duminică

14 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

26 octombrie, 2021

Criza cipurilor s-ar putea estompa abia anul viitor, spun oficialii Dacia, producător auto local care a fost nevoit să oprească producția peste 40 de zile în acest an din cauza blocajelor de pe lanțurile de aprovizionare.

”Este un subiect extrem de dureros pentru că duce la multă frustrare atât din partea noastră – am trecut de 40 de zile de oprire a producției pe anul acesta din cauza lipsei de cipuri și nu suntem cei mai afectați – cât și a clienților. Nu am putut produce pe cât ne-am dorit. Clienții au ajuns să aștepte și până la șase luni. Situația este la mai multe mărci, nu doar la noi”, a declarat marți Cristian Nevzoreanu, Director Comunicare & CSR la Renault Group România, în cadrul conferinței ”Noua economie europeană și transformarea economiei românești”, organizată de CursDeGuvernare.

Cu toate că oficialii Dacia sperau la o estompare a crizei semiconductorilor în ultima parte a anului, se pare că aceasta se va prelungi până în 2022. Un motiv îl reprezintă dificultatea creării de noi capacități de producție, a explicat reprezentantul Renault.


”Această criză se va estompa anul viitor. Eram mai optimiști că se va estompa în trimestrul IV al acestui an, însă lucrurile nu sunt atât de simple. Este o consecință a faptului că cipurile vin de departe și a faptului că deschiderea unei noi capacități de producție de cipuri durează ani de zile și costă miliarde”, a precizat Cristian Nevzoreanu.

Cu privire la impactul pe care îl va avea tranziția verde decisă la nivel european asupra industriei auto, reprezentantul Renault a precizat că este foarte important ritmul în care se va produce.

”Din punctul de vedere al industriei auto, tranziția energetică implică eforturi foarte mari, atât tehnologice cât și financiare. Așa cum am spus, mergem în această direcție, dar trebuie să fim foarte atenți la viteza cu care vrem să mergem pe această cale și la sprijinul pe care ar trebui să-l avem pentru a putea parcurge acest drum. Dacă vrem să facem drumul acesta cu o viteză prea mare, s-ar putea să derapăm și să ieșim de pe el și să facem mult rău industriei auto din România și nu numai”, a precizat Cristian Nevzoreanu.

Conferința a fost transmisă live și poate fi văzută AICI-LINK.


Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Deceniul banilor ieftini (dobânzi mici sau foarte mici la creditele pe termen lung)pentru state  tocmai s-a încheiat . A fost (sau ar fi fost) o perioadă extrem de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: