luni

5 decembrie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

25 februarie, 2021

Diplomația economică românească există, dar lipsește cu desăvârșire, spune Mihai Daraban (foto), președintele Camerei de Comert și Industrie a României (CCIR).

„Avem oameni plătiți de statul român prin Europa care nu-și au rostul, efectiv, datorită unui business as usual care se întâmplă în mediul de afaceri. De aceea am ajuns atât de captivi, în sensul pozitiv, comerțului intracomunitar, dar pe restul planetei practic nu mai existăm”, a spus Mihai Daraban într-o conferință organizată de Ziarul Bursa.

(Citiți și: ”Trista poveste a diplomației economice românești: doar o treime din posturi ocupate, dublă comandă, rupere de economie, sinecuriști”)

”Nu înțeleg, de exemplu, de ce să avem atașat economic la Sofia sau la Budapesta, când meritul lor personal în cifrele existente la comerț exterior al schimburilor comerciale este aproape zero? Probabil unii vor să fie aproape cu mașina de casă, decât să ia avionul de două ori pe an să-și vadă rudele. Lipsim cu desăvârșire pe continentul american, în țările G20 din afara UE.


Dacă se poate, cei care sunt la Ministerul Economiei să fie transferați, de ce nu, chiar la Camera de Comerț a României pentru că vor răspunde mult mai eficient cerințelor mediului de afaceri de azi. Ei răspund, din păcate, cerințelor mediului de afaceri din trecut”, a afirmat președintele CCIR.

La conferință, Mihai Daraban a povestit o întâmplare:

„Am fost o dată la Bratislava. Cel de-acolo m-a întâmpinat spunându-mi că de când e el la post au crescut schimburile comerciale cu nu știu cât la sută. Eram pregătit cu statistici. L-am întrebat ce merit are el că pe piața respectivă au crescut vânzările de Logan și Duster. Știm bine că politica Renault e făcută de la Paris. Cam așa stau lucrurile în diplomația românească. Este momentul ca statul să învețe să externalizeze anumite servicii publice”.

Șeful CCIR critică de ani de zile performanțele atașaților comerciali ai României, cerând resetarea acestui sistem măcar în marile capitale europene.


Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Portul Constanța are a doua cea mai mare creștere a cantității de mărfuri transferate în 2021, plus 26% față de anul pandemiei 2020, după cea a portului belgian

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: