27 iunie, 2022

Numărul de angajați din Cancelaria primului-ministru va crește de la 57 de 103, instituția urmând să preia în subordine mai multe instituții și agenții, reiese dintr-un proiecte de HG aprobat luni de Guvern.

Cele șapte instituții care intră în subordinea Cancelariei, condusă de liberalul Mircea Abrudean (foto), se aflau anterior în subordinea Secretariatului General al Guvernului, condus de Marian Neacșu, un influent lider PSD.

”Prin reglementarea atribuțiilor, organizării și funcționării Cancelariei Prim-Ministrului se clarifică și se consolidează rolul acesteia, conferind o mai mare coerență în coordonarea politicilor guvernamentale și o comunicare mai fluidă atât în interiorul acesteia, cât și cu autoritățile și instituțiile publice ale administrației publice centrale. Măsura se subscrie priorităților Programului de guvernare, și anume îmbunătățirea eficienței administrației publice, cu accent pe Centrul Guvernului”, se arată în Nota de fundamentare a proiectului de HG.


Cele șapte instituții care vor trece de la SGG la Cancelaria premierului:

  • Departamentul pentru dezvoltare durabilă
  • Agenția Națională pentru Romi;
  • Agenția Națională Anti-Doping;
  • Autoritatea Competentă pentru Reglementarea Operațiunilor Petroliere Offshore;
  • Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova;
  • Institutul Național pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”;
  • nstitutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc.

Proiectul mai prevede că șeful cancelariei va putea participa la ședințele de guvern ca invitat.

Proiectul de act normativ are impact și asupra organizării și funcționării Cancelariei, în sensul ”clarificării rolurilor și atribuțiilor structurii, conferind o mai mare coerență în coordonarea strategică și o comunicare mai fluidă, atât în interiorul acesteia, cât și cu autoritățile și instituțiile publice ale administrației publice centrale”.


Sunt prevăzute funcțiile Cancelariei Prim-Ministrului, respectiv:

  • de strategie, prin care contribuie la elaborarea și fundamentarea viziunii strategice a Guvernului cu privire la implementarea politicilor publice incluse în Programul de Guvernare;
  • de coordonare interinstituțională, pentru asigurarea unei abordări integrate și coerente a actului de guvernare, coordonând și participând în cadrul consiliilor, comisiilor și comitetelor interministeriale, înființate conform prevederilor legale;
  • de reprezentare, prin care se asigură în numele Prim-Ministrului reprezentarea pe plan intern și extern în domeniul său de activitate.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: