fbpx Modifica setari cookieuri

Analiză

Deficitul comercial a crescut cu peste 50% în martie – acoperirea importurilor cu exporturi a coborât sub nivelul din 2010

Deficitul comercial pe luna martie 2020 a fost de 1,85 miliarde euro, cu peste 50% mai mare față de aceeaşi lună a anului trecut, potrivit… Mai mult

11.05.2020

La obiect

Eurostat: Economia României, pe locul 13 în UE. Am depăşit Grecia, Portugalia și Cehia

Economia României se situează pe locul 13 în UE şi reprezintă 1,6% din economia Uniunii, conform datelor publicate de Eurostat pentru anul 2019 privitor la… Mai mult

08.05.2020

La obiect

România – penultima în UE la costul muncii, dar prima la creșterea lui

România s-a plasat în 2019 pe penultimul loc între statele membre UE în ce privește costul orar al muncii (întreaga economie, mai puțin agricultura și… Mai mult

08.05.2020

La obiect

”Ungaria nu mai este o democrație” – Raport ”Nation in Transit 2020” al Freedom House. Evaluarea libertăților în Europa

Ungaria nu mai este o democrație, Polonia coboară alarmant pe același drum, democrația în Balcani se deteriorează sub influența Chinei și Rusiei, iar UE nu… Mai mult

07.05.2020

Portul Hamburg îi ia fața Portului Constanța pentru firmele din Vestul României: La problemele logistice se adaugă cele fiscale

de Adrian N Ionescu 13.6.2017

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APM) caută soluții pentru a opri pierderea clienților din vestul țării și caută parteneri și susținere locală pentru construirea unor landporturi, în mai multe zone din ţară – complexuri logistice prin care să atragă fluxul de marfă din regiunile respective spre Portul Constanţa, potrivit declarațiilor lui Nicolae Dan Tivilichi, directorul general al CN APM, citat de News.ro.

Aproximativ 200.000 de containere pleacă din anual din vestul țării către Hamburg, potrivit estimărilor lui Nicolae Dan Tivilichi. Reprezentanții companiei au încercat deja, la Cluj, „o colaborare cu toate forţele implicate, reprezentând Vamă, Poliţie de Frontieră, administraţie şi să vedem ce se întâmplă, de ce se întâmplă acest lucru, care sunt cauzele şi unde putem să intervenim pentru a schimba acest flux de marfă. Ba chiar există marfă care pleacă din vestul ţării spre portul Koper (Slovenia), pe calea ferată”, a spus directorul CN APMC.

Nu problemele logistice provoacă fuga sper Hamburg, ci și cele fiscale. „Dacă pleacă din Portul Constanţa, ca zonă liberă, când a ieşit din port cel care are containerul trebuie să depună o garanţie. Ajunge în zona unde trebuie să se descarce, plăteşte acea taxă care se plăteşte. Pe această perioadă operatorii îşi blochează banii. Pe când dacă el îl descarcă la Hamburg, containerul este sigilat şi plăteşte doar când ajunge la Cluj, fără să-şi mai blocheze banii. Este unul din motive, doar unul. Şi a fost discutat cu cei de la ANAF pentru a vedea care sunt soluţiile, să putem face şi noi ceea ce fac cei de acolo”, a spus Nicolae Dan Tivilichi, citat de News.ro.

Șansa dezvoltării

Pe de altă parte, Portul Constanța se află în primă expansiune și, sper deosebire de cel din Hamburg, tocmai acesta ar fi avantajul său comparativ. „Portul Hamburg, este un port închis la această dată, nu mai are unde să se dezvolte. Eu consider că Portul Constanţa este doar la jumătatea capacităţii lui de dezvoltare”, a spus directorul Portului Constanța, citat de ZF.ro

Valoarea totală a investiţiilor asumate de operatorii privaţi în anul 2017 se ridică la aproximativ 115 milioane de euro, investiţii ce se vor desfăşura pe o perioadă de 5 ani. De asemenea, pentru investiţii minime de 35 milioane de euro au fost instituite obligaţii contractuale în cadrul negocierilor purtate. Până în prezent operatorii portuari au demarat investiţii în valoare de 120 milioane euro.

