joi

28 martie, 2024

26 octombrie, 2022

Grupul energetic grec PPC (Power Public Corporation) ar dori să cumpere activele grupului Enel din România, potrivit presei din Grecia.

Un memorandum de înţelegere a fost deja semnat între cele două mari grupuri, PPC şi Enel, acordul fiind evaluat la 1,3 miliarde de euro în capitaluri proprii şi 70% reprezentând datoriile filialei, inclusiv împrumuturi.

Discuţiile conducerii PPC cu băncile greceşti Ethniki, Piraeus, Alpha Bank, Eurobank, Attica şi Optima vor începe in perioada imediată, pentru finanţarea unei părţi din investiţie, anunță Profit.ro.

Șeful PPC a condus anterior Enel România


Conform planului, PPC este de aşteptat să plătească 300-400 de milioane de euro în numerar şi să acopere restul din împrumuturi, conform unui raport din media elenă.

România este o piaţă pe care preşedintele şi CEO-ul PPC, Georgios Stassis, o cunoaşte, el conducând anterior operaţiunile din România ale grupului italian.

Public Power Corporation (PPC) este cea mai mare companie de electricitate din Grecia, iar Enel este un gigant pe pieţele globale de electricitate, gaze naturale şi energii din surse regenerabile, activând în peste 30 de ţări din lume şi având o capacitate totală instalată de peste 88 GW.  

PPC operează reţelele de distribuţie de energie din Grecia, dar şi aproape 100 de centrale de producţie.  


Enel România este unul dintre cei mai mari investitori privați în domeniul energetic din România, cu operațiuni în sectorul distribuției și furnizării de electricitate, precum și al producției de energie electrică din surse regenerabile și al soluțiilor și serviciilor energetice, prezent aici din 2005.

Enel România circa 3.000 de angajați, oferă servicii unui număr de circa 3 milioane de clienți pe partea de furnizare  și  operează rețele cu o lungime de 130.000 de kilometri în trei dintre cele opt zone ale țării.

Pierderi înregistrate de Enel

Pe partea de regenerabile, Enel Green Power România este unul dintre principalii producători, cu 534 MW.

În mai anul acesta, după pierderi trimestriale în România de 154 milioane euro, directorul financiar al Enel, Alberto De Paoli, a declarat că regulile de plafonare a preţurilor şi cele legate de tarifele de distribuţie „afectează grav” rezultatele din România.

„Nu are sens să investeşti într-un mediu excesiv de punitiv”, a spus De Paoli, întrebat dacă reglementările din România ar putea afecta prezenţa grupului în ţară.

Oficialii Enel România nu au dorit să ofere comentarii.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: