joi

28 martie, 2024

22 noiembrie, 2022

Grupul italian Enel, unul dintre cei mai mari distribuitori și furnizori de electricitate din România, cu peste 3 milioane de clienți, vrea să iasă de pe piața din România în anul 2023, se arată în prezentarea susținută de CEO-ul grupului Enel, Francesco Starace, la Milano, la evenimentul anual al companiei, “Capital Markets Day”.

„În următorii trei ani, ne vom concentra pe modele de afaceri integrate, know-how digital, precum și afaceri și zone geografice care pot adăuga valoare în ciuda scenariului actual dificil, îmbrățișând o structură mai slabă și un set mai robust de indicatori financiari”, a declarat Francesco Starace (foto).

Ieșirea de pe piaá din România face parte din strategie de repoziționare strategică a grupului de utilități, care în 2023 mai presupune ieșirea din Peru și Argentina.


„Anul de referință al strategiei de eficientizare pe termen lung a grupului este preconizat a fi 2023. În mod specific:

  • activitățile din Europa se vor concentra în jurul Italiei și Spaniei, cu vânzarea activelor din România;
  • în America Latină, Grupul se așteaptă să se retragă din Peru și Argentina;
  • unele zone geografice, cum ar fi Australia și Grecia, se așteaptă să fie adăugate la modelul de administrare de tip Stewerdship;
  • se preconizează că se va cristaliza valoarea portofoliului de gaze din Spania;
  • se așteaptă ca activele din Ceará să fie vândute pentru a se concentra mai mult pe rețelele de distribuție din mega-orașe (Rio și São Paulo);
  • se va cristaliza, de asemenea, valoarea altor active regenerabile minore care nu sunt legate de baze de clienți importante în aval”, arată Enel.

„Activităţile din Europa se vor concentra pe Italia şi Spania, în condiţiile în care vom ieşi din România”, a spus Alberto De Paoli, directorul financiar al companiei.

Enel a anunţat că vrea să vândă active în valoare de 21 de miliarde de euro (21,51 miliarde de dolari) pentru a-şi reduce datoria netă, urmând să se concentreze pe prezenţa sa în şase ţări, conform strategiei actualizate a celei mai mari companii italiene de utilităţi prezentate marţi.

Cea mai mare parte a planului de vânzare de active – care vizează printre altele active din România şi Peru – va fi realizată până la finalul lui 2023

PPC Grecia vrea să cumpere activele Enel din România


În urmă cu o lună, cursdeguvernare.ro infoma, citând presa elenă, că grupul energetic grec PPC (Power Public Corporation) ar dori să cumpere activele grupului Enel din România.

Un memorandum de înţelegere a fost deja semnat între cele două mari grupuri, PPC şi Enel, acordul fiind evaluat la 1,3 miliarde de euro în capitaluri proprii şi 70% reprezentând datoriile filialei, inclusiv împrumuturi.

Conform planului, PPC este de aşteptat să plătească 300-400 de milioane de euro în numerar şi să acopere restul din împrumuturi, conform unui raport din media elenă.

România este o piaţă pe care preşedintele şi CEO-ul PPC, Georgios Stassis, o cunoaşte, el conducând anterior operaţiunile din România ale grupului italian.

Public Power Corporation (PPC) este cea mai mare companie de electricitate din Grecia, iar Enel este un gigant pe pieţele globale de electricitate, gaze naturale şi energii din surse regenerabile, activând în peste 30 de ţări din lume şi având o capacitate totală instalată de peste 88 GW.  

PPC operează reţelele de distribuţie de energie din Grecia, dar şi aproape 100 de centrale de producţie.  

Pierderi înregistrate de Enel în România

Enel România este unul dintre cei mai mari investitori privați în domeniul energetic din România, cu operațiuni în sectorul distribuției și furnizării de electricitate, precum și al producției de energie electrică din surse regenerabile și al soluțiilor și serviciilor energetice, prezent aici din 2005.

Enel România circa 3.000 de angajați, oferă servicii unui număr de circa 3 milioane de clienți pe partea de furnizare și operează rețele cu o lungime de 130.000 de kilometri în trei dintre cele opt zone ale țării.

Pe partea de regenerabile, Enel Green Power România este unul dintre principalii producători, cu 534 MW.

În mai anul acesta, după pierderi trimestriale în România de 154 milioane euro, directorul financiar al Enel, Alberto De Paoli, a declarat că regulile de plafonare a preţurilor şi cele legate de tarifele de distribuţie „afectează grav” rezultatele din România.

„Nu are sens să investeşti într-un mediu excesiv de punitiv”, a spus De Paoli, întrebat dacă reglementările din România ar putea afecta prezenţa grupului în ţară.

(Citește și: „ENEL începe negocierile cu statul pentru reorganizarea activităților sale din România”)

Grupul Enel nu este la prima tentativă de a părăsi România. În urmă cu trei ani, presa italiană informa că Enel ar putea vinde unele active din România, avansând și o sumă la care sunt estimate aceste active care ar urma să fie vândute (1 miliard de euro), dar și o serie de potențiali cumpărători.

Printre aceștia se aflau fondurile de investiții Macquarie, GIC (Singapore) și Wren House, ultimul fiind un fond de investiții din Kuweit specializat în infrastructură.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Si care e problema ? Sa plece ! Si-au indeplinit obligatiile asumate prin contractul de privatizare ? O sa vina alt investitor , poate roman . Asa nu o sa mai fie externalizat profitul.

    In rest numai de bine.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Si care e problema ? Sa plece ! Si-au indeplinit obligatiile asumate prin contractul de privatizare ? O sa vina alt investitor , poate roman . Asa nu o sa mai fie externalizat profitul.

    In rest numai de bine.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: