„Suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România” – este una din măsurile cuprinse în proiectul planului Grupului Renault de reducere a costurilor fixe cu peste 2 miliarde de euro pe parcursul a trei ani, prezentat vineri, potrivit unui comunicat al grupului .
Investițiile în creșterea capacității de producție a modelelor Dacia la Mioveni fuseseră deja oprite la sfârșitul lunii februarie în așteptarea unei decizii finale. Renault își propusese să crească volumul de producție de la 350.000 de unități pe an la 406.000 de unități pe an, pe baza unei investiții de 100 de milioane de euro, dintre care un sfert ar urma să reprezinte ajutor de stat.
De asemenea, ar putea fi vizat şi Centrul de cercetare din România de măsurile de „optimizare a resurselor”.
Renault își publică planurile de „restabilire a competitivității Grupului și asigurare a dezvoltării sale pe termen lung în cadrul Alianței (cu Nissan și Mitsubishi)”, a doua zi după ce Moody’s Investors Service a coborât ratingul atribuit companiei franceze cu o treaptă, de la „Ba1” până la „Ba2”, perspectiva asociată fiind una negativă.
(Citiţi şi: „Moody’s a coborât ratingul Renault la “Ba2” cu perspectivă negativă”)
Dintre celelalte măsuri cuprins în plan se remarcă:
- Reducerea locurilor de muncă, cu 10.000 de posturi în afara Franţei şi cu 4.600 în Hexagon;
- „Îmbunătățirea eficienței și reducerea costurilor de inginerie” la nivelul Alianţei, cu economii de aproximativ 800 de milioane euro, prin:
- Raționalizarea proiectării și dezvoltării vehiculelor: reducerea diversității componentelor, creșterea standardizării, programele Leader – Follower din cadrul Alianței.
- concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare și dezvoltare din străinătate și subcontractarea. Renault are un centru de cercetare şi în România;
- „Optimizarea producției, cu economii de aproximativ 650 de milioane EUR”, prin:
- reducerea capacității de producție globale de la 4 milioane de vehicule în 2019 la 3,3 milioane până în 2024 ;
- accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0
- adaptarea capacităților de producție ale Grupului în Rusia, pe lîngă suspendarea creștereii capacității în Maroc și România
- crearea unui centru optimizat de excelență pentru vehicule electrice și vehicule comerciale ușoare în nordul Franței.
- „Reflecție deschisă” asupra reconversiei uzinei de la Dieppe la sfârșitul producției Alpine A110.
- crearea unui ecosistem de economie circulară pe sit”, la Flins, inclusiv transferul activităților de la Choisy-le-Roi.
- „o revizuire strategică” la Fonderie de Bretagne.
- „Eficiența sporită a funcțiilor suport” – cu economii de aproximativ 700 milioane euro”, prin:
- „optimizarea costurilor” de marketing şi „raționalizarea organizației”;
- „Reorientarea activităților pentru o mai bună alocare a resurselor”, prin integrarea lor mai mare în Europa şi „încetarea activităților cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piața chineză”.
Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde euro.