Criza semiconductorilor se prelungește, la mai bine de un an de la declanșarea pandemiei care a provocat-o. Activitatea Uzinei de Vehicule a Dacia Mioveni va fi „întreruptă în zilele de 2, 3, 6, 7 și 10 septembrie”, potrivit direcției de comunicare a Dacia. Renault are aceleași probleme și în Spania.
„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției și lucrăm într-un ritm susținut cu furnizorii noștri. Avem celule de criză la nivelul direcțiilor de Supply Chain și Achiziții și implementăm toate măsurile adecvate”, explică Dacia.
Producția Dacia a mai fost oprită și în februarie și aprilie, câte șapte zile afectată de criza componentelor electronice auto. Ultima oară, nu au lucrat 9.000 de salariaţi .
Aceleași probleme și în Spania
Din cauza crizei cipurilor, Renault intenţionează să oprească parțial producţia și în Spania, până la 61 de zile la uzina din Palencia (care asamblează modelele Kadjar şi Megane) şi până la 40 de zile la fabrica din Valladolid, unde se fac crossover-uri Capture, potrivit unei purtătoare de cuvânt citată de Reuters.
Și fabrica de motoare din Valladolid ar putea opri activităţile până la 17 zile.
Renault avea deja un plan de încetinire a activităţii fabricilor din Spania de până la aproximativ 30 de zile în fiecare, între lunile aprilie şi iulie, şi a decis să stabilească un nou plan pentru ultimele patru luni ale anului din cauza continuării deficitului de semiconductori.
(Citiți și: „Criza semiconductorilor reduce producţia auto globală cu 7,1 milioane de vehicule – analiză Markit”)
Grupul francez are în Spania capacitatea de a asambla aproximativ 580.000 de maşini pe an.
La Mioveni, Dacia a înregistrat recordul de producție de 349.466 autovehicule în 2019, aproape de capacitatea maximă de 350.000 de unități.
Întreaga industrie auto este afectată
Deciziile Renault de a încetini producţia intră în seria unor măsuri similare ale altor mari constructori auto precum Volkswagen, Toyota şi Stellantis (FIAT, Chrysler, Peugeot-Citroen).
Producătorii auto din întreaga lume au fost obligaţi să reducă ritmul producţiei în ultimele luni din cauza crizei semiconductorilor & cipurilor, ca urmare a problemelor de logistică declanșate de pandemia coronavirus, dar și de modalitățile de aprovizionare inadecvate acestei perioade.
(Citiți și: „Criza cipurilor: VW & Toyota vs. Apple – sau de la erorile de calibrare a cererii la creșterea bruscă a comunicațiilor”)
În plus, industria auto este în concurenţă cu cea a electronică și electrocasnică pe această piață.