duminică

21 iulie, 2024

10 noiembrie, 2022

Guvernul a aprobat, miercuri, două proiecte de hotărâre pentru modernizarea infrastructurii feroviare din portul Constanța, o investiție în valoare de 5,35 miliarde de lei, respectiv pentru construcția unei platforme multimodale în portul Galați, investiție care se ridică la 780 milioane de lei.

Mai exact, au fost aprobați indicatorii tehnico – economici necesari construcţiei unei platforme multimodale în Portul Galaţi care va asigura mult mai eficient conexiunea pe reţeaua centrală pan europeana Rhin-Dunăre, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Va fi construit un cheu vertical pe o lungime de 868 m, vor fi suplimentate suprafeţele portuare şi vor fi modernizate zonele de acces rutier şi feroviar.


Durata de execuție a lucrărilor din portul Galați este estimată la 40 de luni.

Finanţarea este asigurată din fonduri europene (CEF şi POIM), de la bugetul de stat, din bugetul CN APDM SA Galaţi şi din surse proprii ale unor parteneri privaţi (Metaltrade In & Out Gate SRL).

„Portul Galaţi a căpătat o relevanţă aparte în acest moment odată cu declanşarea conflictului din Ucraina şi sprijinul pe care ţara noastră l-a asigurat prin reoperaţionalizarea căii ferate de la Galaţi la Giurgiuleşti, dar în acelaşi timp trebuie să vedem proiectul mare prin care ne asigurăm de asigurarea conectivităţii între fluviile Dunărea şi Rin”, a declarat premierul Nicolae Ciucă, la începutul ședinței de Guvern.

5,35 miliarde pentru infrastructura feroviară din portul Constanța

Valoarea investițiilor care vor fi realizate la Portul Constanța, pe o perioadă de 48 de luni, se ridică la 5,35 miliarde de lei și vizează modernizarea căii ferate pe o lungime de 257 de kilometri, și construcția unei linii ferate nouă în lungime de 13 km.


„Pe lângă modernizarea reţelei feroviare, proiectul prevede şi lucrări de consolidare care vor mări suprafeţele şi vor optimiza activităţile de manevră”, a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu

Potrivit acestuia, astfel, va creşte atât capacitatea de operare a portului Constanţa, cât şi importanţa acestuia pentru aprovizionarea altor zone. 

Finanţarea este asigurată prin fonduri europene, prin sume alocate Ministerului Transporturilor din bugetul de stat şi din venituri proprii ale CFR SA.

(Citește și: „Portul Constanța pierde jumătate dintr-o mare oportunitate: din cauza infrastructurii de căi ferate”)

Infrastructura feroviară a portului cuprinde 322 de linii în proprietatea publică a statului român administrate de CFR SA și 45 de linii private conectate la rețeaua publică.

„Lipsa lucrărilor de întreținere și înlocuire a elementelor de infrastructură uzate în timp util a condus la deteriorarea infrastructurii feroviare din port, care a determinat limitarea vitezei și/sau dezafectarea liniilor. La nivelul anului 2018, aproximativ 25% din liniile din port sunt închise, iar aproximativ 27% au limitare de viteză. In plus, infrastructura feroviară a portului existent nu îndeplinește cerințele de interoperabilitate stabilite de regulamentele și directivele europene”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Sâmbătă seară ne-a trecut tuturor – nu numai lui Donald

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: