Angajații din Germania petrec în medie 17% din timpul lor de lucru muncind de acasă, conform unui sondaj al Institutului Ifo.
„Proporția muncii de acasă nu s-a schimbat față de anul precedent,” spune cercetătorul ifo Jean-Victor Alipour. „Acest lucru poate fi surprinzător în contextul dezbaterii privind revenirea la birou. Totuși, rezultatul este în concordanță cu alte date care confirmă că munca de acasă nu este, în niciun caz, în declin.”
Cifrele medii ascund totuși diferențe mari între industrii. Munca de acasă este deosebit de răspândită în sectorul IT (58% din orele de lucru) și în consultanță (50%). În contrast, angajații din construcții și din sectorul de catering petrec doar 2% din orele de muncă lucrând de acasă. În industrie, proporția este de 10% din orele de lucru.
Proporția angajaților germani care lucrează de acasă este în prezent de 23,4%, ușor mai mică decât cifra din februarie (24,1%).
Munca de acasă este deosebit de frecventă în companiile mari. Angajații de acolo petrec 20% din timpul lor de lucru acasă. În contrast, în întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri), proporția este de doar 15%.
Rezultatele se bazează pe Sondajul de Afaceri ifo, realizat pe aproximativ 9.000 de companii din Germania.
***