21 noiembrie, 2024

În Europa vânzările de automobile sunt în declin, producători de top, printre care Ford Motor Co. și Volkswagen AG făcând eforturi uriașe pentru reducerea costurilor ca răspuns la cererea redusă.

Înmatriculările de mașini noi au crescut doar cu 0,1% în octombrie față de aceeeași lună a anului trecut, la 1,04 milioane de unități, a anunțat joi Asociația Constructorilor de Automobile Europeni. Scăderile înregistrate în Franța, Italia și Marea Britanie au contrabalansat în mare măsură expansiunea din Germania, cea mai mare piață auto din regiune.

Producătorii de automobile se străduie să impulsioneze vânzările în Europa pe măsură ce tranziția la vehicule electrice lâncezește și scăderea nivelului de trai reduce bugetele gospodăriilor. Ford a anunțat miercuri planuri de a mai desființa 4.000 de locuri de muncă în Europa, aproximativ 14% din forța de muncă locală, iar Volkswagen se află în negocieri dure cu sindicatele pentru a reduce cheltuielile, inclusiv prin închiderea de fabrici, o premieră pentru Germania.

Piața EV a scăzut cu 25% în acest an


Deși vânzările de vehicule electrice au crescut cu 6,9% luna trecută, acestea rămân sub nivelul de anul trecut după ce guvernele au redus subvențiile acordate pentru achizițiile de EV. Marea Britanie, unde înmatriculările au crescut cu 24% în octombrie, a fost un punct luminos, deoarece producătorii oferă reduceri semnificative pentru a îndeplini cerința guvernului de vânzări de vehicule cu emisii zero.

În Germania, unde guvernul cancelarului Olaf Scholz a eliminat subvenția la sfârșitul anului trecut, vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 5% în octombrie și cu peste 25% după zece luni.

Porsche AG și Mercedes-Benz Group AG și-au redus programele pentru producția de EV în ultimele luni, invocând un apetit mai scăzut decât se așteptau pentru modelele plug-in.

În timp ce guvernul german se gândește la reintroducerea unor subvenții pentru a sprijini producătorii săi de autovehicule aflați sub presiune, nu este clar dacă poate merge mai departe după prăbușirea coaliției de guvernământ „semafor”, inhibându-i capacitatea de a acționa decisiv înainte de alegerile anticipate din luna februarie.

Promoțiile pentru vânzarea stocurilor rămase nu înseamnă redresarea pieței


„Pe măsură ce ne îndreptăm spre sfârșitul anului, producătorii de automobile inițiază din ce în ce mai multe reduceri de preț și promoții speciale pentru a scăpa de stocurile rămase nevândute”, a declarat Felipe Munoz, analist la firma de cercetare de piață JATO Dynamics. „Acest lucru ajută la îmbunătățirea datelor privind înmatriculările de mașini noi, dar nu trebuie să fie confundat ca un indiciu al redresării pieței”, a adăugat el.

Refuzul consumatorilor de a-și achiziționa vehicule electrice crește riscul ca producătorii europeni, inclusiv VW, Stellantis NV și Renault SA să fie obligați la plata unor amenzi de miliarde de euro dacă nu îndeplinesc regulile mai stricte privind emisiile de carbon care urmează să intre în vigoare de anul viitor.

Motorizările hibride au succes la public

În schimb, europenii își îndreaptă atenția spre vehiculele hibride, cu motor cu combustie plus electric, categorie în care lider este Toyota Motor Corp. Vânzările de autovehicule cu motorizări hibride au crescut cu 16% luna trecută.

Volkswagen, care este implicat în negocieri cu sindicatele cu privire la reducerea pe scară largă a costurilor în Germania, a înregistrat o creștere a înmatriculărilor cu 13% în octombrie. Vânzările Stellantis au scăzut cu 17% în aceeași perioadă.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: