seră animate de scepticismul Poloniei Ungariei și Cehiei

Adrian N Ionescu

Polonia, Cehia şi Ungaria şi-au reafirmat scepticismul privind noua ţintă de reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, propusă de Comisia Europeană, de 55% … Mai mult