Producătorul auto japonez Mazda Motor a anunțat marți un plan de investiții de 10,6 miliarde de dolari în vehicule electrice și producția de baterii și a majorat ținta de vânzare a EV în 2030 de la 25% la 40% la nivel global, potrivit Reuters care citează cotidianul Nikkei.
Planul de investiţii al Mazda urmează anunţurilor similare din acest an ale producătorilor auto Toyota şi Honda, care au fost criticaţi de ecologişti şi de investitorii activişti ecologici pentru că sunt lenţi în electrificare.
(Citiți și: „Vânzările mondiale de vehicule electrice ating 13% din piață în acest an, un maxim istoric”)
”Vom promova lansarea cu drepturi depline a vehiculelor electrice cu baterii şi vom lua în considerare investiţiile în producţia de baterii. Estimăm că ponderea vânzărilor de vehicule electrice în totalul vânzărilor globale ale Mazda va creşte la un interval între 25% şi 40% începând cu 2030″, a anunțat Mazda Motor într-un comunicat.
Noua prognoză este în conformitate cu o tendinţă mai largă a industriei, compania Deloitte aşteaptând ca vânzările de vehicule electrice să depășească 31 milioane de unități la nivel global față de 11,2 milioane în 2025 sau 2,5 milioane EV în 2020.
Planul de electrificare a Mazda în trei faze
Pentru a atinge neutralitatea carbonului până în 2050, Mazda dorește ca fabricile sale să devină netru din punct de vedere al emisiilor de cwrbon până în 2035.
Astfel, planul de investiții a fost pregătit pe trei piloni:
- conservarea energiei,
- trecerea la energii regenerabile,
- utilizarea combustibililor neutri din carbon.
Mazda a anunțat că va introduce modele cu baterie-EV în ”a doua jumătate a fazei 2”, pe care a identificat-o ca fiind perioada cuprinsă între 2025 şi 2027.
Compania a planificat o lansare la scară largă a vehiculelor complet electrice între 2028 şi 2030.