joi

8 decembrie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

21 noiembrie, 2022

Portul Constanța are a doua cea mai mare creștere a cantității de mărfuri transferate în 2021, plus 26% față de anul pandemiei 2020, după cea a portului belgian Zeebrugge (+27%). România a avut a doua cea mai mare creștere și în comparație cu anul 2011. Iar anul 2022 a venit cu noi progrese, ca urmare a blocării porturilor ucrainene.

În schimb, mari porturi din top 10 UE după cantitățile transferate, precum Pireu sau Algeciras (Spania)  au suferit în continuare scăderi, în 2021 față de 2020, din cauza perturbării lanțurilor de aprovizionare, declanșată de pandemie.

România este pe locul 13 după volumul transporturilor maritime, iar Portul Constanța este printre cele mai mari 20 de porturi ale UE, potrivit datelor Eurostat.


Pe de altă parte, România este codașă la volumul de transport maritim per capita, cu 2,8 milioane tone în 2021, penultima dintre țările UE cu ieșire la mare, cu puțin înaintea Poloniei (2,6 mil. tone), și la mare depărtare de campioană, Țările de Jos, cu 33,6 milioane tone.

În ciuda revenirii ușoare a transporturilor maritime de marfă  din UE față de 2020  (+4,1%, până la 3,5 miliarde de tone), nivelul este inferior celor pre-pandemice.

România a avut a doua cea mai mare creștere în 10 ani

România, care mai are porturi maritime mai mici, la Mangalia, Midia și Galați, a înregistrat cea mai mare creștere a volumului transporturilor maritime de 36,5% și față de 2011, după cea a Poloniei, de nu mai puțin de 67,4%.

România a avut, însă, cea mai mare creștere a volumului față de 2020 (+12,5%), urmată de Slovenia (+9,5%), Polonia (+9,2%) și Belgia (+7,5%).


Portul Constanța se află între porturile cu cea mai echilibrată structură a ieșirilor și intrărilor de mărfuri.

În structura transporturilor cargo ale Portului Constanța, domină – însă cele în vrac, cu 60,1% din total (datorită cargourilor cu cereale de export), urmate de cargourile petroliere.

De altfel, România se află printre țările cu o mare proporție a transporturilor în afara UE.

Intrările în porturile UE au crescut cu 5,4%, până la aproape 2,1 miliarde tone, iar ieșirile au crescut cu 2,3% până la 1,4 miliarde de tone

Traficul crește în 2022

Primele 10 luni ale anului 2022 au înregistrat deja o creștere cu 9,8%, până la 63,25 milioane de tone, a volumului de mărfuri transferat prin Portul Constanța, față de cele 57,6 milioane de tone din aceeași perioadă din anul trecut, potrivit datelor CN Administrația Porturilor Maritime Constanța S.A.

Mare parte din creștere a venit din fluxul de mărfuri dinspre și către Ucraina, atât direct prin Portul Constanța cât și prin portul Galați.

De la declanșarea războiului în 24 februarie și până în 9 noiembrie, traficul pe relația Ucraina s-a ridicat la 8,4 milioane tone, din care volumul de cereale a fost de  5,7 milioane de tone.

O creștere spectaculoasă a înregistrat-o volumul de mărfuri transportate în containere, de peste 20% în primele 9 luni din 2022 față de aceeași perioadă din anul trecut, până la echivalentul a 5,97 milioane tone de mărfuri (588.733 teu – Twenty-Foot Equivalent Unit), potrivit datelor Portului Constanța.

***

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

În timp ce România negociază cu Austria  – prin vizita ministrului Bode la Viena  –  un vot favorabil pe 8 decembrie pentru primirea în spațiul Schengen, nici compania

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: