duminică

28 aprilie, 2024

29 octombrie, 2021

Mark Zuckerberg a anunțat joi schimbarea numelui companiei sale în cadrul conferinței anuale pentru dezvoltatori. El spune, potrivit BBC, că noul nume reflectă mai bine ceea ce face acum firma. Noul nume al companiei este Meta, dar numele rețelei sociale lansate de Mark Zuckerberg rămâne Facebook.

Schimbarea vine în cea complicată perioadă din istoria companiei, criticată la nivel global pentru efectele nocive pe care le produce asupra utilizatorilor și democrației. Rebrandingul companiei amintește de demersul similar al Google, care în 2015 și-a restructurat și redenumit compania-mamă, Alphabet, fără succes la public.

Tot joi, compania a prezentat și planurile pentru noul proiect metaverse, comunicare online cu ajutorul realității virtuale. În urmă cu o săptămână, Facebook a anunțat că va angaja 10.000 de persoane în Europa pentru a dezvolta conceptul metaverse.

Mark Zuckerberg distrage atenția de la problemele Facebook


„De acum încolo, vom fi, în primul rând, metavers. Nu Facebook în primul rând”, a declarat Mark Zuckerberg în discursul susținut la conferința anuală a companiei

„Facebook este unul dintre cele mai utilizate produse din lume. Dar, din ce în ce mai mult, nu cuprinde tot ceea ce facem. În momentul de față, brandul nostru este prea strâns legat de un singur produs, încât nu poate reprezenta tot ceea ce facem”, a motivat CEO-ul companiei.

Schimbarea numelui vine însă în urma unor controverse și scandaluri în care a fost implicată Facebook, după scurgerea unor documente interne. Frances Haugen, fost angajată a firmei, a acuzat compania că pune profitul mai presus de siguranța oamenilor.

Mai multe organizații media, între care The Washington Post, au obținut și dezvăluit zeci de mii de documente – în ceea ce se numește „Facebook Papers” – care demonstrează cum compania era conștientă că a provocat polarizare în numeroase țări, că a înlesnit dezinformarea oamenilor și nu a reușit să oprească o violență de limbaj ce a dus la incitare și apoi la atacarea Capitoliului, în 6 ianuarie.


Ca urmare, mai multe țări, inclusiv Uniunea Europeană, au cerut mai multe informații de la Facebook cu privire la practicile sale și amenință industria tehnologică cu noi reglementări.

Compania Facebook a început ca o rețea socială, inițiată într-o cameră de cămin universitar, în urmă cu 17 ani, dar a devenit apoi un conglomerat ce cuprinde Instagram, WhatsApp și Messenger, precum și o afacere în curs de dezvoltare în domeniul plăților online și al hardware-ului. 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: