duminică

28 aprilie, 2024

31 iulie, 2020

Luca de Meo, noul director general (CEO) al grupului Renault, consideră că proiectul Dacia s-a dovedit un miracol și că nimeni în industrie nu ar putea face atât de mulți bani ca Dacia, la nivelul actual de piață.

„Privită din interior, Dacia arată mai mult ca un miracol. Nimeni din industria auto nu poate aşa de mulți bani la acest nivel al pieței. Este momentul potrivit pentru Dacia să înflorească ca un brand de sine-stătător”, a adăugat Luca de Meo în discursul ţinut cu ocazia prezentării rezultatelor Renault pe Semestrul 1 / 2020.

De altfel, prima filială a grupului Renault vizitată de noul şef al acestuia, la două săptămâni de la numirea sa în funcţie, a fost Dacia Mioveni, o vizită deloc puţin mediatizată. Luca De Meo a mai fost şi la centrul tehnic de la Titu.


Laudele privind Dacia vin în contextul în care, la sfârşitul lunii mai, grupul Renault a anunţat suspendarea proiectelor de creştere a capacităţii de producţie în România şi Maroc, ca parte a unui plan de reducere a costurilor la nivel global.

(Citiți și: „Renault suspendă extinderea uzinei din România, 15.000 de locuri de muncă desființate la nivel global”)

Totodată, Renault a înregistrat unele dintre cele mai slabe rezultate din istoria sa, în primul semestru al acestui an.

Renault a raportat o scădere a vânzărilor de 34,9%, până la 1,26 milioane de vehicule şi o pierdere – record de 7,29 miliarde de euro (faţă de un profit de 1,5 mld. euro în aceeași perioadă din 2019), rezultate pe care le-a pus mai ales pe seama crizei globale cauzate de pandemia de coronavirus.

Luca De Meo sugerează, totuşi, că plănuiește o strategie îmbunătățită pentru ca brandul Dacia să devină și mai puternic.


Cifra de afaceri a Automobile Dacia a scăzut cu 2,1% în 2019 faţă de 2018, până la 5,2 miliarde de euro, iar profitul cu 13,5%, până la 140 milioane de euro, chiar dacă producţia de maţini a Dacia a continuat să urce în 2019, cu 4,2%, până la cel mai mare nivel de aproape 350.000 de unităţi.

Renault îşi propusese anul trecut să extindă fabrica de la Mioveni pentru a urca producţia la 400.000 de unităţi, dar deja din februarie oprise investiţiile de circa 100 de milioane de euro plănuite în acest scop.

La începutul lui martie, totuşi, Dacia-Renault şi-a prezentat „showcar-ul” Dacia Spring, „care prefigurează primul model 100% electric al mărcii” şi care va intra în producţie de serie în 2021, potrivit unui comunicat de atunci al companiei.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: