vineri

1 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

8 octombrie, 2020

Vaticanul ar fi investit banii destinați donațiilor pentru persoanele sărace și neajutorate în instrumente derivate de pariau pe bonitatea Hertz, compania de închirieri auto care a intrat în incapacitate de plată la începutul acestui an, potrivit unor documente consultate de Financial Times.

În 2018, Papa Francisc declara că swap-urile de credit „permit înmulțirea banilor cu ajutorul șansei și în detrimentul altor persoane, ceea ce este de neacceptat din punct de vedere etic”. Acest tip de instrumente reprezintă, spunea Papa, o „bombă cu ceas”.

Însă, cu trei înainte,  o parte din portofoliul în valoare de 528 de milioane de lire sterline destinat donațiilor a fost investită în note structurate ce conțineau instrumente de acoperire a riscului de tip CDS ce mizau pe faptul că firma Hertz își va onora scadențele de plată din aprilie 2020. O lună mai târziu, compania a cerut intrarea în faliment.


Aceste plasamente au fost făcute sub coordonarea Cardinalului Giovanni Angelo Becciu, ce a fost decăzut din drepturi luna trecută de Papă.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Investițiile au fost făcute în numele Secretariatului de Stat al Vaticanului, divizie a administrației centrale a Sfântului Scaun, unde Cardinalul Becciu a fost a doua persoană ca putere de decizie în perioada 2011 – 2018. Secretariatul este responsabil de administrarea donațiilor făcute bisericii de catolicii din întreaga lume.

Nu există nicio informație potrivit căreia Papa ar fi știut de aceste investiții, ce erau gestionate de un terț, în nume propriu, prin intermediul unui cont bancar deținut de Secretariat în băncile din Elveția.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: