29 noiembrie, 2022

În ciuda vânzărilor în creștere din weekendul de Black Friday, când europenii și-au cumpărat smartphone-uri, decorațiuni de Crăciun, pulovere și bijuterii, perspectivele pentru sezonul sărbătorilor rămân întunecate, potrivit retailerilor citați de Reuters.

Un sondaj efectuat de asociația germană a comercianților cu amănuntul HDE în rândul a 400 de întreprinderi a arătat că puțin peste jumătate dintre comercianți se declarau încă nemulțumiți de volumul vânzărilor din acest an, doar 30% fiind mulțumiți.

Comercianții cu amănuntul din Europa se tem că sezonul comercial de Crăciun ar putea fi cel mai slab din ultimul deceniu, inflația de două cifre și factura la energie determinându-i pe consumatori la mai multă chibzuință.


Vânzările de Black Friday au oferit totuși un avânt sectorului. „Afacerile și-au revenit fără discuție în weekend”, a declarat directorul general al HDE, Stefan Genth, într-un comunicat.

În Țările de Jos, datele privind tranzacțiile cu cardul de credit și cele din magazinele online au arătat o creștere puternică a vânzărilor de Black Friday, cu toate că rata inflației a urcat la 15%. Datele de la International Card Services (ICS) au arătat că numărul tranzacțiilor din Țările de Jos a crescut cu 12%, iar cheltuielile cu 30%.

Achizițiile mari, cum ar fi cele de electronice și obiecte de mobilier, au fost mai puține. Consumatorii au realizat cele mai mari cheltuieli în magazinele universale, de încălțăminte și de îmbrăcăminte și pentru mâncare și băuturi, potrivit ICS.

Retailerii italieni au oferit mărturii mixte. Giulio Felloni, președintele Federazione Moda Italia Confcommercio, organism care îi reunește pe comercianții italieni de modă, a declarat pentru Reuters că vânzările din sector au scăzut cu 10-15% față de anul trecut.


„Vinerea neagră și-a pierdut o parte din semnificația pentru comercianții cu amănuntul de modă, deoarece nu mai este într-o singură zi, ci se întinde pe o săptămână sau chiar o lună. Încă funcționează pentru electrocasnice, electronice, vânzări online”, a spus Felloni.

În schimb, Gabriel Meghnagi, de la sociația de comercianți Confcommercio, a declarat că vânzările din weekendul trecut au crescut cu „mai mult de 10%” față de anul precedent, cumpărătorii cheltuind în medie 150-160 de euro.

HDE se așteaptă ca vânzările germane cu amănuntul să însumeze peste 120 de miliarde de euro (125 de miliarde de dolari) în noiembrie și decembrie, în scădere cu 4% în termeni reali față de aceeași perioadă a anului precedent.

„Afacerea de Crăciun stau sub semnul crizei energetice. Comercianții cu amănuntul simt incertitudinea consumatorilor”, a spus Genth, unii dintre ei confruntându-se încă cu efectele pandemiei de COVID-19.

În Marea Britanie, volumul plăților efectuate în Cyber Monday a crescut cu 5% față de aceeași zi din 2021, potrivit datelor Barclaycard Payments.

Confederația Industriei Britanice (CBI) a precizat însă că vânzările cu amănuntul au scăzut în noiembrie și magazinele se pregătesc pentru un decembrie dificil, deoarece criza costului vieții reduce puterea de cumpărare a cetățenilor.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: