Guvernul Italiei a declarat marți stare națională de urgență timp de șase luni pentru a face față creșterii fluxului de migranți care sosesc pe țărmurile sale sudice, a anunțat televiziunea de stat italiană.
În acest scop a fost aprobată și o finanțare inițială de cinci milioane de euro.
„Să fie clar, nu noi rezolvăm problema, soluţia poate depinde doar de o intervenţie responsabilă din partea Uniunii Europene”, a declarat Nello Musumeci, ministrul Protecţiei Civile, citat de agenția de presă italiană ANSA.
Guvernul Meloni, la fel ca mai mulți predecesori, a făcut presiuni pentru mai multă solidaritate din partea statelor membre UE, care nu își respectă angajamentele de a accepta parte din solicitanții de azil ajunși în Italia și care speră să ajungă în nordul Europei.
De patru ori mai multe sosiri, comparativ cu anul trecut
De la începutul acestui an, aproximativ 31.000 de migranți au fost salvați de ambarcațiuni militare italiene sau de nave caritabile, sau ajuns singuri pe țărmurile din sudul țării, potrivit cifrelor Ministerului de Interne. Numărul este de aproape patru ori mai mare decât al celor sosiți în aceeași perioadă din ultimii doi ani (8.000 ).
În ultimele luni, fluxurile s-au intensificat, iar trendul se accentuează, constată administrația din sud.
Luni, Paza de Coastă a condus operaţiunile de salvare care au implicat două ambarcaţiuni ce transportau în total 1.200 de persoane, iar grupurile de caritate s-au alăturat, de asemenea, eforturilor de a salva vieţi pe mare.
În urma unui naufragiu mortal în largul regiunii Calabria din sudul Italiei la sfârşitul lunii februarie, Meloni a îndemnat Uniunea Europeană să facă mai mult pentru a opri imigraţia ilegală, în timp ce a înăsprit pedepsele cu închisoarea pentru traficanţii de persoane.
„Este corect ca Ministerul de Interne şi instituţiile să aibă puteri speciale pentru a aborda şi gestiona un fenomen complex care pune la grea încercare unele regiuni din sud”, a declarat guvernatorul Calabriei, Roberto Occhiuto, într-o declaraţie.
Miercuri dimineața, o navă cu aproximativ 700 de migranți aștepta să intre în portul Catania, un oraş important din estul Siciliei.
Bărcile pazei de coastă italiene escortau nava de pescuit aflată în dificultate spre țărm, când o avarie a forțat-o să necesite remorcarea. Paza de coastă a transferat aproximativ 100 de pasageri, însă operațiunea a fost oprită din cauza mării din ce în ce mai agitate. Restul migranților au rămas la bord până când nava va putea ajunge în port.
Lampedusa, copleșită
Într-o singură zi, la Lampedusa, o insulă mică din sudul Siciliei, au acostat 26 de bărci. Adăpostul de pe insulă, unde sunt înregistrate persoanele sosite, are o capacitate de cel mult 400 de persoane, dar în ultimele zile numărul imigranților găzduiți aici a ajuns la 3.000.
Pentru transferul lor pe continent sau în Sicilia, administrația a fost nevoită să închirieze mai multe feriboturi comerciale.
Marți, aproximativ 1.600 de migranți se mai aflau la Lampedusa, iar autoritățile sperau ca vremea să se îmbunătățească, astfel încât până seara aproximativ 400 să poată fi transportați în afara insulei.
„Sunt multe femei cu copii mici, plus minori neînsoțiți”, a declarat directorul centrului pentru migranți, Lorena Tortorici, pentru postul italian Sky TG24 TV. „Suntem într-o situație de urgență. Personalul încearcă să facă ce poate”.
Rute noi folosite de traficanții de persoane care transportă migranții în Europa
Cei mai mulți dintre migranții sosiți în acest an sunt din Coasta de Fildeș, Guineea, Pakistan, Egipt, Tunisia și Bangladesh, potrivit bilanțului ministrului de Interne.
În mod obișnuit, bărcile folosite de traficanții care încasează sume uriașe pentru transportul migranților în condiții periculoase au ca punct de pornire vestul Libiei. În ultimele luni, însă, multe dintre călătorii au început din estul Libiei sau chiar din Tunisia. O altă rută pleacă din Turcia, cu scopul de a ajunge în Calabria sau Puglia, în capătul sudic al Italiei continentale.
****
Un răspuns
O afacere colosala .
” biletul” costa vreo 2.000 euro / pe cap de migrant .
E evident ce bani se încasează de către organizatorii traficului de ființe umane.
Suplimentar , niste ONG cu vaporașe se găsesc mereu și constant in calea bărcilor cu migranți. De parcă ar avea întâlnire programata. Sau nu ? Atunci de ce și traficanții și conducerea navelor ONG se folosesc de telefoane satelitare ?
Că cineva finanțează aceste nave ( carburantul și mâncarea costa, echipajul nu lucrează gratis ) e absolut clar dar se tace.
In general, migrarea organizată e o problema de criminalitate organizată care se suprapune cu politici inconfesabile și între state ” prietene”.
Iar UE e o organizație fara absolut nici o politică externă comuna.
Și aici se tace. Dar comisarul comunitar pe politica externă ( oficial înaltul reprezentant ) încasează un bun salariu. Ca și angajatii lui.
Timpul trece, leafa merge.
PS.
Vin cu bărcile și o grămadă de copii neînsoțiți de nimeni. Nu îndrăznește nimeni in INTREAGA UE să vadă unde dispar cam 65% din acești copii.
Omerta ( tăcere criminala in limbaj italian ) tipică de criminalitate organizată ajunsă normalitate.