Portul Constanţa a devenit încă din 2014 cel mai mare centru nodal pentru transporturile de cereale din Europa, într-o piaţă mondială a grâului de 4,2 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg.

Traficul total de mărfuri înregistrat în porturile maritime românești a fost de 42,30 milioane tone anul trecut (39,97 milioane tone la 30 noiembrie 2015).

CN Administrația Portutilor Maritime Constanța este pe o veche listă a privatizărilor parțiale prin Bursa de Valori București, evenimentul fiind amânat de mai multe ori, mai nou ca urmare a proiectului de înființare a Fondului Suveran de Dezvoltare.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 13.6.2017

2 comentarii

  1. Gabi
    13.6.2017, 10:49 pm

    In afara de blocajul financiar, mai adaugati SPAGA care se da in port ptr operatiunile portuare care nu se recupoereaza si nu este deductibila fiscal !!!!!!

  2. radu
    14.6.2017, 8:52 am

    Nu uitati de KOPER, cel mai apropiat pot cu trafic transcontinental si unde se poate aplica taxarea inversa la TVA. Constanta are doua bube majore
    – 1. ori accepti tranzitul spre interiorul tarii cu companiile de transpot agreate de port (cu cost dublu fata de normal), ori inventeaza portul taxe si “contributii” care sa faca transportul la fel de scump ca si atunci cand lucrezi cu operatorii lor de transport.
    2 – taxarea inversa la TVA la importuri, face ca orice companie cu capul pe umeri sa aleaga un port din afara Romaniei dar din interiorul UE, a.i. sa nu trebuiasca sa finanteze TVA pentru stat.
    Despre intarzerile in procesarea marfurilor si bataia de cap aferenta, cu alta ocazie.

    Marfa ajunge in/din Koper mai repede decat de la Arad sau Timisoara pana in Constanta, lipsa autostrazii care sa lege granita de vest cu portul Constanta costa scump.

Lăsați un comentariu


Stiri

ANRE a avizat 35 de proiecte depuse primării în Programul Termoficare

Adrian N Ionescu

Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a emis, până în prezent, 35 de avize pentru proiecte depuse în cadrul Programului Termoficare, cu o… Mai mult

Stiri

Peste 8 milioane de bolnavi cronici, acces redus la medicația zilnică – Patronatul Producătorilor Români de Medicamente

Vladimir Ionescu

Pandemia Covid a generat o evoluție atipică a consumului de medicamente din România, cu achiziții de panică a unor produse, pe de o parte, și… Mai mult

Europa

Volkswagen, obligată să plătească compensații cetățenilor germani în scandalul Dieselgate

Iulian Soare

O curte federală a decis luni că Volkswagen trebuie să plătească compensații celor care au cumpărat autoturisme echipate cu motoare care manipulau emisiile de carbon.… Mai mult

Stiri

AVOCATNET

Din acest an, aranjamentele fiscale trebuie declarate la ANAF. Formularul de raportare, oficializat

AVOCATNET

Din iulie 2020, tranzacțiile prin care firmele își optimizează taxele trebuie raportate la Fisc. Obligația a fost introdusă prin OUG nr. 5/2020, cea care transpune,… Mai mult

Stiri

”La bal, sau la spital?” – Nu mai există cale de mijloc. CRONICILE Curs de Guvernare nr. 94 – Sumarul

Redacţia

Înaintea detaliilor privind conținutul numărului 94 al CRONICILOR, câteva caracteristici ale celei mai înalte publicații din România – cu un concept neobișnuit, cu o expertiză… Mai mult

Stiri

Conpet face un pas către producţia de electricitate ”verde”

Adrian N Ionescu

Transportatorul de ţiţei şi produse derivate prin conducte Conpet Ploieşti (COTE) îşi propune să investească 3 milioane de lei în construcţia de parcuri fotovoltaice pentru… Mai mult

Stiri

Bilanț coronavirus, 25 mai: peste 200 de cazuri noi

Vladimir Ionescu

După opt zile de coborâre a numărului de cazuri Covid-19 nou diagnosticate s-a situat sub 200, trendul s-a schimbat duminică și este confirmat de comunicarea… Mai mult